PracaGrupypl.praca.dyskusje › nowa praca,stres?

  • 1. Data: 2008-08-10 19:16:27
    Temat: nowa praca,stres?
    Od: "marek" <g...@w...pl>

    Witajcie
    Zaczynam nową prace. Nowe obowiązki, ludzie. Jak sobie poradzic, jak sie
    zachowywać. Czuje że stres mnie zjada od środka - denerwuje się nawet myslą
    o tym że mam isć i od nowa poznawać wszystko:/

    Co radzicie?

  • 2. Data: 2008-08-11 08:39:35
    Temat: Re: nowa praca,stres?
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Co radzicie?

    wyluzować. idziesz, przedstawiasz sie, usmiech na ustach, może jakiś
    żarcik sytuacyjny (tu uwaga żeby przypadkiem nie "przedobrzyć")

    Generalnie - jak dasz się poznać jako osoba komunikatywna i sympatyczna,
    to raczej będziesz miec z górki

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-08-11 09:42:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    marek wrote:
> [...]
    > zachowywać. Czuje że stres mnie zjada od środka - denerwuje się nawet myslą
    > o tym że mam isć i od nowa poznawać wszystko:/

    Zostan bezdomnym, bezrobotnym. 0 stresu, wstajesz kiedy chcesz, robisz
    to na co masz ochote, spisz tam gdzie ci sie zachce.

  • 4. Data: 2008-08-11 19:14:25
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

    Użytkownik "marek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowywać. Czuje że stres mnie zjada od środka - denerwuje się nawet
    > myslą o tym że mam isć i od nowa poznawać wszystko:/

    radzimy się nie dołować. Wstawać rano, spojrzeć do lustra i mówić "jest
    byczo". Popatrzeć jacy "fajni goście" (tu stek wyrażeń które można uznac za
    obraźliwe) zasiadają w parlamencie i rządzie i porównać się do nich. Oni
    dają radę a Ty nie dasz ??? Popatrzeć na ludzi mających naprawdę poważne
    problemy i stwierdzić że przy nich nasze problemy to nie problemy i żyć
    dalej. Myśleć pozytywnie - to czyni cuda. Jeżeli się tym wszystkim
    denerwujesz to znaczy że masz niską samoocenę. Albo ktoś w pracy to sprawił,
    albo wpojono Ci to z mlekiem matki i utrwalono w przedszkolu, w szkole, na
    studiach - niepotrzebne skreślić.
    Ciesz się małymi rzeczami, świętuj każdy nawet najmniejszy sukces i funduj
    sobie za niego nagrody, chociażby loda, książkę, wyjście do kina, wieczór z
    kumplami przy piwie. Dobrze byłoby gdyby cię ktoś w tym wspierał. Jeżeli się
    tego nauczysz życie stanie się nieco łatwiejsze bo zaczniesz się cenić, a
    wtedy stres znacznie rzadziej będzie Ci dreptał po piętach. Zacznij myśleć
    pozytywnie, może na pocżatek zmień nicka w mailu na "wielki_marek" ,
    "duży_marek". "wspaniały_marek" :)
    To wszystko brzmi banalnie ale pomaga.
    Ja zaczynam każdy dzień od powiedzenia sobie że jestem mistrzem świata :) Od
    października 2007 nie pracuję i nie zamierzam wracać do pracy, przynajmniej
    na razie :))))))
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2008-08-11 19:48:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7nesd$1mtq$1@news.mm.pl marek <g...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > zachowywać. Czuje że stres mnie zjada od środka - denerwuje się nawet
    > myslą o tym że mam isć i od nowa poznawać wszystko:/
    Czemu masz stres? Przecież to tylko praca, możesz szybko zakończyć jak ci
    się nie spodoba.
    Przecież konkretne _zatrudnienie_ to nie jest sens życia, szczególnie jak
    nowe.
    A w ogóle wg mnie taka sytuacja jest właśnie ciekawa - nowi ludzie,
    sytuacje. Nic strasznego, naprawdę.
    Trochę jak przygoda - idź do niej śmiało, z ciekawością co będzie, ale i nie
    przeceniaj znaczenia.
    Powodzenia.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-08-12 07:04:11
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > jak nowe.
    > A w ogóle wg mnie taka sytuacja jest właśnie ciekawa - nowi ludzie,

    Wg mnie, wątkoczyńcy udało się w końcu znaleźć pracę i nie chce jej
    stracić przez jakiś głupi błąd w swoim postępowaniu.

    A że potrzebuje kasy (i w tym sensie zatrudnienie jest sensem życia), to
    się denerwuje, że jak straci pracę, to nie będzie miał i kasy. Proste.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-08-12 13:06:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7rclb$2o2e$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos
    <a...@o...pl> pisze:

    > Wg mnie, wątkoczyńcy udało się w końcu znaleźć pracę i nie chce jej
    > stracić przez jakiś głupi błąd w swoim postępowaniu.
    Zaprzeczasz sam własnej tezie. Jeśli tę pracę można ją stracić przez jeden
    głupi błąd to z pewnością nie jest to dobra praca.
    Dobra praca to nie tylko dobra kasa ale i elementy pozapłacowe. Np. dobra
    atmosfera, stabilność, czyste, jasne i uczciwe reguły itp.

    > A że potrzebuje kasy (i w tym sensie zatrudnienie jest sensem życia), to
    > się denerwuje, że jak straci pracę, to nie będzie miał i kasy. Proste.
    Eee, tam..., czemu ma nie mieć kasy? Nie tu zarobi, to gdzie indziej albo
    inaczej, a przerwę jakoś przetrzyma. Przecież on napisał, że zaczyna _nową_
    pracę, a nie pierwszą, więc w tej poprzedniej poprzednich?) coś zarabiał i
    zapewne odłożył.
    No chyba, że miał taką płacę, że się nie dało.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-08-12 13:50:03
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Zaprzeczasz sam własnej tezie. Jeśli tę pracę można ją stracić przez
    > jeden głupi błąd to z pewnością nie jest to dobra praca.

    W mojej tezie nie było słowa o tym, że to _dobra_ praca. Po prostu
    praca. Jakbyś był np. bezrobotny przez kilka lat, albo wcześniej
    pracował przez kilka lat na zlecenie za 500 zł/mc (i zdawał sobie
    sprawę, że z Twoimi hipotetycznymi kwalifikacjami więcej nie
    dostaniesz), a nagle dostał 2000 zł/mc z umową o pracę, to byś inaczej
    śpiewał.

    > Eee, tam..., czemu ma nie mieć kasy? Nie tu zarobi, to gdzie indziej
    > albo inaczej, a przerwę jakoś przetrzyma. Przecież on napisał, że

    J/w. A przerwy przy wystarczająco małych zarobkach mógłby nie
    przetrzymać. Ja kiedyś sam miałem taką sytuację, że jeszcze dosłownie ze
    2 tygodnie bez pracy i mógłbym się pakować i wracać z Poznania do domu.

    > zaczyna _nową_ pracę, a nie pierwszą, więc w tej poprzedniej
    > poprzednich?) coś zarabiał i zapewne odłożył.
    > No chyba, że miał taką płacę, że się nie dało.

    No właśnie.

  • 9. Data: 2008-08-12 14:30:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7s4eb$9j8$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos
    <a...@o...pl> pisze:

    > W mojej tezie nie było słowa o tym, że to _dobra_ praca. Po prostu praca.
    Nie chcę ci nic wkładać w klawiaturę. Sam doprecyzuję, o co mi chodzi.
    Praca, którą można stracić przez jeden głupi błąd to nie jest dobra praca.
    To gówniana praca. Straty gównianej pracy nie ma się co specjalnie bać. I
    tak to się stanie.

> [...]
    > hipotetycznymi kwalifikacjami więcej nie dostaniesz), a nagle dostał 2000
    > zł/mc z umową o pracę, to byś inaczej śpiewał.
    Taaaak? A co z takimi, co mają za szefów hołotę traktującą ich jak sprzęt
    roboczy, który się po prostu wymienia jak się zużyje (np. po 5 latach)
    niczym klocki hamulcowe? Podwładnych lub pracowników chamów, którzy
    wykorzystując swoją chwilową przewagę, upojonych władzą do której służalczo
    dopełzli odreagowują na nich swoje kompleksy usiłując zaspokoć
    najprymitywniejsze potrzeby swych spaczonych ego?
    Niemniej - śpiewać każdy może, jeden lepiej, inny gorzej.
    Ale ty już zmyślasz na całego, te wymysły nie mają nic do treści
    wątkoczyńcy.

    BTW:
    - bezrobotnym przez kilka lat to jest chyba ktoś, kto chce nim być (w każdym
    razie tak to wygląda w większości rejonów kraju od kilku lat);
    - realizowanie zleceń za 500 przez kilka lat (jako _wyłączne_ źródło
    dochodu, a nie dorabiania) i nic nie zrobienie w kwesti podniesienia/zmiany
    kwalifikacji i tym samym możliwości to nieudacznictwo;

    > J/w. A przerwy przy wystarczająco małych zarobkach mógłby nie przetrzymać.
    > Ja kiedyś sam miałem taką sytuację, że jeszcze dosłownie ze 2 tygodnie bez
    > pracy i mógłbym się pakować i wracać z Poznania do domu.
    Czy to jest jeden z powodów twojej obsesyjnej pogardy dla pracowników
    niskiego szczebla?
    Ale widzisz - miałeś gdzie wracać, z głodu byś nie umarł, niektórzy nie
    mają.
    Niepotrzebnie wymyślasz jednak te czarne scenariusze. Masz ty pojęcie jakie
    problemy mają ludzie niepełnosprawni, niezdolni do pracy, samotni, starzy,
    wykorzystani, oszukani, gnębieni w niepewnej pracy przez hołotę? Nie masz
    pojęcia jak oni się boją co będzie za miesiąc, tydzień, jutro (jeśli
    nadejdzie) albo dziś wieczorem. A tu gość się tylko boi kontaktu z nowym
    miejscem pracy.
    Co za porównanie, nie przesadzajmy!

    > No właśnie.
    Ale on tego nie napisał. Nie ma co fantazjować.

    --
    Jotte