PracaGrupypl.praca.dyskusjeKombinujcie... by żyło się lepiej › Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
  • Data: 2010-01-31 11:25:33
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W 2009 r. granicą tą był tygodniowy dochód 236 funtów (1,1 tys. zł) na
    > rodzinę. Poniżej tej granicy pozostaje na Wyspach aż 11 mln
    > ludzi i w ostatnich kilku latach przybyło ich 300 tys."

    hej, czegos tu nie rozumiem.
    minimum (brutto) to 5.8 za godzinę. x 37,5 godzin w tygodniu i minus
    podatek ( http://listentotaxman.com ) wychodzi 187 funciaków na tydzień
    (czyli brutto koło 220). większość "niespecjalistycznych" prac
    oscyluje, powiedzmy, do granicy 7ft/h co daje 218 funciaków na tydzień.
    Oczywiście że to są kwoty które nie dają porównania z mittalem (który
    notabene chyba najbogatszym w uk jednak nie jest). I oczywiscie w takim
    porównaniu to nędzne grosze. Nie wiem co mówią statystyki, ale raczej
    sporo jest osób zarabiających kasę z górną granicą tych 7 czy 8 funtów
    za godzinę.
    Wiem tez ze kalkulator który podałem zakłada 37,5 godziny pracy
    tygodniowo, a jezeli ktoś bierze nadgodziny i sa one np. +50% płatne to
    wtedy ma zarobione nieco więcej. Dla przykłądu (z najblizszego
    otoczenia) - stawka 6,45, nadgodziny +50%, praca 5 dni/tydzień w
    kontrakcie 45 godzin tygodniowo minus 1 godzina przerwy dziennie
    (niepłatna), przepracowywane około 11,5-12 godzin dziennie , weekendy
    zawsze wolne i ta osoba wyziąga 290-310 netto tygodniowo. Z tego co
    wiem, to z tego pozwala sobie na utrzymanie nie najgorszego samochodu
    (sportowy megan), spłaca kredyt mieszkaniowy (bodajże wzięty w opcji
    pół-wynajem, pół-wykup - to jakas opcja wspomagana przez rząd brytyjski)
    i stać na wyjazd zagraniczny (poza odwiedzinami w polsce) raz w roku.
    Czyli to chyba bieda nie jest

    i co warto pamiętać - nie wolno przeliczać kasy 200 funtów to 850 czy
    900 zł. Jak mam zapłacić, załózmy 1000 zł w pl miesięcznie, to
    przelicznik mnie intresuje tylko raz w miesiącu. I wtedy wiem czy do
    wysłania jest 250 czy 290 funciaków. a może 210