PracaGrupypl.praca.dyskusjeKombinujcie... by żyło się lepiej › Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
  • Data: 2010-01-26 20:38:26
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnhltlod.os9.proteus@pl-test.org...

    > Dlaczego zakładasz, że nie mam porównania? Tylko i li na podstawie tego,
    > że śmiałem mieć inne zdanie niż autor?

    to nie tak.
    Autor majaczy, wypłakuje się, snuje jakieś wizje apokaliptyczne, OK, tak w
    istocie jest. Uważasz to za bzdury, OK, _generalnie_ się z tym zgadzam.
    Jest jednak jeszcze kwestia ogólnego wydźwięku tekstu, który, jak
    zrozumiałem, również zanegowałeś w całości. W tym zakresie się nie
    zgadzam, gdyż uważam, że w Polsce wcale nie jest OK, nie jest nawet
    średnio, choć autorowi zabrakło sensownych argumentów, żeby to uzasadnić.
    Ewentualnie wskazałbym też innych winnych tego stanu ;)

    > Ba. Robię właśnie rekrutację i widzę jak ludzie bzdury wypisują.
    > Ja nie mówię, że w Polsce jest *najlepiej*. Ale jest po pierwsze
    znośnie,
    > po drugie nie jest *najgorzej*.

    Najgorzej to jest, powiedzmy, na Haiti. "Znośnie" to dość pojemna
    kategoria zależna od tego, co kto może znieść :) Ale jeśli mamy aspirować
    do jakiegoś sensownego poziomu to uważam, że nie, nie jest znośnie. Da się
    żyć, owszem, ale to IMHO nie to samo i jakby nie o to chodzi.

    > Natomiast wszystkie posty moich adwersarzy są zdecydowanie jednostronne
    > i w ton "jest źle, będzie jeszcze gorzej". Z takim podejściem to nie
    > wątpię, że autor dużo w życiu nie osiągnie.
    >
    > Pokutuje też stwierdzenie, że dorobić się można tylko przy pracy
    nieuczciwej
    > lub też poprzez znajomości, co też jest krzywdzące dla ludzi którzy się
    > dorabiają latami ciężko zapierniczając.

    Może dla niewielkiej grupy ludzi jest to krzywdzące, ale też z jakiegoś
    powodu to stwierdzenie pokutuje... Tzw. krzywdzące stereotypy nie biorą
    się tylko i wyłącznie ze złej woli, zawiści itp, jak niektórzy tłumaczą.
    Poza tym zniknąłeś kategorię ludzi, którzy latami ciężko zapierniczali
    (często na rzecz tej grupy krzywdzonej przez stereotypy ;) ) i dostali za
    to wielki ch. Oni zapewne są krzywdzeni stereotypem, że ciężka praca
    gwarantuje sukces i drugi raz by się na to nie nabrali :)

    > Ilu z tych frustratów siedzi dzień, w dzień, pracując i doskonaląc się
    > po 16h/dobę? I mówię tu o rzetelnej pracy, a nie o opierdalaniu się
    > na etatowej posadce. Nawet na budowie widać różnicę między fachowcami
    > "którym się chce" (i zarabiają 8-10k), a obibokami, którzy traktują
    > pracę z pogardą (i zarabiają dokładnie tak samo).

    hmm, gdyby obibok wyciągał z jakiejkolwiek pracy 8-10k, nie byłoby tego
    wątku :)
    Prawdę mówiąc, gdyby fachowiec (etatowy), wyciągał 8-10k też nie byłoby
    tego wątku, bo wszyscy frustraci byliby już fachowcami i zapieprzaliby jak
    małe samochodziki :) Niestety piramidka chyba zupełnie inaczej wygląda,
    kto inny siedzi na górze i wcale nie fachowiec...

    > Nie przeczę, że są i sytuacje krzywdzące. Nie przeczę, że jest
    > wykorzystywanie. Ale nie uogólniałbym tego (że tak jest "wszędzie" u
    nas),
    > jak autor i mój adwersarz.

    Oczywiście, że nie jest "wszędzie". Jest tylko tam, gdzie się da. Chociaż
    autor nie wie o tym pewnie za wiele, bo sensowną pracą nigdy raczej się
    nie parał, nie wiem jak ten drugi.

    e.