PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kierownicze stanowisko - nadgodziny i wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-07-12 07:43:38
    Temat: Kierownicze stanowisko - nadgodziny i wypowiedzenie
    Od: "Urszula" <f...@i...pl>

    Jestem od ponad 2 lat zatrudniona w jednej firmie.
    Od roku na kierowniczym stanowisku -
    umowa na czas nieokreslony.
    Chcialabym zlozyc wypowiedzenie i wiem,
    ze obowiazuje mnie miesiac wypowiedzenia.
    Zalezy mi jednak na jak najwczesniejszym rozwiazaniu
    umowy.
    Wiem ze w takim wypadku musi to byc z winy pracodawcy.
    Polityka kadrowa w mojej firmie pozostawia
    wiele do zyczenia. Pracownicy wlasciwie codziennie
    sa proszeni o pozostanie dluzej, tak ze kazdy z nas
    pracuje srednio jakies 10 godzin wiecej w tygodniu.
    Oczywiscie nie ma zadnych kart pracy itp.
    Wiem ze ze wzgledu wlasnie na stanowisko nie nalezy
    mi sie dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny i prace w soboty.
    W jaki sposob mozna rozwiazac w tym wypadku taka umowe. Przy zachowaniu
    oczywiscie najkrotszego mozliwego czasu.
    Bede wdzieczna za wszelke podpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Ula

  • 2. Data: 2004-07-12 08:07:50
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Mon, 12 Jul 2004 09:43:38 +0200, "Urszula" <f...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >Zalezy mi jednak na jak najwczesniejszym rozwiazaniu
    >umowy.
    >Wiem ze w takim wypadku musi to byc z winy pracodawcy.
    Niekoniecznie...

> [...]
    >Wiem ze ze wzgledu wlasnie na stanowisko nie nalezy
    >mi sie dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny i prace w soboty.
    Noooo... Nie... Stanowisko, stanowiskiem, a zasady zasadami. Chyba, że
    będąc na kierowniczym stanowisku sama tak poukładałaś pracę, że
    wykonania jej w "normalnym" trybie jest niemożliwe...

    To są duże argumenty, ale nie do wypowiedzenia "z winy Pracodawcy"
    tylko do zmiękczenia szef/kadrowej/prezesa. Mając do wyboru rozstanie
    się z Tobą "na wojennej ścieżce" i pokojowe, powinni dla świętego
    spokoju wybrać pokojowe (ja bym tak zrobił). Więc, patrz niżej...

    >W jaki sposob mozna rozwiazac w tym wypadku taka umowe. Przy zachowaniu
    >oczywiscie najkrotszego mozliwego czasu.
    >Bede wdzieczna za wszelke podpowiedzi.

    Dogadać się. Prośbą groźbą i szantażem rozwiązać umowę za
    porozumieniem stron. Z dnia na dzień. Bez kłótni i psucia sobie
    papierów !

  • 3. Data: 2004-07-12 09:13:10
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Chcialabym zlozyc wypowiedzenie i wiem,
    > ze obowiazuje mnie miesiac wypowiedzenia.
    > Zalezy mi jednak na jak najwczesniejszym rozwiazaniu
    > umowy.

    To popros ładnie o porozumienie stron, w 90 % przypadków pracodawca, jeśli
    jego pracownik nie chce juz u niego pracowac, pozwala odejsc, bo co ma
    zrobic?
    Jeszcze nie spotkałem pracodawcy, co chciałby niewolić pracownika za swoje
    pieniądze ;)
    Wojtek

  • 4. Data: 2004-07-12 18:27:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 12 Jul 2004 08:07:50 GMT, DT <d...@A...pl>
    zakodował:

    >Noooo... Nie... Stanowisko, stanowiskiem, a zasady zasadami.

    Zasady zasadami - ważne są jednak przepisy KP:
    Art. 1514. § 1. Pracownicy zarz?dzaj?cy w imieniu pracodawcy zakładem
    pracy i kierownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wykonuj?, w
    razie konieczno?ci, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, z
    zastrzeżeniem § 2.
    § 2. Kierownikom wyodrębnionych komórek organizacyjnych za pracę w
    godzinach nadliczbowych przypadaj?cych w niedzielę i ?więto
    przysługuje prawo do wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w
    godzinach nadliczbowych w wysoko?ci okre?lonej w art. 1511 § 1, jeżeli
    w zamian za pracę w takim dniu nie otrzymali innego dnia wolnego od
    pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-07-14 06:32:18
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "Urszula" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem ze w takim wypadku musi to byc z winy pracodawcy.

    Wręcz nie powinno. Wchodzenie na wojenną ścieżkę
    to kiepski pomysł zwłaszcza gdy na rynku kadry
    kierowniczej obowiązuje standard referencji. Winę
    pracodawcy będzie Ci ciężko udowodnić jeśli nie
    masz konkretów typu nieterminowa wypłata wynagrodzeń
    itp.

    > Polityka kadrowa w mojej firmie pozostawia
    > wiele do zyczenia. Pracownicy wlasciwie codziennie
    > sa proszeni o pozostanie dluzej, tak ze kazdy z nas
    > pracuje srednio jakies 10 godzin wiecej w tygodniu.

    Żeby to udowodnić przed sądem będziesz potrzebowała
    wiarygodnego świadka. Pracodawcy również przysługuje prawo
    powoływania własnych świadków.

    > Oczywiscie nie ma zadnych kart pracy itp.
    > Wiem ze ze wzgledu wlasnie na stanowisko nie nalezy
    > mi sie dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny i prace w soboty.

    Należy Ci się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    Poszukaj w orzeczeniach. "Nienormowany czas pracy" (w przypadku
    stanowisk kierowniczych) nie oznacza dowolnie długiego czasu pracy.

    > W jaki sposob mozna rozwiazac w tym wypadku taka umowe. Przy zachowaniu
    > oczywiscie najkrotszego mozliwego czasu.

    Rozwiązanie umowy w trybie za porozumieniem stron.
    Jeśli myślisz o referencjach radzę nie używać argumentu siły przynajmniej
    na początku.

    Pozdrawiam

    J.L.