PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kapitał początkowy

  • 1. Data: 2003-04-03 14:37:43
    Temat: Kapitał początkowy
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Otrzymałem niedawno z działu kadr pismo w którym poinformowano mnie, iż do
    30 czerwca zobowiązany jestem dostarczyć do działu kadr druki ZUS RP-7 za
    okres zatrudnienia sprzed 1998 roku. Poinformowano również, że zgodnie z
    ustawą z dnia 17.12.1998r o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych zmuszony jestem przekazać ORYGINAŁY wszystkich świadectw pracy
    do działu kadr. W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Kto jest zobowiązany zdobyć informacje na druku RP-7? Pracodawca czy
    pracownik?
    2. Czy fakty przedstawione powyżej mają odzwierciedlenie w prawie i czy
    rzeczywiście pracownik musi dostarczyć w/w dokumenty do działu kadr?
    3. Co zrobić w przypadku, gdy firma się przeniosła na inny adres, którego
    nie znamy lub została zlikwidowana?
    4. Co się dzieje dalej z ORYGINAŁAMI świadectw pracy?

    Za udzielenie rzetelnej informacji z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-04-03 16:06:51
    Temat: Re: Kapitał początkowy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > do działu kadr. W związku z tym mam kilka pytań:
    > 1. Kto jest zobowiązany zdobyć informacje na druku RP-7? Pracodawca czy

    Pracownik to przecież w Twoim interesie

    > 2. Czy fakty przedstawione powyżej mają odzwierciedlenie w prawie i czy
    > rzeczywiście pracownik musi dostarczyć w/w dokumenty do działu kadr?

    Tak.Kadry po skompletowaniu Twoich dokumentów przekażą je ZUS celem naliczenia
    kapitału początkowego. Bedziesz jeszcze osobiście wypełniał druk RP -6
    oraz Kp - 1

    > 3. Co zrobić w przypadku, gdy firma się przeniosła na inny adres, którego
    > nie znamy lub została zlikwidowana?

    Szukać, szukać w organie założycielskim, archiwum itp.

    > 4. Co się dzieje dalej z ORYGINAŁAMI świadectw pracy?

    Nastąpi zwrot do właściciela po wykorzystaniu przez ZUS

  • 3. Data: 2003-04-03 21:11:12
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Sebastian T. napisal(a) Thu, 3 Apr 2003 16:37:43 +0200:
    >1. Kto jest zobowiązany zdobyć informacje na druku RP-7? Pracodawca czy
    >pracownik?

    Pracownik. Tu chodzi o Twoj kapital a nie kapital Twojego
    pracodawcy.

    >2. Czy fakty przedstawione powyżej mają odzwierciedlenie w prawie i czy
    >rzeczywiście pracownik musi dostarczyć w/w dokumenty do działu kadr?

    Nie musi.
    Najwyzej bedzie mial mniejszy kapital, mniejsza emeryture.

    >3. Co zrobić w przypadku, gdy firma się przeniosła na inny adres, którego
    >nie znamy lub została zlikwidowana?

    I to jest problem.
    Niestety balagan panujacy w tym panstwie nie pozwala
    stwierdzic przez stosowne urzedy pobierajace nasze pieniadze,
    ile do tej pory zaplacilismy.

    >4. Co się dzieje dalej z ORYGINAŁAMI świadectw pracy?

    I to jest kolejny problem.
    Niestety ZUS wymaga oryginalow. Strach tej instytucji
    podawac oryginaly. Jest duza szansa ze czesc oryginalow
    zginie (np. ktos dal 6 swiadectw a jedno wcielo).
    ZUS oczywiscie za Chiny nie przyzna sie ze cos zgubil.
    Powinno sie dawac ksero, a w uzasadnionych przypadkach
    dostarczac oryginaly do wgladu. Niestety w naszym panstwie
    podatnik w dalszym ciagu uchodzi za potencjalnego oszustwa.
    Zasada domniemanej niewinnosci, uczciwosci - jak widac
    - tu nie obowiazuje.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-04-03 21:13:09
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) s...@p...onet.pl napisal(a) 3 Apr 2003 18:06:51 +0200:

    >Szukać, szukać w organie założycielskim, archiwum itp.

    W jakim archiwum? Jak znalezc dokumenty dotyczace
    firmy ktora juz nie istnieje?

    >Nastąpi zwrot do właściciela po wykorzystaniu przez ZUS

    A jak zgina w ZUSie? ZUS przyzna sie ze zagubil?
    Dlaczego nie mozna dawac ksero, a tylko w uzasadnionych
    przypadkach oryginal do wgladu?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 5. Data: 2003-04-04 00:07:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WOJSAL napisał:

> [...]
    > podatnik w dalszym ciagu uchodzi za potencjalnego oszustwa.
    > Zasada domniemanej niewinnosci, uczciwosci - jak widac

    Tak z ciekawosci - probowal ktos stosowac potwierdzenie odbioru - tu
    ilosc przekazanych swiadectw. Jak znam zycie, to pewnie wybuchla by
    prawdziwa wojna - "Panie co Pan sobie mysli , tu sie pracuje a nie
    karteczki podpisuje".

    Flyer

  • 6. Data: 2003-04-04 05:41:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > ilosc przekazanych swiadectw. Jak znam zycie, to pewnie wybuchla by
    > prawdziwa wojna - "Panie co Pan sobie mysli , tu sie pracuje a nie

    Dostajesz przecież potwierdzenie
    ilości i rodzaju złożonych dokumentów.
    Przynajmniej ja mam.

  • 7. Data: 2003-04-04 11:31:58
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    podpowiedzą jak szukać

    > A jak zgina w ZUSie? ZUS przyzna sie ze zagubil?

    Już nie traktuj tych ludzi z ZUS że to nieudatcznicy. To bardzo porzadne osoby,
    przeważnie kobiety, skrypulatne, znające swoje obowiązki. Nic Ci nie zginie ,
    przecież w ZUS też są ludzie myślący.

    POzdrawiam

  • 8. Data: 2003-04-04 15:37:27
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > podpowiedzą jak szukać

    W jakich kadrach? W mojej firmie nikt nie wie przeciez o
    firmach, w ktorych pracowalismy - bo i po co?

> [...]
    osoby,
    > przeważnie kobiety, skrypulatne, znające swoje obowiązki. Nic Ci nie

    Nic nie zginie? A sjad ta wiara w ZUS? ;)
    Sadzac po emerytuarach jakie ZUS wyplaca za 30 lat pracy,
    nie widze tu podtstwa do optymizmu. W koncu iles pieniedzy
    zarobionych przez te 30 lat nam wycieka - i nikt nie wie
    kto jest za to odpowiedzialny.

    > odpis notarialny.

    Ja mowie tylko jak byc powinno. I dziwie sie, nie znajduje powodow
    dlaczego nie zastosowano mojej idei.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 9. Data: 2003-04-04 15:40:01
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > ilosc przekazanych swiadectw. Jak znam zycie, to pewnie wybuchla by
    > prawdziwa wojna - "Panie co Pan sobie mysli , tu sie pracuje a nie
    > karteczki podpisuje".

    Ja mysle ze bylyby tez inne warianty, typu:
    1. U nas nic jeszcze nie zginelo (na poczatku, gdy skladamy swiadectwa)
    i zero potwierdzenia.
    2. Przeciez Pan dal nam 5 swiadectw a nie 6. A zreszta trzeba bylo
    poprosic o potwierdzenie liczby swiadectw (gdy odbieramy swiadectwa)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-04-06 06:34:46
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Polecam artykuł w marcowym "Proficie" Może jest coś na stronie www.profit
    ...?). W kwietniowym maja być podane adresy prywatnych archiwów, które
    zajmują się przechowywaniem dokumentacji pracowniczej.
    Pozdrawiam
    Ania (w trakcie zbierania papierków, ale już mi mało zostało :-)