PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanadyjski Instytut Zarzadzania :( › Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    Date: 21 Nov 2002 13:49:50 -0800

    "Yonnie" <r...@g...pl> writes:

    > To jest ok. 81 000 zł. Ja zarabiam rocznie 12 000 zł.
    > Chyba Ci się wartości pomyliły:

    nie, nie pomylimy mi sie.

    nie popelniaj tego bledu polegajacego na _bezwzglednym_ porownywaniu
    cen z usa z cenami w polsce.
    bo utrzymanie w polsce jest o niebo tansze.

    zwlaszcza, w temacie czynszow.

    > 100 000 zł to jest w Polsce mieszkanie, 400 zł czynsz + ok 250 pozostałe
    > opłaty

    w dolinie krzemowej jak znajdziesz tzw. 'studio' (cos jak nasza
    kawalerka) za mniej niz $900 dolarow miesiecznie to sie mozesz uwazac
    za wielkiego szczesliwca.

    > OK. Ale poracuj trochę w Polsce za 1000 zł miesięcznie po 12 dziennie.

    w 1995 roku pracowalam za 650 zl brutto, mieszkajac w warszawie. cos o
    tym wiem.

    > Bardzo niekorzystny, bo każe płacić za nadgodziny, przestrzegać zasad BHP
    > itd. To boli b. wielu pracodawców.

    bardzo niekorzystny, bo np. za miesiac choroby pracownika musza ONI
    placic.
    w normalnych krajach jest tak, ze za okres choroby placi ci
    ubezpieczalnia - jak sie ubezpieczysz.

    > Czy w Usa można kazać ludziom pracować za darmo po kilka godzin
    > dodatkowo dziennie?

    zalezy od tego, jaka sobie umowe podpiszesz.

    > Jak również - pracować w soboty, niedziele?

    zalezy od tego, jaka sobie umowe podpiszesz.

    > Wszystko to za darmo oczywiscie.

    takie prace tez sa, nazywaja sie wolontariat.

    > Czy dlatego "wszystko się kręci" bo nie ma kodeksu?
    > Nie pomyślałaś o innych czynnikach?

    nie napislaam, ze wszystko.

    --
    Nina Mazur Miller