PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Date: Fri, 19 Mar 2004 11:39:44 +0100

    On 3/18/2004 1:53 PM, xx wrote:

    > napisalam _taki tusz dzisiaj nie istnieje_
    > ktos o nim mysli, lub bedzie moze myslal za rok
    > zeby w przyszlosci mi cos nowego zaproponowac
    > wedlug Twojego pomyslu
    [...]

    Obawiam się, że ob. klus nie czytał literatury, w której opisuje się jak
    zaplanować budżet na przyszłe okresy, by się za bardzo nie napracować i
    jednocześnie kierownictwo go zakceptowało.

    Gdyby czytał, to by wiedział, że szacując "moce produkcyjne" dostałby
    wynik, że tuszu zrobic się nie da w ilości satysfakcjonującej -
    wystarczyłoby go jedynie dla funkcjonariuszy systemu - część dostawców
    danych do budżetu zawsze je sfałszuje, a nawet jeżeli nie, to nie będzie
    się chciało im wyprodukować.

    Ci oststni (funkcjonariusze stojący ponad prawem) byliby konieczni - nie
    ma systemu, homeoststatu społecznego w którym nie byłoby jednostek
    inicjujących i kierujących - więc ktoś (jedna lub więcej osób) byłaby
    "na szczycie".

    Ten, kto jest na szczycie szybko przekonałby się, że brak zasobów na
    pokrycie całości zapotrzebowania - więc jedyną możliwością jest albo
    państwo prawa, albo państwo policyjne (to jest takie, jakie proponuje klus).

    Zauważ, że klus nie dykutuje z nikim, kto ma argumenty merytoryczne -
    jedynie wdaje się w szczegóły analityczne uproszczonych, oderwanych od
    rzeczywistości modeli.

    Konsekwencją przyjęcia modelu klusa jest odrzucenie prawa własności i
    systemu prawnego jaki jest obecnie - w połaczeniu tego z naturą ludzką
    stan przyszły świata byłby nieprzewidywalny.

    Próby ralizacji modelu państwa wiecznej szczęśliwości kończą się zwykle
    na obozach koncentracyjnych.
    Klusowi brak pokory, bo nie wypowiadałby się, że wie jak urządzić swiat
    - gdyby posiadł środki lub potrafił zmobilizowac dostateczna ilość
    fanatyków obawiam się, że mielibyśmy kolejnego Hitlera czy Stalina.

    Pzdr: Catbert