PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia › Re: Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia
  • Data: 2002-07-02 17:12:43
    Temat: Re: Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co myslicie o (moze i tez o sobie) i o polskich pracownikach.
    > Osobiscie uwazam, ze Polacy sa tak leniwi, niewydajni, mentalnie zniszczeni,
    > ze w dzisiejszych czasach tak duzego bezrobocia i tak trudno znalezc dobrego
    > pracownika

    Taki cytat:"A gwalt niech sie gwaltem odciska"

    To co piszesz, to moze pokolenie ludzi starszych, nie byli w stanie
    przestawic sie mentalnie. I to raczej ludzi, ktorzy w kazdym ustroju mieliby
    problemy, natomiast cala reszta pracownikow, jest kreowanych przez
    pracodawcow. jak sie do nich odnosi, tak oni reaguja czasem nieswiadomie.
    Jako przyklad podam kolezanke z mojej firmy, ktora przeniosla sie do Niemiec
    (odkryla korzenie....jako niemka) i po rocznym pobydcie, przy jakiejs tam
    okazji nas odwiedzila. Jej komentarz odnosnie roznicy, przynajmniej w jej
    znanej sferze ksiegowo-biurowej byl taki, ze tam wypoczywa...przynajmniej
    psychicznie. Praca w godzinach, jasno przedstawione obowiazki i wymagania,
    wszelkie narzedzia pracy dostarczone przez pracodawce (a nie tak czeste u
    nas..pani gdzies poszuka, jest w jakims archiwum). Nie byla to
    opowiastka .."ja tam sie obijam...", tylko porownanie wlasnie stylu
    zarzadzania i podejscia do pracownika.
    natomiast u nas jest dzungla, a prosty pracownik jest traktowany pod wzgledem
    zwlaszcza dyspozycyjnosci, jak menager wysokiego szczebla.."od 7-ej do
    skonczenia wszystkiego"

    Pozdrawiam
    Krzysztof