PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zwolnić pracownika?

  • 1. Data: 2005-01-04 19:39:36
    Temat: Jak zwolnić pracownika?
    Od: "BORO" <b...@c...pl>

    Mam taki problem:
    Kiedyś, w lepszych czasach, zatrudniałem pracownicę. Potem poszła na urlop
    macieżyński i wychowawczy, potem na kolejny... nie było jej przez 6 lat.
    Kilka miesięcy temu rozmawiałem z nią i uprzedzałem że nie będzie dla niej
    miejsca ponieważ w czasie jej nieobecności zakład zupełnie zmienił branżę a
    ona nie ma żadnych kwalifikacji do pracy w obecnych warunkach (
    wypowiedzenia nie mogłem wręczyć bo była na urlopie wychowawczym) Dziewczyna
    przyjęła to ze zrozumieniem bo sama widziała że nie ma pojęcia o tym co
    teraz w firmie się dzieje. Teraz owa pracownica zgłosiła się do pracy i
    poprosiła o wypowiedzenie, tak aby mogła się zarejestrować w UP jako
    bezrobotna. Na razie dostała zaległy urlop wypoczynkowy, ale powstał problem
    co dalej z nią zrobić.
    Przysługuje jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia, ale czy to oznacza że
    przez 3 miesiące ma się pojawiać w pracy i nic nie robić? Mamy jej za to
    płacić?
    Jak rozwiązać z nią umowę aby nie straciła zasiłku a zakład nie był
    obciążony utrzymaniem zbędnego pracownka?

    Boro

  • 2. Data: 2005-01-04 21:00:47
    Temat: Re: Jak zwolnić pracownika?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "BORO" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Jak rozwiązać z nią umowę aby nie straciła zasiłku a zakład nie był
    > obciążony utrzymaniem zbędnego pracownka?

    Niedasie.

    Na przyszlosc glosuj na tych, ktorych program sugeruje, ze beda walczyc o
    prawa _pracownikow_ a nie _pracownika_.

    Ale to dopiero w nastepnych wyborach, bo w tych wygra opcja uwazajaca, ze
    baba ma siedziec w domu, rodzic i bawic dzieci, gotwowac, sprzatac i zmywac.

    <dygresyjnie>
    Moze by wiec na Samoobrone zaglosowac? Im szybciej to wszystko pieprznie tym
    szybciej bedzie mozna wjechac buldozerem, zaorac i budowac od nowa...?
    </dygresyjnie>

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Kto pyta, nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 3. Data: 2005-01-04 21:19:47
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message

    > Ale to dopiero w nastepnych wyborach, bo w tych wygra opcja uwazajaca, ze
    > baba ma siedziec w domu, rodzic i bawic dzieci, gotwowac, sprzatac i
    > zmywac.

    Korwin tez tak uwaza :-p

  • 4. Data: 2005-01-04 22:29:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:crerlm$30q$1@nemesis.news.tpi.pl BORO
    <b...@c...pl> pisze:

    > Kiedyś, w lepszych czasach, zatrudniałem pracownicę. Potem poszła na urlop
    > macieżyński
    Kłamiesz. Nie ma takiego urlopu.

    > Przysługuje jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia, ale czy to oznacza że
    > przez 3 miesiące ma się pojawiać w pracy i nic nie robić? Mamy jej za to
    > płacić?
    Niekoniecznie. Jeśli nie jest możliwe dopuszczenie do pracy na
    dotychczasowym stanowisku, to można ją dopuścić do pracy na stanowisku
    odpowiadającym jej kwalifikacjom i z wynagrodzeniem nie niższym niż przed
    urlopem (KP art. 186^4).

    > Jak rozwiązać z nią umowę aby nie straciła zasiłku a zakład nie był
    > obciążony utrzymaniem zbędnego pracownka?
    Nie da rady.
    Można pokombinować z porozumieniem stron (nie znam kwot, być może to
    ekonomicznie nieopłacalne dla jednej lub drugiej strony).

    Jotte

  • 5. Data: 2005-01-05 14:57:44
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > Nie da rady.
    > Można pokombinować z porozumieniem stron (nie znam kwot, być może to
    > ekonomicznie nieopłacalne dla jednej lub drugiej strony).

    Gdy kobieta zgodzi sie na porozumienie stron to o ile sie nie myle straci 3
    miesiace zasilku....

    Magda

  • 6. Data: 2005-01-05 15:41:54
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

> [...]

    że
    > przez 3 miesiące ma się pojawiać w pracy i nic nie robić? Mamy jej za

    Jesli zgodzi sie na rozwiazanie umowy o prace na zasadzie porozumienia
    stron, wowczas nie ma potrzeby czekania 3 miesiecy. Rozwiazanie moze
    nastapic z dniem jego przyjecia.

    VomitroN

  • 7. Data: 2005-01-05 19:28:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:crgv91$las$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Gdy kobieta zgodzi sie na porozumienie stron to o ile sie nie myle
    > straci 3 miesiace zasilku....
    Nie mylisz się.
    Dlatego piszę o "pokombinowaniu", kwotach i opłacalności.
    Z pewnością już rozumiesz, jaką "kombinację" mam na myśli.

    Jotte

  • 8. Data: 2005-01-05 20:19:26
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > Dlatego piszę o "pokombinowaniu", kwotach i opłacalności.
    > Z pewnością już rozumiesz, jaką "kombinację" mam na myśli.

    Aaaa tak,rozumiem :)

    Magda