PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zwolnić pracownika? › Jak zwolnić pracownika?
    From: "BORO" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Jak zwolnić pracownika?
    Date: Tue, 4 Jan 2005 20:39:36 +0100

    Mam taki problem:
    Kiedyś, w lepszych czasach, zatrudniałem pracownicę. Potem poszła na urlop
    macieżyński i wychowawczy, potem na kolejny... nie było jej przez 6 lat.
    Kilka miesięcy temu rozmawiałem z nią i uprzedzałem że nie będzie dla niej
    miejsca ponieważ w czasie jej nieobecności zakład zupełnie zmienił branżę a
    ona nie ma żadnych kwalifikacji do pracy w obecnych warunkach (
    wypowiedzenia nie mogłem wręczyć bo była na urlopie wychowawczym) Dziewczyna
    przyjęła to ze zrozumieniem bo sama widziała że nie ma pojęcia o tym co
    teraz w firmie się dzieje. Teraz owa pracownica zgłosiła się do pracy i
    poprosiła o wypowiedzenie, tak aby mogła się zarejestrować w UP jako
    bezrobotna. Na razie dostała zaległy urlop wypoczynkowy, ale powstał problem
    co dalej z nią zrobić.
    Przysługuje jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia, ale czy to oznacza że
    przez 3 miesiące ma się pojawiać w pracy i nic nie robić? Mamy jej za to
    płacić?
    Jak rozwiązać z nią umowę aby nie straciła zasiłku a zakład nie był
    obciążony utrzymaniem zbędnego pracownka?

    Boro