PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zarabiać więcej zeby nie zarabiać mniej

  • 1. Data: 2006-10-02 14:37:29
    Temat: Re: Jak zarabiać więcej zeby nie zarabiać mniej
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Golab wrote:

    > Czyli zarabiając 1 zl więcej tracimy ponad 300 zloty w stosunku rocznym,
    > wiec gdzie jest ta granica równowagi.

    Nigdzie, bo potem robisz PIT-a rocznego i dostajesz zwrot nadpłaconego
    podatku.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 2. Data: 2006-10-02 14:39:50
    Temat: Jak zarabiać więcej zeby nie zarabiać mniej
    Od: "Golab" <g...@p...onet.pl>

    Czy ktoś potrafi obliczyć, jaka jest minimalna stawka wynagrodzenia brutto,
    która powoduje, iż jak wpadniemy w drugi próg podatkowy to zostanie nam w
    kieszeni na koniec roku tyle samo pieniążków ile by zostało gdybyśmy
    zarabiali na styk, aby w ten próg nie wpaść?

    Przykład, zarobki na styk:

    37.024 / 12 = 3085

    Upraszczając (tylko podatek) pod koniec roku mamy:

    12 * (3085 - 19 %) = 29986 zl J

    Przykład, zarobki nieco powyżej:

    (3085 + 1) * 12 > 37.024 a wiec w grudniu wpadamy w 30%

    Upraszczając (tylko podatek) pod koniec roku mamy:

    11 * (3086 - 19 %) + 1 * (3086 - 30%) = 27496,26 + 2160,2 = 29656 zl L

    Czyli zarabiając 1 zl więcej tracimy ponad 300 zloty w stosunku rocznym,
    wiec gdzie jest ta granica równowagi.

    Marcin

  • 3. Data: 2006-10-02 14:46:15
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    > Jakiego nadpłaconego??? to co jakbym od stycznia wpadł w 30% to panstwo mi
    > zwróci dzieki PIT roznicę miedzy 30 a 19 procent, cos tu nie tak.

    Na picie rocznym ustalisz, że masz zapłacić 19% od 37 024 zł (czy ile tam,
    nie chce mi się teraz weryfikować) i 30% od tych kilku złotówek nadwyżki.
    Porównasz z wyższymi zaliczkami pobranymi przez pracodawcę i poprosisz
    państwo o zwrot różnicy.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 4. Data: 2006-10-02 14:46:28
    Od: "Golab" <g...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2006-10-02 14:48:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Golab wrote:
> [...]
    >
    > (3085 + 1) * 12 > 37.024 a wiec w grudniu wpadamy w 30%

    > Czyli zarabiając 1 zl więcej tracimy ponad 300 zloty w stosunku rocznym,

    nie - wtedy za 37.024zł zostanie opodatkowane w sali 19% a 1zł zostanie
    opodatkowana 30%. Dodatkowo to nie sa prawidlowe wyliczyenia, bo nalezy
    odjac chocby kwote wolna od podatku i inne odpisy od dochodu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-10-03 15:08:12
    Od: Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.com.pl.i.zmienil.adso.na.askar>

    Golab wrote:

    > Czyli zarabiając 1 zl więcej tracimy ponad 300 zloty w stosunku rocznym,
    > wiec gdzie jest ta granica równowagi.

    Takiego systemu podatkowego, żeby ze wzrostem zarobków,
    spadał dochód netto, to jeszcze u nas nie było (odpukać!). :)

    Tu sobie możesz potestować, jak to działa:
    http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/podatkowy/

    --
    mjk
    * 22 lipca, Dzien Misia * Nowa Świecka Tradycja *

  • 7. Data: 2006-10-04 20:30:26
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Slawek Kotynski napisał(a):

    > Takiego systemu podatkowego, żeby ze wzrostem zarobków,
    > spadał dochód netto, to jeszcze u nas nie było (odpukać!). :)

    Ale tak właśnie wynika z kalkulatora :)
    Wpisując brutto miesięcznie 4265zł otrzymujemy
    12*2837,66 = 34051,92

    Zarabiając brutto złotówkę więcej czyli 4266 otrzymamy:
    11*2837,39 + 2467,39 = 33678,68

    --
    pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2006-10-05 22:04:06
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 04 Oct 2006 22:30:26 +0200, Ralf <r...@i...bezspamu.pl>
    w <eg15qh$aj7$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Ale tak właśnie wynika z kalkulatora :)
    > Wpisując brutto miesięcznie 4265zł otrzymujemy
    > 12*2837,66 = 34051,92
    >
    > Zarabiając brutto złotówkę więcej czyli 4266 otrzymamy:
    > 11*2837,39 + 2467,39 = 33678,68

    Bo tam jest pobierana zaliczka, a nie _podatek_.
    Z tej zaliczki potem nastąpi odpowiedni zwrot, tak jak wcześniej było
    napisane.

    ja czyli jakub
    Revoke.