PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zaczac grac na gieldzie?

  • 1. Data: 2002-03-03 22:41:41
    Temat: Jak zaczac grac na gieldzie?
    Od: "Kuba Szajnar" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    wiem ze to moze niezbyta wlasciwa grupa, ale moze mi ktos poradzi jak zaczac
    grac na gieldzie. Jakie warunki musze spelnic i ile to kosztuje?
    Jesli ktos wie to bede wdzieczny za odpowiedz.

    Kuba Szajnar

  • 2. Data: 2002-03-04 00:10:48
    Temat: Re: Jak zaczac grac na gieldzie?
    Od: "Paweł" <p...@l...bmj.net.pl>

    Użytkownik "Kuba Szajnar" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grac na gieldzie. Jakie warunki musze spelnic i ile to kosztuje?
    > Jesli ktos wie to bede wdzieczny za odpowiedz.

    Założyć konto w biurze maklerskim (najprawdopodobniej 0zł)
    A kosztuje to tylko prowizje (biuro maklerskie). Pytanie ile będzie cię
    kosztowała nauka. Przy obecnym stanie giełdy może to być i ponad 50%
    zainwestowanych pieniędzy. Reszty szukaj np: biznes.onet.pl lub na
    pl.biznes.wgpw

    Paweł

  • 3. Data: 2002-03-04 11:25:01
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    Zacznij od zabawy "na sucho" np na onecie.
    Polska giełda to hazard

  • 4. Data: 2002-03-05 14:55:27
    Od: Orchid <o...@o...prv.pl>

    Mon, 4 Mar 2002 12:25:01 +0100
    kuba93 stwierdzil(a):

    >Zacznij od zabawy "na sucho" np na onecie.
    Zabawa na sucho nie ma sensu. Zacznij od pieniedzy, ktore jestes gotow
    stracic.

    >Polska gie?da to hazard
    Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani ryzykiem.

  • 5. Data: 2002-03-05 16:39:01
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "kuba93" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zacznij od zabawy "na sucho" np na onecie.

    Sluszna uwaga.

    > Polska giełda to hazard

    Ale co rozumiesz przez 'hazard' ?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 6. Data: 2002-03-05 17:47:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 05 Mar 2002 15:55:27 +0100, Orchid
    <o...@o...prv.pl> zakodował:

    >Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani ryzykiem.

    Możesz to rozwinąć?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-03-05 21:32:14
    Od: Orchid <o...@o...prv.pl>

    Tue, 05 Mar 2002 17:47:38 GMT
    Kaizen stwierdzil(a):

    >Mo?esz to rozwin???
    Mialo byc:
    Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani hazardem.
    Z ryzykiem ma natomiast bardzo wiele wspolnego:)
    Wiecej nie pisze, bo NTG.

  • 8. Data: 2002-03-05 22:49:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 05 Mar 2002 22:32:14 +0100, Orchid
    <o...@o...prv.pl> zakodował:
    >Mialo byc:
    >Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani hazardem.
    >Z ryzykiem ma natomiast bardzo wiele wspolnego:)

    Dla "małych" graczy ma dużo wspólnego z hazardem, bo w dużej mierze
    zależy od posunięć "dużych" graczy i irracjonalnych zachowań obydwu
    grup.

    >Wiecej nie pisze, bo NTG.

    Racja, więc EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-03-06 10:18:38
    Temat: Re[2]: Jak zaczac grac na gieldzie?
    Od: m...@g...pl (m3fist0)

    Hello Orchid,

    O> Mon, 4 Mar 2002 12:25:01 +0100
    O> kuba93 stwierdzil(a):

    O> Zabawa na sucho nie ma sensu. Zacznij od pieniedzy, ktore jestes gotow
    O> stracic.

    np od 2000, ale zanim zainwestujesz, wez sobie wydruki z ostatniego
    roku, i przestudiuj dokladnie. no i dobrze jest na poczatku nastawic
    sie na znana ci branze - np informatyke czy budownictwo, wybrac sobie
    kilka spolek i na razie tylko tam probowac.

    O> Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani ryzykiem.

    zeby nie byl to taki znowu hazard to zainteresuj sie :
    - biznes.interia.pl - notowania i wykresy, calkiem przydatne
    - prognozy i porady na interii ciezko zgryzc, ja przynajmniej
    kilkanascie razy na tych prognozach i poradach rwalem wlosy z glowy
    - czytaj raporty spolek i porownuj je z analogicznymi raportami na
    koniec poprzedniego dnia,kwartalu, miesiaca, roku
    - swiece japonskie (taki wykres, bardzo przydatny)
    - wstegi boulingera (czy jakostak) - pokazuja minimalny i maxymalny
    kurs w danym okresie, jak dla mnie jest to najbardziej przydatny
    wykresik
    - najbardziej dochodowe i malo ryzykowne inwestycje sa dlugoterminowe,
    np kupno akcji prokomu na koniec wakacji i sprzedaz dzisiaj ;) czyli
    jakby nie patrzec przez 6-7 miesiecy masz zamrozona gotowke...
    - to ze ktores akcje potanialy, nie oznacza ze to jest juz takie
    proste - bardzo czesto sie zdarza, ze ktos >konkretnie tobie< nie chce
    sprzedac akcji, ale chetnie sprzeda "koledze", a ten kolega tobie za
    10% drozej i tak sie sznurek ciagnie...
    - uwazaj na maklerow, czesto daja rady bardzo hmm... nie
    gentlemenskie, np mowia ci, ze dobra inwestycja moze byc spolka np
    elektrim, a nie mowia w jakim stanie aktualnie jest to
    przedsiebiorstwo
    - nie sluchaj nikogo, nie sugeruj sie zadnym "cynkiem", "przeciekiem"
    i innymi takimi - to wszystko jest prowokacja, by zachecic do ruchu w
    jednym lub drugim kierunku wlasnie takich losi
    - licz prowizje
    - nie laduj sie w zadne obligacje skarbu panstwa, fundusze
    inwestycyjne i inne takie, to taka moja sugestia
    - bardzo fajna jest analiza techniczna na onecie

    dalej nie chce mi sie pisac, ale moznaby o tym encyklopedie zrobic...

    powodzenia...

    --
    Best regards,
    m3fist0 mailto:m...@g...pl

  • 10. Data: 2002-03-06 14:47:21
    Od: "MuK" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > grac na gieldzie. Jakie warunki musze spelnic i ile to kosztuje?
    > Jesli ktos wie to bede wdzieczny za odpowiedz.

    Pomijając dyskusje na temat tego czy polska giełda to hazard czy nie.
    Odpowiem na Twoje pytania.
    - Aby grać na giełdzie musisz spełnić podstawowy warunek: posiadać rachunek
    inwestycyjny w biurze maklerskim.
    W wiekszości biur otwarcie takiego rachunku kosztuje od 0 do kilkudziesieciu
    złotych. Warto przejrzeć ofertę kilkunastu biur i wybrać odpowiednią dla
    siebie (trzeba zwrócić uwagę raczej nie na koszty otwarcia rachunku a raczej
    na koszty jego utrzymania i wysokość pobieranych przez biuro prowizji przy
    skladaniu zleceń. Dodatkowo jesli zamierzasz poważnie się tym zająć to warto
    mieć możliwość składania zleceń przez internet i telefon). Potem wystarczy
    juz tylko wplacić pieniązki i można już "teoretycznie" inwestować. Najpierw
    jednak warto zastanowić się dokładnie w co, kiedy i za ile? Ale to juz inna
    historia w dodatku nie temat tej grupy. Jeśli masz jakieś dalsze pytania
    albo chcesz wiecej pomocy. To własnie jestem bezrobotny (TO JUZ NAWET TEMAT
    TEJ GRUPY :) ) i mogę Ci troche pomoc na poczatek tylko po pracy - 16:10
    koniec sesji :) i na priv'ie.

    Pozdrawiam MuK