PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zaczac grac na gieldzie? › Re[2]: Jak zaczac grac na gieldzie?
    From: m...@g...pl (m3fist0)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re[2]: Jak zaczac grac na gieldzie?
    Date: 6 Mar 2002 11:18:38 +0100

    Hello Orchid,

    O> Mon, 4 Mar 2002 12:25:01 +0100
    O> kuba93 stwierdzil(a):

    O> Zabawa na sucho nie ma sensu. Zacznij od pieniedzy, ktore jestes gotow
    O> stracic.

    np od 2000, ale zanim zainwestujesz, wez sobie wydruki z ostatniego
    roku, i przestudiuj dokladnie. no i dobrze jest na poczatku nastawic
    sie na znana ci branze - np informatyke czy budownictwo, wybrac sobie
    kilka spolek i na razie tylko tam probowac.

    O> Gielda nie ma nic wspolnego ze szczesciem ani ryzykiem.

    zeby nie byl to taki znowu hazard to zainteresuj sie :
    - biznes.interia.pl - notowania i wykresy, calkiem przydatne
    - prognozy i porady na interii ciezko zgryzc, ja przynajmniej
    kilkanascie razy na tych prognozach i poradach rwalem wlosy z glowy
    - czytaj raporty spolek i porownuj je z analogicznymi raportami na
    koniec poprzedniego dnia,kwartalu, miesiaca, roku
    - swiece japonskie (taki wykres, bardzo przydatny)
    - wstegi boulingera (czy jakostak) - pokazuja minimalny i maxymalny
    kurs w danym okresie, jak dla mnie jest to najbardziej przydatny
    wykresik
    - najbardziej dochodowe i malo ryzykowne inwestycje sa dlugoterminowe,
    np kupno akcji prokomu na koniec wakacji i sprzedaz dzisiaj ;) czyli
    jakby nie patrzec przez 6-7 miesiecy masz zamrozona gotowke...
    - to ze ktores akcje potanialy, nie oznacza ze to jest juz takie
    proste - bardzo czesto sie zdarza, ze ktos >konkretnie tobie< nie chce
    sprzedac akcji, ale chetnie sprzeda "koledze", a ten kolega tobie za
    10% drozej i tak sie sznurek ciagnie...
    - uwazaj na maklerow, czesto daja rady bardzo hmm... nie
    gentlemenskie, np mowia ci, ze dobra inwestycja moze byc spolka np
    elektrim, a nie mowia w jakim stanie aktualnie jest to
    przedsiebiorstwo
    - nie sluchaj nikogo, nie sugeruj sie zadnym "cynkiem", "przeciekiem"
    i innymi takimi - to wszystko jest prowokacja, by zachecic do ruchu w
    jednym lub drugim kierunku wlasnie takich losi
    - licz prowizje
    - nie laduj sie w zadne obligacje skarbu panstwa, fundusze
    inwestycyjne i inne takie, to taka moja sugestia
    - bardzo fajna jest analiza techniczna na onecie

    dalej nie chce mi sie pisac, ale moznaby o tym encyklopedie zrobic...

    powodzenia...

    --
    Best regards,
    m3fist0 mailto:m...@g...pl