PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to z tymi e-mialami?

  • 21. Data: 2003-04-07 07:27:46
    Temat: Re: Jak to z tymi e-mialami?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller napisał:

    > ... a potem ktos otwiera na jakims unixie i widzi smieci...

    Sugerujesz, ze teraz pracodawcy korzystaja gremialnie z vi? A moze
    jednak z Open Offica?

    Flyer

  • 22. Data: 2003-04-07 07:27:54
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller napisał:

    > a po co ci zdjecie? na modelke aplikujesz? a jesli pracodawca _wymaga_
    > zdjecia, to chyba podaje tez format/warunki, w jakim to ma byc
    > przyslane.

    Uwaga formalna - nie w Polskich warunkach. W wiekszosci ofert, gdzie
    zaznaczona jest opcja foto, to jest wszystko co na ten temat jest
    napisane.

    > dokladnie. automatycznie to sie wrzuca do bazy danych.

    Jakiej bazy? Do np. systemu archiwizacji dokumentow, pewnie i doc sie
    zmiesci.

    Flyer

  • 23. Data: 2003-04-07 08:14:32
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    Nina M. Miller wrote:

    [...]

    > jak ktos chce wywalic cos, to zadna roznica email czy papier. co to
    > tak trudno zmiac w kule i do kosza?

    Moze wyslac poczta wyryte na kamiennej plytce formatu A-4 ?
    Robi wrazenie i nie tak latwo zniszczyc :)

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 24. Data: 2003-04-07 10:32:05
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przemek <h...@g...pl> napisał(a):

    > Witam grupowiczow!
    >
    > Całkiem niedawno rozpoczalem szukanie pracy przez internet wysylajac swoje
    > CV i listy motywacyjne. Czesto na stronach zdarza sie, ze mamy do wyboru
    > wyslac e-mail lub przeslac dane poczta tradycyjna. Oczywiscie ta pierwsza
    > forma ma o wiele zalet od tej drugiej, ale zastanawiam sie nad nastepujacymi
    > rzeczami:

    Rób dokładnie to, co jest napisane w ogłoszeniu. Jak chcą pocztą, to ślij
    pocztą, jak ze zdjęciem, to dołącz zdjęcie, jak mejlem, to mejl. Jak albo
    jedno, albo drugie, to jak ci wygodniej.
    Dla firmy wygodną formą jest forma elektroniczna. Poczta jest zazwyczaj dla
    osób, które po prostu nie mają dostępu do mejla lub w danym momencie nie mogą
    tego zrobić.

    > 1. Wszystko nalezy podpisywac w przypadku e-mialy jest to niemozliwe (podpis
    > elektroniczny narazie odpada), domyslam sie ze firmy uznaja ze skoro bylo to
    > wyslane z mojej skrzynki pocztowej to ja to napisalem, ale czy napewno?

    Nie musi być podpisane. CV to nie jest żaden urzędowy dokument. CV piszesz po
    to, aby cię zaproszono na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli przejdziesz do
    dalszego etapu rektutacji, to twoje CV już raczej nikogo dalej nie
    interesuje. Jak będą potrzebowali dodatkowych informacji czy potwierdzeń, to
    się ciebie wprost o to zapytają, lub każą przynieść inne dokumenty.

    > 2. Wedlug mnie e-mial latiwej usunac niz tradycyjny list. Mam wiec czasem
    > obawy, ze nikt tego nie czyta tylko zaznacza 50 takich emaili i [Delete].
    > Jak sadzicie?

    Ponosi cię fantazja. Jak będą chcieli ciebie zatrudnić, to cię zatrudnią, jak
    nie będą chcieli, to nie. Nie ma żadnego znaczenia czy twoje CV jest w
    folderze "poczta otrzymana" czy na kupce papierów na biurku.

    > 3. W jakim formacie powinien byc przeslany list? Chodzi mi o to czy w
    > Wordzie, czy w np. PDF? Osobiscie wole w tym drugim formacie bo podczas
    > konwertowania z Worda znikaja wszelkie tabelki, ktore uzywam w CV dzieki
    > czemu o wiele lepiej to wyglada. A moze JPEG?

    Niech cię ręka boska przed tym broni.
    Twój mejl trafia do osoby zajmującej się rekrutacją. Ta osoba najpierw klika
    na załącznik z twoim CV, żeby go przeczytać. Jeśli w tym momencie takie CV
    nie pojawi się na ekranie, to wyrzuci go do kosza. Jeśli taka osoba ma
    codziennie kilkadziesiąt mejli z CV, to nie będzie siedziała godzinami nad
    twoim mejlem i kombinowała, jakim softwarem to odczytać.

    Najlepszym formatem jest txt. Niezły jest też rtf - prawie wszystkie edytory
    go czytają. Zniechęcam do .doc - są problemy z wersjami. Absolutnie żadne
    JPEG ani PDF - nigdy nie znajdziesz pracy.

    Nie pisz żadnych tabelek ani nie wysilaj się na żadne fantazyjne formaty.
    Twoje CV musi wyglądać profesjonalnie - najlepiej dostować się do reguł,
    które można znaleźć w każdym portalu firmy rekrutacyjnej.

  • 25. Data: 2003-04-08 06:48:46
    Od: "mariusz" <m...@w...pl>

    czy naprawde nie wysylac cv w formacie .pdf? oze jako .html lepiej?

  • 26. Data: 2003-04-08 08:00:19
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sam
    >
    > Troche sie pomeczylem w Wordzie i udalo mi sie zastapic linie tabelek
    > zwyklymi liniami graficznymi, a odstepy tabulatorami. Rozwiazalem tez
    chyba
    > problem kompatybilnosci wersji plikow Word - przyznaje sie bez bicia ze
    > wczesniej wogole o nim nie myslalem. Zapisalem CV w formacie Worda 95 :-)

    A może lepiej zapisywac jako *.rtf?