PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to z tymi e-mialami?

  • 1. Data: 2003-04-06 06:37:51
    Temat: Jak to z tymi e-mialami?
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    Witam grupowiczow!

    Całkiem niedawno rozpoczalem szukanie pracy przez internet wysylajac swoje
    CV i listy motywacyjne. Czesto na stronach zdarza sie, ze mamy do wyboru
    wyslac e-mail lub przeslac dane poczta tradycyjna. Oczywiscie ta pierwsza
    forma ma o wiele zalet od tej drugiej, ale zastanawiam sie nad nastepujacymi
    rzeczami:

    1. Wszystko nalezy podpisywac w przypadku e-mialy jest to niemozliwe (podpis
    elektroniczny narazie odpada), domyslam sie ze firmy uznaja ze skoro bylo to
    wyslane z mojej skrzynki pocztowej to ja to napisalem, ale czy napewno?

    2. Wedlug mnie e-mial latiwej usunac niz tradycyjny list. Mam wiec czasem
    obawy, ze nikt tego nie czyta tylko zaznacza 50 takich emaili i [Delete].
    Jak sadzicie?

    3. W jakim formacie powinien byc przeslany list? Chodzi mi o to czy w
    Wordzie, czy w np. PDF? Osobiscie wole w tym drugim formacie bo podczas
    konwertowania z Worda znikaja wszelkie tabelki, ktore uzywam w CV dzieki
    czemu o wiele lepiej to wyglada. A moze JPEG?

    Pzdr
    Hermes

  • 2. Data: 2003-04-06 07:14:19
    Temat: Re: Jak to z tymi e-mialami?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Przemek" <h...@g...pl> writes:

    > 2. Wedlug mnie e-mial latiwej usunac niz tradycyjny list. Mam wiec czasem
    > obawy, ze nikt tego nie czyta tylko zaznacza 50 takich emaili i [Delete].
    > Jak sadzicie?

    jak ktos chce wywalic cos, to zadna roznica email czy papier. co to
    tak trudno zmiac w kule i do kosza?

> [...]
    > konwertowania z Worda znikaja wszelkie tabelki, ktore uzywam w CV dzieki
    > czemu o wiele lepiej to wyglada. A moze JPEG?

    boze jedyny tabelki w CV... przerost formy nad trescia. po co ci tam
    czlowieku tabelki????
    to juz nie umiesz normalnie sformatowac tekstu, uzywajac takich rzeczy
    jak wytluszczenie, paragraf, kurysywa, podkreslenie etc??

    przez moje rece przeszlo juz calkiem duzo cudzych CV i musze przyznac
    ze te przysylane mailem byly w formacie txt i czasem w wordzie, ale z
    tym ostatnim to jesli akurat wystepowala niekompatybilnosc wersji
    (czasem sie zdarzalo, ze nie chcial sie dokument otworzyc) - mail byl
    kasowany, bo nikt sobie z HR nie zawracal d. z przeproszeniem o
    odpisywanie, proszenie o inny format etc.

    na kursach odnosnie szukania pracy tez nam wbijano do lba: slij zawsze
    txt, jesli to mail.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-04-06 07:16:55
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > jak ktos chce wywalic cos, to zadna roznica email czy papier. co to
    > tak trudno zmiac w kule i do kosza?

    Taka ze przy wersji papierowej trzeba miec zniszczarke i do niej podejsc
    (troche wiecej wysilku niz nacisnac przycisk). Jesli wrzycasz CV do kosza to
    tylko kwestia czasu jak ktos dorwie ci sie do dupy za naruszenie ustawy o
    ochronie danych osobowych.

> [...]
    > to juz nie umiesz normalnie sformatowac tekstu, uzywajac takich rzeczy
    > jak wytluszczenie, paragraf, kurysywa, podkreslenie etc??

    Bo umiem je (tabelki) dobrze wykorzystac. W wersji papierowej dobrze to
    wyglada w Wordzie niestety nie.

    > na kursach odnosnie szukania pracy tez nam wbijano do lba: slij zawsze
    > txt, jesli to mail.

    To byla najcenniesza uwaga. Dziekuje za nia i zastosuje sie.

    Pzdr.
    Hermes

  • 4. Data: 2003-04-06 07:25:11
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > odpisywanie, proszenie o inny format etc.
    >
    > na kursach odnosnie szukania pracy tez nam wbijano do lba: slij zawsze

    Spotkalem sie z czyms takim w Stanach, ze dokladnie nikt nie czytam
    przychodzacych cv e-mailem.
    Tzn, czytal, ale automat.
    Wychwytywal charakterystyczne slowa i wrzucal do bazy, jak nie bylo txt, to
    nie dalo sie za wiele wychwycic i od razu kandydat lądował na szarym końcu,
    choćby był nie wiadomo jaki dobry.

  • 5. Data: 2003-04-06 07:48:46
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    jakis czas temu zadałam podobne pytanie na temat wysyłania CV mailem i poczta
    tradycyjną. Jak poszperasz w starszych postach to mozesz przeczytac ciekawe
    komentarze.
    Rozumiem o co chodzi Ci z tabelkami w word, tez mam stworzone CV na bazie
    takiej tabelki, masz rcje wydrukowane wyglada naprawde ładnie, ale na ten sam
    dokument word w komputerze jest juz mniej czytelny. Ja mam dwie wersje, do
    wysyłania mailem (dłuzsza) i z tabelka do drukowanie:)

    pozdrawiam

    ania

  • 6. Data: 2003-04-06 08:22:18
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    > na kursach odnosnie szukania pracy tez nam wbijano do lba: slij zawsze
    > txt, jesli to mail.

    Nina, jesli wysyłam dokument txt, gdzie wtedy umieszczam zdjecie? jako osobny
    plik?
    bez polskich fontów wyglada to trosze dziwnie, ale...:)
    dlaczego txt, łatwiej przeszukiwac CV?
    w jaki sposób sie to odbywa? jakie słowa klucze powinni sie znalezc np dla
    kogos kto stara sie o prace w dziale marketingu?

    skoro przeszło przez Twoje rece kilkadziesiat CV moze cos podpowiesz jak
    zwiekszyc konkurencyjnosc?:)

    pozdrawiam

    ania

  • 7. Data: 2003-04-06 09:44:27
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak wytluszczenie, paragraf, kurysywa, podkreslenie etc??
    >
    > na kursach odnosnie szukania pracy tez nam wbijano do lba: slij zawsze

    A w jaki sposób umieścić wytłuszczenie, kursywę lub też podkreślenie w pliku
    txt ??!!!

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 8. Data: 2003-04-06 10:36:14
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > A w jaki sposób umieścić wytłuszczenie, kursywę lub też podkreślenie w
    pliku
    > txt ??!!!

    Pogrubienie i kursywa to zaden problem w notatniku Windowsa wybierasz menu
    Format/Czcionka.
    Gorzej z podkresleniem tekstu - nie ma takiej opcji

    Pzdr
    Hermes

  • 9. Data: 2003-04-06 10:40:00
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

> [...]
    > dokument word w komputerze jest juz mniej czytelny. Ja mam dwie wersje, do
    > wysyłania mailem (dłuzsza) i z tabelka do drukowanie:)

    Troche sie pomeczylem w Wordzie i udalo mi sie zastapic linie tabelek
    zwyklymi liniami graficznymi, a odstepy tabulatorami. Rozwiazalem tez chyba
    problem kompatybilnosci wersji plikow Word - przyznaje sie bez bicia ze
    wczesniej wogole o nim nie myslalem. Zapisalem CV w formacie Worda 95 :-)
    Wiem ze te wersje pliku otwieraja wszystkie nowsze Office'y MS, wiec nie
    powinno byc problemu. Dzieki temu uniknalem chyba tego okropnego wygladu
    plikow txt.

    Pzdr
    Przemo

  • 10. Data: 2003-04-06 10:47:14
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    -wszystko ciach-
    Nie lamcie sobie glowy :-))) CV bez wzgledu jak jest napisane i tak zawsze
    laduje w koszu na smiecie. Przystepujac do pracy wypelniasz otrzymany
    formularz ktory nic wspolnego nie ma z tym co napisales-badz wyslales. Jak
    chcecie byc do konca wiarygodnym to w kazdych kadrach dostaniecie orginalny
    druk i nie zapomnijcie dolaczyc normalnego zdjecia, tylko po co jezeli nikt
    was nie przyjmie do danej pracy i wtedy nie CV a normalny dokument z pelnymi
    danymi i podpisem laduje na smietniku.
    Irek