PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 261. Data: 2005-10-07 08:32:25
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Koziorozec <b...@n...pl> napisał(a):

    > Nie wiem w jakim mieście mieszka Marek (Poznań?),
    > ale czy wiesz, że to właściwie niemożliwe znaleźć teraz
    > klienta-firmę na takie usługi?
    > Zobacz jaka jest konkurencja! Ci, którzy to robią nie
    > obchodzą się bez samochodu i do tego bardzo często
    > mają takie umowy z firmami na zasadzie znajomości
    > z odpowiednimi osobami (firmy państwowe, instytucje).
    > Istnieje niesamowita konkurencja cenowa, a w końcu
    > z 'wolontariatu' ;)) nie da się opłacać składek ZUS
    > i jak długo można jeść światło z lodówki ;))

    Tak - Poznań. Lokalny rynek jest opanowany przez studentów, rencistów
    i emerytów. Oszczędność poznańskich pracodawców już dawno przekroczyła
    próg bólu. Poza ww grupami społecznymi prawie nikt nie jest zatrudniany
    chyba, że po znajomości.

    Kolejki w PUP zmiejszyły się tylko do tych pokoi, do których wprowadzono,
    rozdawanie biletów z godziną przyjęcia. Do "potwierdzenia gotowosci podjęcia
    pracy" ;) lub po zaswiadczenie, czeka się po staremu często 1-2 godzin.

    Marek

  • 262. Data: 2005-10-07 08:50:13
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

    > Warszawa, jesli dobrze pamietam.

    Pudło - Poznań :)

    > Konkurowanie cena to zla strategia, jak jest sie malym.

    W zasadzie tak, ale oszczędność lokalnych pracodawców przekroczyła próg bólu.

    Szlagierem rynkowym jest np. ochroniarz z grupą inwalidzką.

    Lokalna prasa co chwilę zamieszcza głosy bezrobotnych o opanowaniu
    rynku przez studentów, rencistów i emerytów - to nie są fantasmagorie
    ale fakty na podstawie doświadczeń (więc nie tylko moich).

    > Nie wiem, czy 2-3 klientow to wlasciwe oszacowanie dla tej branzy, ale Kira
    > miala zapewne na mysli te graniczna ilosc, od ktorej info o uslugodawcy
    > rozchodzi sie poczta pantoflowa w sposob skuteczny i radykalnie zmniejsza
    > sie koszt uzyskania kolejnego klienta.

    2-3 klientów na czarno, nie zapewni uruchomienia poczty pantoflowej,
    a poważniejsi klienci unikaja "czarnych", bo studentów, absolwentów na
    praktyki i wolontariat mają na kopy i pęczki.

    Marek

  • 263. Data: 2005-10-07 08:54:48
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Marek [Fri, 7 Oct 2005 08:50:13 +0000 (UTC)]:

    > W zasadzie tak, ale oszczędność lokalnych pracodawców
    > przekroczyła próg bólu.

    No ale my tu nie mówimy w tej chwili o pracodawcach, tylko
    o prowadzeniu działalności na własną rękę. W tym momencie
    oszczędność pracodawców nie ma najmniejszego znaczenia.

    > 2-3 klientów na czarno

    A czemu nagle na czarno?

    Kira

    --
    Poszukiwany/Poszukiwana:
    * zarabiający/-a 1400

  • 264. Data: 2005-10-07 09:08:46
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > No ale my tu nie mówimy w tej chwili o pracodawcach, tylko
    > o prowadzeniu działalności na własną rękę. W tym momencie
    > oszczędność pracodawców nie ma najmniejszego znaczenia.

    OCZYWIŚCIE, ŻE MA - to ta sama grupa społeczna.
    Oszczędny pracodawca jest tu jednocześnie osczędnym usługobiorcą.
    Jeżeli przyjdzie ktoś, kogo dumping przekroczył próg bólu, to co?
    Trafi swój na swego. Poza Polską organizacje pracownicze nie politykują
    ale dbają o pracowników - i bezrobotnych.

    > A czemu nagle na czarno?

    Dlatego na czarno, bo biało :) i szaro :)) rynek już zajęty.

    Marek

  • 265. Data: 2005-10-07 09:13:12
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pudło - Poznań :)

    Przepraszam. Nie wiem, skad mi sie ta Warszawa z Toba skojarzyla. Szkoda, bo
    do Wawy sie wybieram i mialam nadzieje poznac Ciebie i Twoja rodzine.

> [...]
    > rynku przez studentów, rencistów i emerytów - to nie są fantasmagorie
    > ale fakty na podstawie doświadczeń (więc nie tylko moich).

    Oni zajeli pewne branze i nisze. Nie jestes w stanie z nimi konkurowac w
    tych dziedzinach, wiec powinienes sobie znalezc dziedzine, w ktorej z
    jakichs powodow jestes konkurencyjny. Czyli albo umiec cos, co nie jest
    opanowane przez kazdego studenta, albo np. pomyslec o pracy zdalnej dla
    pracodawcow z mniej skapego regionu. Wiem, ze to nie musi byc latwe do
    wymyslenia, ale zastanawiales sie nad nad jakims kierunkiem rozwoju, tzn. co
    bys mogl robic?

    I.

  • 266. Data: 2005-10-07 09:36:26
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Marek [Fri, 7 Oct 2005 09:08:46 +0000 (UTC)]:

    > OCZYWIŚCIE, ŻE MA - to ta sama grupa społeczna.
    > Oszczędny pracodawca jest tu jednocześnie osczędnym usługobiorcą.

    Jak Ty mało znasz życie jak na swój wiek... Heh. To jest tak:

    Płacąc pensję etatowca, prawie połowa idzie "w komin", na ZUS,
    podatki i inne obciążenia. W związku z czym tutaj owszem, zależy
    mi na tym, żeby te obciążenia minimalizować i upłynnić przepływ
    pieniędzy między mną i człowiekiem, który coś dla mnie robi. Im
    mniejsze straty na tej linii, tym lepiej -- stąd dzieła i zlecenia.
    Z odprowadzanych podatków i składek de facto nic nie mam, więc
    wolę je ograniczać. Stąd cięcie kosztów.

    Natomiast kupując usługę czy towar konieczne do pracy firmy,
    wydaję pieniądze na bardzo konkretny cel: rozwój tej firmy,
    czyli większe pieniądze w mojej kieszeni. I tutaj już mi się
    nie opłaca tych kosztów przesadnie obcinać.

    > Jeżeli przyjdzie ktoś, kogo dumping przekroczył próg bólu,
    > to co?

    To nic, bo firmy z którymi pracuję będą go miały w nosie --
    nie zaryzykują nagłego drastycznego spadku jakości tylko po to
    żeby parę stów oszczędzić.

    > Dlatego na czarno, bo biało :) i szaro :)) rynek już zajęty.

    Mhm. Oczywiście. Przez Marsjan.

    Kira

  • 267. Data: 2005-10-07 14:02:55
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Kira napisał(a):

    > Mhm. Oczywiście. Przez Marsjan.

    I cyklistów.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 268. Data: 2005-10-08 02:34:45
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > No szczęście całe że nie wiem, bo pewnie tylko dzięki temu
    > znajduję :) Jakbym wiedziała że to niemożliwe, to bym się
    > za to nawet nie wzięła...

    Zielona Góra to być może Mekka ;))
    Ale jakoś nie widać, żebyś Ty w administrowaniu robiła ;>>

    > No to akurat fakt, z samochodem jednak znacznie
    > wygodniej i taniej jest.

    Nie wiem, czy taniej. Ale - niezbędne.

    > i tak są głównie nerwy a nie pieniądze, albo stawki mieć na
    > takim poziomie, żeby ta drobnica się samoczynnie eliminowała
    > zostawiając miejsce na tych, którzy wiedzą za co płacą i czemu
    > nie jest to 30zł tylko 3.000.

    Tobie też facet podebrał klienta.
    Więc był lepszy w przekonywaniu :P

    > No i dokładnie zrobi coś, co będzie warte dokładnie 30zł.
    > A z miesiąc później ktoś inny skasuje 30x tyle za zrobienie
    > tego samego tylko porządnie.

    Naiwna jesteś.
    Sęk w tym, że są i tacy, którzy za te 30 zł zrobią to porządnie
    - bo chcą zaistnieć, wyrobić portfolio. Żaden problem zainstalować
    teraz gotowego cms-a i ściągnąć jakiś darmowy szablon, trochę
    go przerobić i już. I to za 30 zł. A klient potem opowiada, że
    można tak tanio, a inni zdzierają.

    > Za miesiąc to ja to będę obsługiwać, więc mój w tym już
    > interes żeby nie padło... ;>

    Jasne. Chcieć to móc. Czasem nawet bardziej chcieć niż móc...
    Autopropaganda.

    > Zależy od 'nagabującego'.

    Zakład? To spróbuj MNIE namówić na coś :>>>>

    > No. Czyli jakby więcej niż 0zł, nie?

    Drobnica. Z tego się nie żyje.
    Więcej energii i kosztów niż zarobku.

    > Zacząć można od zleceń

    Większość chce fakury.

    > od fakturowania się przez kogoś

    To jest oszustwo.

    > Opcji jest akurat cała masa.

    Opcji wymyślonych - tak.

    --
    Koziorozec

  • 269. Data: 2005-10-08 07:20:27
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Koziorozec [Sat, 8 Oct 2005 04:34:45 +0200]:

    > Ale jakoś nie widać, żebyś Ty w administrowaniu robiła ;>>

    No przecież mowiłam już to ładne parę razy. Przy kompie
    siedzę dla przyjemności, już dawno z obiegu wypadłam jeśli
    chodzi o zarabianie na tym...

    > Tobie też facet podebrał klienta.
    > Więc był lepszy w przekonywaniu :P

    Zawsze znajdą się i ci lepsi, i ci gorsi. I co, mam się
    na niego obrazić, czy jak? ;)

> [...]
    > teraz gotowego cms-a i ściągnąć jakiś darmowy szablon, trochę
    > go przerobić i już. I to za 30 zł. A klient potem opowiada, że

    Zgadza się, tacy też są. Ale nie ryzykowałabym stwierdzenia,
    że klient dostaje full serwis ;)

    > Autopropaganda.

    Nie, przesada w drugą stronę, niż Wasza :)

    > Zakład? To spróbuj MNIE namówić na coś :>>>>

    Jakby Ci to coś było faktycznie potrzebne, to nie sądzę żeby
    był problem z przekonaniem Cię do tego ;) A jak ktoś próbuje
    sprzedawać coś zupełnie zbędnego, no to niech się nie dziwi
    że mu nie idzie...

    > Drobnica. Z tego się nie żyje.
    > Więcej energii i kosztów niż zarobku.

    Minimalny etat to koło 600, czyli 2/3 z tego. Chyba lepiej
    mieć jednak te 900?

    > Większość chce fakury.

    I ci studenci też im faktury wystawiają, tak? ;)

    > To jest oszustwo.

    Dlaczego? Masz firmę, która daje Ci zlecenie. Ty je wykonujesz
    dla klienta. Firma wystawia mu za to fakturę. Rozliczasz się
    z firmą jako podwykonawca. Gdzie tu kant niby?

    > Opcji wymyślonych - tak.

    Wymyślonych czy nie, pal licho. Grunt że działają.

    Kira

  • 270. Data: 2005-10-08 11:37:17
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To jest oszustwo.

    Nie jest.
    Znajdujesz firme, ktora zgodzi sie wejsc w uklad i lepiej, zeby to byla
    zaprzyjazniona firma, bo przy malych zleceniach to dla nich bardziej klopot
    niz zarobek.
    Firma wystawia fakture klientowi, a z Toba podpisuje umowe o dzielo/zlecenie
    i wyplaca Ci kase - oczywiscie nie cala kase od klienta, bo po drodze
    odejdzie od tego podatek od przychodu, obciazenia umowy i jakis tam zysk dla
    firmy za wykonanie tej operacji.
    Jednym slowem firma dziala jak posrednik w transakcji, pobierajacy sobie
    prowizje w zamian za wykonanie tego, czego Ty nie mozesz zrobic (faktura).
    Jest to calkowicie legalne z punktu widzenia prawa, a z punktu widzenia
    nawet restrykcyjnej etyki tez nie widze, do czego by sie mozna przyczepic.
    Klient dostaje wszak prawomocna, nie oszukana fakture, a wszyscy placa
    nalezny podatek.

    I.