PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 271. Data: 2005-10-08 19:58:39
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Immona" napisał w wiadomości

    > Nie jest.
    > Znajdujesz firme, ktora zgodzi sie wejsc w uklad i lepiej, zeby
    > to byla zaprzyjazniona firma

    Problem jest zawsze w znalezieniu takiej firmy 'zaprzyjaźnionej'.
    Za darmo taka firma nic nie zrobi, bo więcej roboty niż zysku.
    Ludzie też się boją, że jak przyjdzie jakaś kontrola z US to im się
    może do tego przyczepić.
    Bo popatrz na taką sytuację: świadczę usługi serwisu komputerowego
    (sprzęt, oprogramowanie itd.) jakiejś firmie. Firma chce fakturę, ale
    nie na jakieś inne usługi, a właśnie na to, co wykonuję. To musiałabym
    mieć 'zaprzyjaźnioną' firmę, która takie usługi ma wpisane w zakres
    działalności. Czyli, jakby - konkurencja ma mi wystawić taką fakturę???
    Kto pójdzie na taki układ?
    Jeśli taka firma miałaby rozszerzyć zakres usług tylko po to, aby ze mną
    współpracować w zakresie pośrednictwa w takich usługach, to nikt
    na to nie pójdzie (no chyba, że jest to bliska rodzina).

    Drugi przypadek: 'zaprzyjaźniona' firma wystawia fakturę na taki zakres
    usług, jaki ma w działalności, chociaż ja wykonuję właśnie serwis.
    I znowu może być problem z US, kiedy ktoś będzie 'życzliwy' lub
    jakaś kontrola się trafi (a to zawsze następuje wcześniej czy później).

    > Firma wystawia fakture klientowi, a z Toba podpisuje umowe
    > o dzielo/zlecenie i wyplaca Ci kase - oczywiscie nie cala kase
    > od klienta, bo po drodze odejdzie od tego podatek od przychodu,
    > obciazenia umowy i jakis tam zysk dla firmy za wykonanie tej operacji.

    No i teraz wyobraźmy sobie, że mam klienta, który będzie mi płacił
    miesięcznie za takie usługi kwotę 300 zł.
    W tej kwocie miałyby się zawrzeć koszty wystawienia tej faktury przez firmę
    (podatki, VAT itp.), pewnie coś jeszcze - dla firmy, no i na końcu jeszcze
    koszty umowy, np. o dzieło ze mną. Wyjdzie z tego, że dobrze będzie jak
    zarobię te 100 zł. A powiem Ci, że takich klientów, którzy będą chcieli
    płacić te 300 zł nie znajdzie się od tak. Przejdź się po firmach i zobacz,
    kto
    w tej chwili 'bawi' się z komputerami w takich firmach. A to syn
    właściciela,
    który właśnie studiuje informatykę, a to nawet jakiś uczeń gimnazjum, który
    uważany jest za guru komputerowego i coś tam instaluje wujkowi
    za kieszonkowe 50 zł miesięcznie itp. Inna rzecz, że takie sytuacje kończą
    się często utratą danych, jak ta, gdy taki 'student informatyki' nie mogąc
    sobie poradzić z podniesieniem systemu, sformatował cały dysk i zainstalował
    system od początku nie martwiąc się o to, że nie była zrobiona żadna kopia
    bazy programu księgowego ("a to trzeba robić?" ;))) ).

    Możliwe, że w Poznaniu Marek znalazłby trochę takich firm, ale musiałby
    znowu mieć samochód. Jeśli mówimy o otrzymaniu dofinansowania z UP
    na taki środek lokomocji, to pamiętaj, że:
    1) jeśli nowy - trzeba by było wykupić autocasco + koszty ubezpieczenia
    i paliwa;
    2) jeśli używany - koszty ubezpieczenia + paliwo + naprawy (zawsze jakieś
    są przy używanym samochodzie), a wcale nie powiedziane, że biorąc
    takie kredyty/dotacje, również i na używany trzeba wykupić autocasco.

    --
    Koziorozec

  • 272. Data: 2005-10-08 20:32:43
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Zawsze znajdą się i ci lepsi, i ci gorsi. I co, mam się
    > na niego obrazić, czy jak? ;)

    No więc widzisz: zawsze znajdą się tacy, którzy zrobią tak tanio,
    że Tobie nie będzie się już opłacać.
    Zawsze będzie ktoś, kto będzie bardziej przekonujący.

    > Zgadza się, tacy też są. Ale nie ryzykowałabym stwierdzenia,
    > że klient dostaje full serwis ;)

    No to poznaj trochę rynek tych usług.
    Popatrz na osoby, które pracują na stażu (do 25 roku życia),
    a więc pracodawca ma takiego pracownika za darmo.

    A o tym, że on potrzebuje 'full serwis' to taki klient nawet nie wie.
    I wcale nie daje się przekonać, dopóki coś się nie wydarzy, a i nawet
    wtedy żal mu pieniędzy. Przykład: facet utracił wszystkie dane dotyczące
    całej działalności (księgowość, korespondencja handlowa, baza klientów,
    a nie robił żadnych kopii) z dysku, ale kwotę 1500 zł za odzyskanie tych
    danych uznał za zdzierstwo.

    Spróbuj przekonać właściciela jakiejś firmy, że w każdej chwili może,
    np. utracić dane nie stosując programów antywirusowych, nie tworząc
    kopii (a propos: sama kiedyś argumentowałaś, że kopie robi się
    automatycznie - ale o ile jest serwer i jest to skonfigurowane, bo
    automatyczne tworzenie kopii przez jakiś program na kompie, na którym
    jest on zainstalowany - to i tak skończy się kiedyś nieszczęściem).

    > Nie, przesada w drugą stronę, niż Wasza :)

    Tylko, że ja piszę nie przesadzając, a po tym, jak już przerobiłam
    ten rynek i to zagadnienie - praktycznie.

    > Jakby Ci to coś było faktycznie potrzebne, to nie sądzę żeby
    > był problem z przekonaniem Cię do tego ;) A jak ktoś próbuje
    > sprzedawać coś zupełnie zbędnego, no to niech się nie dziwi
    > że mu nie idzie...

    No przekonaj właściciela firmy, że ważne jest serwisowanie
    kompów, robienie kopii bezpieczeństwa, okresowe przeglądy,
    dbanie o aktualizacje baz wirusów programów antywirusowych.
    Ludzie się na tym nie znają, więc uważają, że nie jest im to potrzebne.

    Ci, którzy wiedzą, że trzeba o to dbać, to już dawno mają u siebie
    albo zatrudnionego informatyka albo umowę z jakimś informatykiem
    /firmą informatyczną.

    > Minimalny etat to koło 600, czyli 2/3 z tego. Chyba lepiej
    > mieć jednak te 900?

    900 zł to jest bez płacenia podatku, z ręki do ręki.
    A oprócz podatków trzeba jeszcze uwzględnić koszty (koszty
    utrzymania samochodu - ubezpieczenie, naprawy, ale i parkowanie,
    koszty paliwa) itd.
    Zastanawiające jest, jak Ty prowadzisz tę działalność, że nie
    uwzględniasz takich kosztów - no być może _TY_ich_nie_płacisz_
    i cały 'pic' jest z tym Twoim przesadnym entuzjazmem.

    > I ci studenci też im faktury wystawiają, tak? ;)

    Studencji to robią za piwo albo 50-100 zł, więc na taki układ
    się decydują bez faktury.

    > Dlaczego? Masz firmę, która daje Ci zlecenie. Ty je wykonujesz
    > dla klienta. Firma wystawia mu za to fakturę. Rozliczasz się
    > z firmą jako podwykonawca. Gdzie tu kant niby?

    Więcej napisałam o tym w odpowiedzi dla Immony.

    > Wymyślonych czy nie, pal licho. Grunt że działają.

    Lepiej pisać o sprawdzonych sytuacjach, a nie 'wygdybanych'.

    --
    Koziorozec

  • 273. Data: 2005-10-09 02:35:01
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > Problem jest zawsze w znalezieniu takiej firmy 'zaprzyjaźnionej'.
    > Za darmo taka firma nic nie zrobi, bo więcej roboty niż zysku.

    A owszem, dlatego właśnie mowa o firmie zaprzyjaźnionej.

    > Ludzie też się boją, że jak przyjdzie jakaś kontrola z US to im się
    > może do tego przyczepić.

    Do czego, do podpisania umowy o dzieło? Niby na jakiej podstawie? :)
    Toż to praktyka prawie tak już powszechna, jak zatrudnianie na etat.

    > To musiałabym mieć 'zaprzyjaźnioną' firmę, która takie usługi ma
    > wpisane w zakres działalności. Czyli, jakby - konkurencja ma mi
    > wystawić taką fakturę???
    > Kto pójdzie na taki układ?

    Niemal każdy ;) Bo to jest tak: Ty masz klienta, oni tego klienta nie
    mają. Więc nie dostaną od niego ani grosza. Ale jak się fakturujesz
    przez nich, to jednak jakiś grosz zobaczą. Ergo -- opłaca się...

> [...]
    > I znowu może być problem z US, kiedy ktoś będzie 'życzliwy' lub
    > jakaś kontrola się trafi (a to zawsze następuje wcześniej czy później).

    No i ponownie: do czego ta kontrola miałaby się przyczepić? Firma wykonuje
    usługę dla klienta, a wykonawcą jesteś Ty, jako podwykonawca tej firmy. Tu
    nie ma żadnego kantu, więc nie ma się też czego czepiać.

> [...]
    > firmę (podatki, VAT itp.), pewnie coś jeszcze - dla firmy, no i na końcu
    > jeszcze koszty umowy, np. o dzieło ze mną. Wyjdzie z tego, że dobrze

    W zasadzie, to raczej koło 200, zależy jak się dogadasz. Można też się
    w kosztach rozliczać i wtedy nawet całą kwotę do ręki dostać. Ale tu
    już się pewnie Twoja moralność zbuntuje ;)

    > A powiem Ci, że takich klientów, którzy będą chcieli płacić te 300 zł
    > nie znajdzie się od tak.

    No sami się nie znajdą, to pewne... ;)

    > Jeśli mówimy o otrzymaniu dofinansowania z UP na taki środek lokomocji

    Niestety nie mówimy, już nam w tym wątku wyszło, że na to nie dają...

    Kira

  • 274. Data: 2005-10-09 02:42:54
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > No więc widzisz: zawsze znajdą się tacy, którzy zrobią tak tanio,
    > że Tobie nie będzie się już opłacać.

    Ale oni celują w grupę firm, która mnie kompletnie nie interesuje...
    więc to, że je sobie mają, też mnie kompletnie nie interesuje.

    > Zawsze będzie ktoś, kto będzie bardziej przekonujący.

    Oczywiście. No i? Bo przecież zawsze też będzie masa takich, od których
    to ja będę bardziej przekonująca. Na tym polega konkurencja...

    > No to poznaj trochę rynek tych usług.

    Znaczy ten, na którym działam od circa '97?...

    > Spróbuj przekonać właściciela jakiejś firmy, że w każdej chwili może,
    > np. utracić dane nie stosując programów antywirusowych, nie tworząc
    > kopii

    A na czym Twoim zdaniem polega handel...?

    > ale o ile jest serwer i jest to skonfigurowane, bo automatyczne
    > tworzenie kopii przez jakiś program na kompie, na którym jest on
    > zainstalowany - to i tak skończy się kiedyś nieszczęściem).

    A teraz to nie rozumiem...?

> [...]
    > dbanie o aktualizacje baz wirusów programów antywirusowych.
    > Ludzie się na tym nie znają, więc uważają, że nie jest im to

    I dlatego zacząć należy od wyjaśnienia i pokazania im, dlaczego jednak
    to jest ważne. To też część sprzedaży...

    > 900 zł to jest bez płacenia podatku, z ręki do ręki.
    > A oprócz podatków trzeba jeszcze uwzględnić koszty (koszty
    > utrzymania samochodu - ubezpieczenie, naprawy, ale i parkowanie,
    > koszty paliwa) itd.

    W dalszym ciągu wychodzi więcej niż 0. A Tobie nie?

    > Zastanawiające jest, jak Ty prowadzisz tę działalność, że nie
    > uwzględniasz takich kosztów

    A skąd wniosek że nie uwzględniam...?

    > Więcej napisałam o tym w odpowiedzi dla Immony.

    Nic nie napisałaś. A w każdym razie nic, co wyjaśniałoby, co jest
    w tym rozwiązaniu niby nielegalnego.

    Kira

  • 275. Data: 2005-10-09 08:27:27
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > I znowu może być problem z US,

    > takich klientów, którzy będą chcieli płacić te 300 zł nie znajdzie się od

    Czy ktos mi wytłumaczy skąd sie biora ludzie, którzy czegokolwiek by sie nie
    dotknęli to wszędzie widza przede wszystkim przeszkody (w wiekszości
    wydumane ja ta "kontrola z US") uniemozliwiające im dalsze zajmowanie się
    sprawą?

    vertret

  • 276. Data: 2005-10-09 13:55:30
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "vertret" napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkim przeszkody (w wiekszości wydumane ja ta "kontrola
    > z US") uniemozliwiające im dalsze zajmowanie się sprawą?

    A prowadziłeś kiedyś działalność?
    Popytaj tych, którzy prowadzą firmę od przynajmniej
    5,5 roku.
    Jeszcze nie dawno, na grupie ktoś mi tu wykrzykiwał,
    że 'biurwy' z US i kontrole z US to taka straszna plaga,
    że do wszystkiego się przyczepiają, biednych ludzi
    dręczą, firmy do ruiny doprowadzają...

    --
    Koziorozec

  • 277. Data: 2005-10-09 14:31:07
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Ale oni celują w grupę firm, która mnie kompletnie nie interesuje...
    > więc to, że je sobie mają, też mnie kompletnie nie interesuje.

    Jeśli chcesz powiedzieć, że świadczysz usługi tylko tym, których
    stać na zapłacenie 3.000 zł, to bzdury opowiadasz, bo taniej
    byłoby zatrudnić kogoś na umowę.

    > Znaczy ten, na którym działam od circa '97?...

    Sama piszesz, że nie administrujesz kompów.
    Administracja to nie to samo, co oferowanie usług dostępu
    do internetu, hosting itp. Grafik komputerowy to nie to samo
    co webmaster, a webmaster to nie to samo co programista.
    Wszystko powyżej mieści się w zakresie informatyki, a przecież
    bardzo się różni. Stąd - ja mówiłam o rynku usług administracji
    sieciami komputerowymi.

    > A na czym Twoim zdaniem polega handel...?

    No właśnie - na wciskaniu!
    O tym wiedzą również sami właściciele takich firm, bo i oni
    to robią!
    Jak ja coś potrzebuję, to sama wiem, gdzie szukać, a jak nie
    potrzebuję, to najlepszy handlowiec mi tego nie wciśnie.

    > A teraz to nie rozumiem...?

    Której części???

    > (koszty utrzymania samochodu - ubezpieczenie, naprawy,
    > ale i parkowanie, koszty paliwa) itd.
    >
    > W dalszym ciągu wychodzi więcej niż 0. A Tobie nie?

    Jak dla mnie to jest właśnie bliskie zeru.

    > A skąd wniosek że nie uwzględniam...?

    Z entuzjastycznego podejścia - 'jakoś to będzie'...

    > Nic nie napisałaś. A w każdym razie nic, co wyjaśniałoby,
    > co jest w tym rozwiązaniu niby nielegalnego.

    A to, że do wystawionej faktury na usługi, które nie zostały
    wykonane (bo dana firma nie miała takich usług w zakresie
    działalności, więc wystawiła na takie, które miała) US może
    się przyczepić.
    Popatrz: w US też pracują ludzie, którzy myślą i którzy
    spotkali się z różnymi przekrętami (wystawianie faktur bez
    pokrycia, aby narobić sobie kosztów jest dosyć powszechne
    i tak można tę sytuację potraktować), więc nie traktuj ich
    jak przygłupów, którzy nie będą wiedzieli o co chodzi.

    Ale wróćmy do tematu tej części wątku.
    A rozważania dotyczyły konkretnego przypadku - Marka,
    który jest mężczyzną 49 letnim, pracującym do tej pory
    na etacie, w branży informatycznej.

    Nie wiem, dlaczego Ty i wiele innych osób na tej grupie
    nie może zrozumieć, że są ludzie, którzy nie mają tej 'żyłki'
    do prowadzenia DG i najlepiej pracują właśnie na etacie.

    Trzeba mieć odpowiedni charakter, bo nie każdy nadaje się
    na kierownika, ktoś będzie pracował dobrze tylko wtedy,
    gdy nie będzie miał nikogo nad sobą, a są osoby, które
    są naprawdę wartościowe i dobrze pracują, ale muszą mieć
    kierownika nad sobą, chociażby po to, aby nie martwić się
    o zamówienia. Oni lepiej pracują, gdy je realizują.
    Praca administratora sieci komputerowej jest najwydajniejsza
    (praca + ciągłe samokształcenie) właśnie wtedy, gdy jesteś
    na miejscu w swoim miejscu pracy, tzn. np. gdy administrujesz
    50 stacjami roboczymi.
    Robienie tego z doskoku, kilka razy w tygodniu, to zabawa,
    a nie praca.
    Praca na etacie daje często to, że firma funduje pracownikowi
    szkolenia, na które najprawdopodobniej nie byłoby stać kogoś,
    kto prowadzi własną DG, a to ze względu na _brak_czasu_.

    To, że Ty prowadzisz DG, nie znaczy, że to najlepsze rozwiązanie
    dla każdego.

    --
    Koziorozec

  • 278. Data: 2005-10-09 14:38:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <vertret@> napisal(a):
> [...]
    > dotknęli to wszędzie widza przede wszystkim przeszkody (w wiekszości
    > wydumane ja ta "kontrola z US") uniemozliwiające im dalsze zajmowanie się

    To nie są wydumane problemy. Ja już odpuściłem jeden interes z
    powodu.......... hmmmm, różnic zdań między mną i US w kwestii
    zastosowanej stawki VAT. A pięknie się zapowiadało, niestety nie na
    tyle, żeby w razie czego oddać różnicę VATu. A na procesowanie się stać
    tylko tych, którzy już trochę zarobili.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 279. Data: 2005-10-09 14:45:16
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    > Do czego, do podpisania umowy o dzieło? Niby na jakiej podstawie? :)
    > Toż to praktyka prawie tak już powszechna, jak zatrudnianie na etat.

    Nie do umowy o dzieło, a do wystawienia faktury na usługę, która
    nie została wykonana (nie ma tego w zakresie działalności firmy,
    więc firma wystawia na to, co jest).

    > Niemal każdy ;) Bo to jest tak: Ty masz klienta, oni tego klienta nie
    > mają. Więc nie dostaną od niego ani grosza. Ale jak się fakturujesz
    > przez nich, to jednak jakiś grosz zobaczą. Ergo -- opłaca się...

    Bzdura. Jak przyjdziesz do jakiejś firmy z taką propozycją, to już
    więcej klienta nie zobaczysz. Jaki to problem przekonać takiego
    klienta, że jednak lepiej by było, żeby zlecał on takie usługi firmie
    bezpośrednio, a nie tobie. Cenowo też można powalczyć, bo
    zastosują cenę, za którą tobie nie będzie się opłacać albo dorzucą
    tę usługę do jakiś innych (w pakiecie) i wypadniesz z tego 'przetargu'.

    Wierz mi - ja nie gdybam, ja piszę, jak to wygląda w praktyce.
    Znam przynajmniej dwie firmy, które działając w ten sposób,
    bezpardonowo - odbierają wszystkim wokoło klientów i właściwie
    obsługują wszystkie średnie i większe firmy. Pozostały te, które
    właśnie dziadują i wolą jakiegoś bratanka, siostrzeńca za 50 zł.

    > W zasadzie, to raczej koło 200, zależy jak się dogadasz. Można
    > też się w kosztach rozliczać i wtedy nawet całą kwotę do ręki
    > dostać. Ale tu już się pewnie Twoja moralność zbuntuje ;)

    Tak. Oprócz 'buntowniczego charakteru mojej moralności' :>>>
    chodzi też o to, że nie lubię się pakować w niepewne układy i unikam
    kłopotów - za wysoki poziom stresu.

    > No sami się nie znajdą, to pewne... ;)

    Sęk w tym, że jeżeli miałoby to być trzech klientów po 300 zł,
    to gra nie warta świeczki. Pamiętaj, że jest konkurencja,
    a wszyscy chcą dostać wszystko jak najtaniej.

    > Niestety nie mówimy, już nam w tym wątku wyszło, że na to nie dają...

    No to odpada podstawowe narzędzie do takiej pracy...

    --
    Koziorozec

  • 280. Data: 2005-10-09 15:10:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Użytkownik "vertret" napisał w wiadomości

    > A prowadziłeś kiedyś działalność?

    Cały czas sprowadze.

    > że 'biurwy' z US i kontrole z US to taka straszna plaga,
    > że do wszystkiego się przyczepiają, biednych ludzi
    > dręczą, firmy do ruiny doprowadzają...

    No. Strach sie bać. Lepiej sie polożyć i umrzeć albo gdzies na etat sie
    wcisnąć. Po znajomości oczywiście bo jakze inaczej. I całe 1500 na reke
    brać. Żyć nie umierać wtedy!

    vertret