PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się przebranżowić ?

  • 11. Data: 2010-04-07 21:08:20
    Temat: Re: Jak się przebranżowić ?
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:hpieqc$gbs$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > PawelC jest doświadczonym administratorem.
    >
    > Większe firmy i korporacje mają swoich ludzi (tzw. młodych i
    > dynamicznych), którzy za niewielkie pieniądze są dyspozycyjni 24h/dobę.
    > Oferta PawlaC trafi najprawdopodobniej do kosza.
    > Chyba, że uruchomi znajomości, jeżeli takowe ma.

    Zakładasz, że nie ma - to po pierwsze.

    Zakładasz, że firmom bardziej opłaca sie utrzymywać własny dział
    infornatyczny niż zatrudniać firmy zewnętrzne - to dwa. Oba założenia są
    IMVHO błędne.

    > Jeśli złapie zlecenie od mniejszych, to będzie miał murowane kłopoty z
    > płatnościami, albo będą na tyle upierdliwi, że odechce mu się wszystkiego.

    Zakłądasz, że małe firmy nie płacą - to trzy. I zakładasz, że są
    upierdliwe - to cztery. Oba założenia IMVHO błędne.

    > Zaryzykować zawsze można.
    > A do tego, żeby dac pracę innym, to hoho...droga daleka.

    No, ale z takim myśleniem to wszyscy byśmy pracowali w budżetówce :-P

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 12. Data: 2010-04-07 21:57:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-07 23:08, Maciej Ślużyński pisze:

    > No, ale z takim myśleniem to wszyscy byśmy pracowali w budżetówce :-P

    A czy Ty myślisz, że ludzie pracujący w budżetówce to jakieś matoły? To
    paniska. Mają swoje firmy, pracują na etacie w budżetówce i jeszcze na
    dodatek świadczą odpłatnie (na fakturę) usługi w swoim miejscu pracy.
    Popytaj w ministerstwach.

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-04-08 07:29:04
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Zakładasz, że nie ma - to po pierwsze.
    > Zakładasz, że firmom bardziej opłaca sie utrzymywać własny dział infornatyczny
    > niż zatrudniać firmy zewnętrzne - to dwa. Oba założenia są IMVHO błędne.

    Być może w Twoim przypadku takie założenia wydają się błędne.
    Ja opieram swoje na własnym doświadczeniu.

    Tak, dużym spółkom z wieloma oddziałami bardziej opłaca się utrzymać własny
    dział IT, który zarządza całą infrastrukturą niż posiłkować się firmami
    zewnętrznymi.
    Przynajmniej z kilku względów (np. logistyczne, bezpieczeństwa i poufności
    danych...).
    Miałem okazję w takiej firmie pracować.
    Na rozmowie rekrutacyjnej sam zaproponowałem kontrakt, umowę cywilną ze mną jako
    z podmiotem gosp. (takie rozwiązanie wydawało mi się korzystne), w grę wchodził
    tylko etat (umowa o pracę), ale nie mieli nic przeciwko temu, abym równolegle
    prowadził własną dział. gosp. w zakresie usług it.
    W ten sposób przepracowałem 5 lat.

    > Zakłądasz, że małe firmy nie płacą - to trzy. I zakładasz, że są upierdliwe -
    > to cztery. Oba założenia IMVHO błędne.

    Przez pryzmat własnego doświadczenia.
    Wiele zależy od regionu, w którym pracujemy.
    Po upadku stoczni, klient, którego z kolei klienci, spółki - podwykonawcy
    (również w upadłości - efekt domina), zaczął się ślizgać z płatnościami od ub.
    roku.
    Zatrząsłem portkami, zerkając od czasu do czasu na ogłoszenia pracy (utrzymuję
    się jedynie z własnej d.g. od 3 lat).
    ZUS, podatki i inne zobowiązania nalezy regulować. Faktury wystawione, a kasy
    niet, bo klient sam czeka na kase.

    > No, ale z takim myśleniem to wszyscy byśmy pracowali w budżetówce :-P

    No właśnie, o co chodzi z tą budżetówką?
    Jak napisała moja przedmówczyni, urzędasy to ustawione paniska.

    j.

  • 14. Data: 2010-04-08 07:49:21
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, o co chodzi z tą budżetówką?
    > Jak napisała moja przedmówczyni, urzędasy to ustawione paniska.

    Pisząc o budżetówce nie miałem na myśli urzędników w ministerstwie
    rolnictwa, którzy odrolniczają działki, tylko na przykład nauczycieli i
    pielęgniarki; nie mają własnej działalności gospodarczej, nie kombinują,
    pracują ciężko za psie pieniędze i są prawie na stałe związane z zakładem
    pracy. A jeśli zakład z jakiegoś powodu zostaje zamknięty - lądują na bruku.

  • 15. Data: 2010-04-08 08:38:18
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]
    > pieniędze i są prawie na stałe związane z zakładem pracy. A jeśli zakład z
    > jakiegoś powodu zostaje zamknięty - lądują na

    W każdym normalnym, rozwiniętym europejskim kraju, nauczycielom, ani
    pielęgniarkom nie powodzi się źle.
    Jeśli ktoś decyduje się na wykonywanie tak trudnego zawodu, to z powołania, w
    każdym bądź razie powinien mieć predyspozycje i zamiłowanie.

    To nie ich wina, że żyją w Polsce.

    j.

  • 16. Data: 2010-04-08 08:41:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-08, jcm <j...@1...pl> wrote:

    [...]

    > W każdym normalnym, rozwiniętym europejskim kraju, nauczycielom, ani
    > pielęgniarkom nie powodzi się źle.

    73,Pielegniarki_nie_wyjezdzaja_juz_do_Anglii.html

    > Jeśli ktoś decyduje się na wykonywanie tak trudnego zawodu, to z powołania, w
    > każdym bądź razie powinien mieć predyspozycje i zamiłowanie.
    > To nie ich wina, że żyją w Polsce.

    Dziwne uogólnienie. W Polsce też się zarobki różnią.
    Nie trzeba wyjeźdzać z kraju żeby zarabiać lepiej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2010-04-08 13:01:48
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-04-07 19:26, PawelC pisze:

    > Bez takich tekstów, bo po raz n-ty w ciągu ostatnich miesięcy będę
    > żałował że wróciłem z Stanów :)

    Wróciłeś ze Stanów? Oj, żałuj...
    ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 18. Data: 2010-04-08 13:55:24
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 07-04-2010 o 23:24:57 jcm <j...@1...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
    > <j...@j...na.jurze> napisał w

    > Tylko że kierowca TIRa nie ma kontaktu z ludźmi.

    Jak to nie masz?! Na CB non stoper z kims mozesz gadac. Poza tym, od czasu
    do czasu jest zaladunek i rozladunek - wtedy mozesz skoczyc sobie na
    miasto... I np. wiedzac, ze bedzie sie w danym miescie, umawiac sie na
    spotkania z paniami w biurach kadr... w celu juz wspomnianym i
    pochwalonym, ew. w innym dowolnym, ale tez milym ;)

    > Wcale nie taki głupi pomysł. :D

    Wiem, bo sam juz nad tym zaczynam coraz intensywniej myslec :D

    --
    SprzedamTO.pl

  • 19. Data: 2010-04-12 15:06:07
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    PawelC napisał(a):

    > Tylko teraz pytanie.. CV już nie zmienię, ale jak napisać w takim
    > liście motywacyjnym, że startuje jako przedstawiciel handlowy
    > skoro ponad 15 lat zajmowałem się komputerami :)

    Mnie się pytali pięć razy "ale wie pan że to nie jest praca w biurze"
    i potem jeszcze bacznie obserwowali.

    Na początku było cienko z kondycją ale po pół roku same plusy:
    schudłem, pojawiła się rzeźba ;) zniknął ból pleców i piach w oczach,
    drętwienie nadgarstka. Legalnie mogę poruszać się po połowie miasta,
    świeże powietrze, widzę ludzi i co najśmieszniejsze, więcej oficjalnie
    zarabiam nie mówiąc o fuchach. A zostałem elektrykiem.

    Ludzie robią się coraz głupsi i leniwi więc moim zdaniem tutaj jest
    pole do popisu.

    Karmić ich można np otwórz cukiernię niech płacą i tyją a obok cukierni
    taki malutki fitness niech bulą za odchudzanie ;)

    --
    mariusz

  • 20. Data: 2010-04-18 20:29:08
    Od: "virtuozo" <v...@p...onet.pl>

    Witam i czytam i mam to samo :) od 6 lat unowa zlecenie ew.umowa odzieło mam
    44 lata dużo certyfikatów i praktyki branża elektronika i wszystkie pochodne
    : sep,telekomunikacja,serwis komput,monitoringi itd i co jestem na
    bezrobociu bo okazuje się że jak godna płaca i praca to jestem niezdolny bo
    badania wstepne ze wzgledu na wadę prawego oka (tak mowia lekarze)nie mogę
    pracować na wysokości (10 lat na słupach w telekomunie 1984-1994)potem rozne
    prace włacznie z masztani i co jak się załapać do pracy lub przebranżowić
    jak medycyna pracy nie pozwala na dzień dzisiejszy wykonywać zawodu bo itd
    ludzie nawet nie wiecie co tu jest grane w tym kraju jakie przepisy
    wymyslane na dzień dzisiejszy decyzję podjąłem życiową Norwegia oczywiście
    na biało bo tam nie ma takich idiotów urzedników jak u nas pozdrawiam