PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się przebranżowić ?

  • 1. Data: 2010-04-07 13:13:00
    Temat: Jak się przebranżowić ?
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    Sprawa dla jednych może wydawać trochę śmieszna lub nieprawdopodobna,
    ale niestety prawdziwa.

    Mam bardzo ładne CV, 15 letnie doświadczenie jako administrator i
    instalator sieci komputerowych, certyfikat inżyniera sieci Novell, w
    ostatniej pracy "dorobiłem się" stanowiska kierownika działu ... i od
    kilku miesięcy nie mogę znaleźć pracy w swoim zawodzie.
    Dla jednych chyba za głupi, dla innych za mądry (nawet raz powiedziano
    mi to wprost).
    Powoli zacząłem dochodzić do wniosku, że chyba pora zmienić branże.

    Myślałem o handlu, kontakcie z ludźmi - i nie musiałbym się do tego
    zmuszać, bo wiem że dobrze by mi z tym szło.

    Tylko teraz pytanie.. CV już nie zmienię, ale jak napisać w takim liście
    motywacyjnym, że startuje jako przedstawiciel handlowy skoro ponad 15
    lat zajmowałem się komputerami :)

  • 2. Data: 2010-04-07 15:14:30
    Temat: Re: Jak się przebranżowić ?
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PawelC" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Myślałem o handlu, kontakcie z ludźmi - i nie musiałbym się do tego
    > zmuszać, bo wiem że dobrze by mi z tym szło.

    No to Salomonowym rozwiązaniem bylo by... założenie własnej firmy.

    Będziesz miał i kontakt z ludźmi, i pracę w swoim "zawodzie", a i pewnie
    lepsze pieniądze ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 3. Data: 2010-04-07 15:20:56
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to Salomonowym rozwiązaniem bylo by... założenie własnej firmy.
    > Będziesz miał i kontakt z ludźmi, i pracę w swoim "zawodzie", a i pewnie
    > lepsze pieniądze ;-)

    A klienci sami przyfruną. ;-)

  • 4. Data: 2010-04-07 15:31:13
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A klienci sami przyfruną. ;-)

    Oczywiście - trzeba ich poszukać. Ale oni są, choć przyfrunąć raczej nie
    przyfruną. Trzeba ich złapać ;-)

    Ale jeśli w perspektywie jest niezależność - to chyba można popracować
    trochę więcej i bardziej wydajnie, także w nieco innej branży, wziąc na
    siebie nieco większą odpowiedzialność, niż pracownik najemny i stworzyć
    kilka stanowisk pracy dla innych ludzi, nie?

  • 5. Data: 2010-04-07 17:06:25
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]
    > znaleźć pracy w swoim zawodzie.
    > Dla jednych chyba za głupi, dla innych za mądry (nawet raz powiedziano mi to

    Gdyby mieli być szczerzy, to powiedzieliby wprost, że jesteś dla nich za drogi,
    albo za stary.

    > Powoli zacząłem dochodzić do wniosku, że chyba pora zmienić branże.
    > Myślałem o handlu, kontakcie z ludźmi - i nie musiałbym się do tego zmuszać,
    > bo wiem że dobrze by mi z tym szło.

    Czy miałeś kiedy w swoim życiu przygodę z handlem? :-)
    Czy tylko masz takie poczucie, że by Tobie to odpowiadało?

    > Tylko teraz pytanie.. CV już nie zmienię, ale jak napisać w takim liście
    > motywacyjnym, że startuje jako przedstawiciel handlowy skoro ponad 15 lat
    > zajmowałem się komputerami :)

    Wprawdzie wiele mówi się o zmianie kwalifikacji, zwalnianym stoczniowcom
    proponuje się nawet pracę przy strzyżeniu pudli itp...ale praktyka wygląda
    zupełnie inaczej!

    To nie jest kraj dla wolnych ludzi.
    (tak bym to w skrócie podsumował)

    j.

  • 6. Data: 2010-04-07 17:16:26
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście - trzeba ich poszukać. Ale oni są, choć przyfrunąć raczej nie
    > przyfruną. Trzeba ich złapać ;-)

    PawelC jest doświadczonym administratorem.

    Większe firmy i korporacje mają swoich ludzi (tzw. młodych i dynamicznych),
    którzy za niewielkie pieniądze są dyspozycyjni 24h/dobę.
    Oferta PawlaC trafi najprawdopodobniej do kosza.
    Chyba, że uruchomi znajomości, jeżeli takowe ma.

    Jeśli złapie zlecenie od mniejszych, to będzie miał murowane kłopoty z
    płatnościami, albo będą na tyle upierdliwi, że odechce mu się wszystkiego.

> [...]
    > większą odpowiedzialność, niż pracownik najemny i stworzyć kilka stanowisk

    Zaryzykować zawsze można.
    A do tego, żeby dac pracę innym, to hoho...droga daleka.

    j.

  • 7. Data: 2010-04-07 17:26:57
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    jcm pisze:

> [...]
    >
    > Czy miałeś kiedy w swoim życiu przygodę z handlem? :-)
    > Czy tylko masz takie poczucie, że by Tobie to odpowiadało?

    Miałem, dawno temu co prawda, ale nawet nieźle mi wtedy szło.

    > Wprawdzie wiele mówi się o zmianie kwalifikacji, zwalnianym stoczniowcom
    > proponuje się nawet pracę przy strzyżeniu pudli itp...ale praktyka
    > wygląda zupełnie inaczej!
    >
    > To nie jest kraj dla wolnych ludzi.

    Bez takich tekstów, bo po raz n-ty w ciągu ostatnich miesięcy będę
    żałował że wróciłem z Stanów :)

    > (tak bym to w skrócie podsumował)

    Dzięki za podbudowanie :)

  • 8. Data: 2010-04-07 18:00:55
    Od: "Konto" <k...@o...pl>

    > Bez takich tekstów, bo po raz n-ty w ciągu ostatnich miesięcy będę żałował
    > że wróciłem z Stanów :)

    Więc , nie szukaj etatu tylko podejmij sie budowy oddzialu firmy lub zostan
    dystrybutorem w PL lub USA.
    Nie kazdy interes wiaze sie z zakupami i magazynowaniem wiele wymaga
    wypracowania grupy potecialnych klientow i np. podpisania umowy.

    Na przyklad Pan ,ktory sprzedaje duze lini technologiczne do klientow jezdzi
    motocyklem .
    Wszystko co posiada to kilka folderow i "gadane".
    Lecz nie zapominaj iz za takimi osobami stoi doswiadczenie producenta (grupa
    uzytkownikow) , marketing, i wiele dzialan - ON jest tylko przedstawicielem
    w PL.

    pozdrawiam i powodzenia

    konto

  • 9. Data: 2010-04-07 18:04:19
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 07-04-2010 o 16:13:00 PawelC <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tylko teraz pytanie.. CV już nie zmienię, ale jak napisać w takim liście
    > motywacyjnym, że startuje jako przedstawiciel handlowy skoro ponad 15

    Zrob sobie prawo jazdy na pojazdy ciezkie i badz kierowca TIRa ;) Moze
    smieszne, ale prawdziwe... I pociesze Cie, ze mam ten sam dylemat co Ty i
    te same teksty slyszalem...
    Inna rada, to zalozyc firme i pozostac w zawodzie, ale - ja takowa
    posiadam i za 3 mies na szczescie juz to likwiduje ;)

    A najlepiej, jak umiesz klamac i jestes obludnikiem, oraz nie przejmujesz
    sie ludzkim losem, to zostan politykiem :D

    No i ostatni pomysl, to zarwac jakas blondynke w firmie rekruterskiej,
    ktora by Cie wcisnela do jakiejs firmy... Tylko czy jest sens pozniej
    meczyc sie z taka istota? :D

    ---
    SprzedamTO.pl

  • 10. Data: 2010-04-07 20:24:57
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w

    > Zrob sobie prawo jazdy na pojazdy ciezkie i badz kierowca TIRa ;) Moze
    > smieszne, ale prawdziwe... I pociesze Cie, ze mam ten sam dylemat co Ty

    Tylko że kierowca TIRa nie ma kontaktu z ludźmi.

    > No i ostatni pomysl, to zarwac jakas blondynke w firmie rekruterskiej, ktora
    > by Cie wcisnela do jakiejs firmy... Tylko czy jest sens pozniej meczyc sie z
    > taka istota? :D

    Wcale nie taki głupi pomysł. :D