PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się pracuje w Comarch

  • 21. Data: 2009-01-14 21:54:22
    Temat: Re: Jak się pracuje w Comarch
    Od: Zełon <k...@o...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 15:11:18 Patryk Włos <p...@i...peel>
    napisał(a):

    > Witam wszystkich
    >
    > Interesuje mnie opinia osób, które pracują w Comarch:
    >
    > - jak się tam pracuje?
    >
    > - na co jest główny nacisk szefów? na jakość produktu? na szybkość pracy?
    >
    > - jakie są perspektywy rozwoju programisty? (znaczy się ścieżka awansu)
    >

    > Najchętniej z zaznaczeniem miasta, stanowiska, działu, specjalności, lub
    > projektu - zależnie od tego, co możecie i chcecie ujawnić.
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie!
    >

    > Patryk
    > patrykwlos at gmail dot com

    Ogólnie temat rzeka, jak zresztą idzie zauważyć poniżej/powyżej.
    Przeważnie wszyscy nażekają, ale nie we wszystkich działach jest aż tak
    źle, znam ludzi którzy sobie chwalą pracę. Tak więc zależy gdzie trafisz.
    W każdym bądź razie przygotuj się, że jak będziesz chciał podwyżkę to
    musisz pomachać wypowiedzeniem kierownikowi przed oczami a i to nie zawsze
    przynosi efekty.

    Co do jakości produktu to sławne hasło o skończonej "liczbie studentów"
    mówi samo za siebie. Ktoś z doświadczeniem się zwalnia i biorą się za to
    studenci czasami zaraz po studiach i praca idzie dalej, a efekty jakie są
    każdy widzi. Bez obrazy dla studentów, ale trzeba kilku miesięcy żeby się
    obyć w projekcie (czasami też i w technologi).

    p.s. w dodatku chyba ten światowy kryzys też sobie wzięli do serca

    --
    Przyszły były pracownik CA

  • 22. Data: 2009-01-14 22:40:45
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e08sm4tkpdjgjr951rn86j3p430gnbnps0@4ax.com, *WAM* wrote:
    > On Wed, 14 Jan 2009 16:59:39 +0100, Patryk Włos

    > Jakosc bliska zero, stabilnosc ujemna, suport do niczego.
    > Serio.
    > A czas realizacji to dlugie miesiace, miesiace, miesiace...

    Potwierdzam uzywajac na codzien w pracy minimum dwoch gowien (przez nich
    nazywanych aplikacjami) made by comarch.
    O ile pierwsze od zawsze bylo gówniane, to co nowa aktualizacja jest gorzej,
    powoli schodzimy ponizej poziomu mułu.
    Drugie w momencie wprowadzenie kluczowego upgradu Javy na nowsza lepsza
    wersje stało sie z przyzwoitego poziomu gównem.
    Ale sam sobie jestem winien... mogłem nie zglaszac CRów.
    Ceny roboczo-kodo-godziny horrendalne. Jakosc produktu wynikowego gówniana.
    A.. i oni zawsze twierdza ze to wina sprzetu-serwera (bo nie oni go
    dostarczaja). Testy niestety pokazuja ze wina softu.
    I za kazdym razem po korekcji/nowej wersji wielkie zdziwko - ze srodowisko
    testowe tak dobrze działało a na wersji produkcyjnej kaszana na maksa.
    Chyba w ogole nie przeprowadzaja testow - raczej sa zdania ze uzytkownicy sa
    najlepszymi betatesterami. Po co sie wiec trudzic.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 23. Data: 2009-01-14 22:47:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e08sm4tkpdjgjr951rn86j3p430gnbnps0@4ax.com WAM
    <n...@n...nopl.pl> pisze:

    > Jakosc bliska zero, stabilnosc ujemna, suport do niczego.
    Bo nikt się tam widocznie nie poświęca dla pracodawcy.
    Przyjdzie Bylejaki, poświęci się i zara będzie lepiej.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-01-14 23:28:42
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Bo nikt się tam widocznie nie poświęca dla pracodawcy.
    > Przyjdzie Bylejaki, poświęci się i zara będzie lepiej.

    Może i by było - ale niestety muszę Cię zawieźć: zadałem to pytanie nie
    jako potencjalny pracownik Comarchu, ale jako potencjalny klient.

    Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak wygląda praca nad ich
    produktami od środka - albowiem handlowcom trudno wierzyć tylko na słowo.

    I muszę przyznać, że dowiedziałem się naprawdę dużo.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 25. Data: 2009-01-15 07:21:49
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Może i by było - ale niestety muszę Cię zawieźć: zadałem to pytanie nie a ty skąd i
    dokąd chcesz przewozić jottego?

    bo jest rożnica - zawozić albo zawodzić albo zwodzić. polska trudna
    język. swoja drogą dobra zagwostka dla stokrotki :)

  • 26. Data: 2009-01-15 07:22:03
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 14 Sty, 23:40, "darnok" <darnok-
    allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch> wrote:

> [...]
    > Chyba w ogole nie przeprowadzaja testow - raczej sa zdania ze uzytkownicy sa
    > najlepszymi betatesterami. Po co sie wiec trudzic.

    Moge zrozumiec ludzi, ktorzy ida pracowac do comarchu po to zeby
    pocierpiec troche, zdobyc wpis w cv i pozniej sie odkuc. Ale jesli
    soft przez nich dostarczany tez jest tak badziewny... to po cholere
    ktos go kupuje?

  • 27. Data: 2009-01-15 14:44:50
    Od: Smook <s...@a...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > - jakie są perspektywy rozwoju programisty? (znaczy się ścieżka awansu)

    Programista, starszy programista, programista Motoroli...

    --
    Smook

  • 28. Data: 2009-01-15 15:05:34
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    badzio pisze:

> [...]
    > pocierpiec troche, zdobyc wpis w cv i pozniej sie odkuc. Ale jesli
    > soft przez nich dostarczany tez jest tak badziewny... to po cholere

    Kontakty, łapówki, konserwacja istniejących systemów - jak już
    się raz wpakujesz to musisz to ciągnąć.

    Stach

  • 29. Data: 2009-01-15 19:10:01
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    badzio pisze:
> [...]
    > pocierpiec troche, zdobyc wpis w cv i pozniej sie odkuc. Ale jesli
    > soft przez nich dostarczany tez jest tak badziewny... to po cholere

    1. bo mysli ze jak jest jedno wdrozenie w duzej firmie to musi to odzialac
    2. bo nie ma niczego innego w tym przedziale cenowym
    3. bo korporacje lubia robic biznes z innymi korporacjami

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    Integracje Action,Pronox,Subiekt,NTT,osCommerce
    Chcesz mieć swoją integracje ? Proszę o kontakt.

  • 30. Data: 2009-01-15 19:19:06
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > Programista, starszy programista, programista Motoroli...

    Programista Sabre Holdings, ... no właśnie i co dalej? :P

    A odnośnie samego comarchu to zbyt generalizujecie i odświeżacie
    śmierdzący już kotlet. Owszem tak było, nie mówię że jest już normalnie
    ale znam przypadki ludzi którzy po kilku latach wracają do Comarchu -
    czyli jednak żywcem ich tam nie obdzierali. Jak dla mnie (nie
    pracowałem, miałem znajomych) to dobra kuźnia w trakcie studiów i jakiś
    rok jeszcze po.