PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sformułować

  • 1. Data: 2002-07-03 10:11:19
    Temat: Jak sformułować
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    Witam.
    Chciałbym zatrudnić przedstawiciela handlowego z wynagrodzeniem
    prowizyjnym. Umową z nim byłaby umowa o dzieło, w której przedmiotem
    byłoby "pozyskanie klienta".
    Jak sformułować umowę, aby wypłata przedstawicielowi przysługiwała
    dopiero po tym, jak klient zapłaci za usługę? Chciałbym się zabezpieczyć
    przed sytuacją, gdy przedstawiciel podpisuje fikcyjną umowę i z tego
    tytułu ma roszczenia finansowe wobec mnie.
    Wszelkie pomysły i uwagi mile widziane.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-03 10:18:36
    Temat: Re: Jak sformułować
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed sytuacją, gdy przedstawiciel podpisuje fikcyjną umowę i z tego
    > tytułu ma roszczenia finansowe wobec mnie.

    To chyba wystarczy zaznaczyc, ze wszelkie prowizje sa obliczane od transakcji
    zaplacownych, po wplynieciu gotowki na konto lub do kasy? i podanie okresow
    obliczeniowych, w ktorych sa naliczane prowizje po wplynieciu gotowki.pamietaj
    o uwzglednianiu w naliczaniu prowizji, o ewentualnych fakturach korektach do
    faktur wczesniejszych. Dlatego najlepiej nie gole transakcje i prowizje, tylko
    okresy, w ktorych naliczona prowizje mozna umniejszyc o zwrocone korekta
    pieniadze z innych transakcji (nie wiem jaka branza, moz ecie to nie dotyczy).

    Pozdrawiam
    krzysztof

  • 3. Data: 2002-07-03 10:55:44
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:
    (...)

    > To chyba wystarczy zaznaczyc, ze wszelkie prowizje sa obliczane od transakcji
    > zaplacownych, po wplynieciu gotowki na konto lub do kasy?

    Dokładnie tak. Im umowa jest bardziej precyzyjna, tym łatwiej ją realizować.
    Można tak: prowizja wypłacana będzie w okresach (miesiąc/kwartał, etc) w
    wysokości liczonej jako ...% od kwoty netto/brutto (do decyzji) faktur
    zapłaconych. Zapłata następowała będzie przelewem na konto ..... w ciągu
    ...dni od (wystawienia faktury przez przedstawiciela, ostatniego dnia
    miesiąca okresu rozliczeniowego, etc...).
    Warto wpisać w umowę, czy przedstawiciel może brać zaliczkę, w jakiej
    wysokości i co jest warunkiem jej wypłacenia.

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2002-07-03 16:05:18
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Tomasz L. wrote:
    > Witam.
    > Chciałbym zatrudnić przedstawiciela handlowego z wynagrodzeniem
    > prowizyjnym. Umową z nim byłaby umowa o dzieło, w której przedmiotem
    > byłoby "pozyskanie klienta".

    Przede wszystkim nie będzie to na pewno umowa o dzieło, bo po pierwsze w
    efekcie nie powstaje żadne dzieło (pozyskanie klienta nim z pewnością nie
    jest), a ponadto ma ona charakter powtarzalny (chyba że chcesz aby pozyskał
    on tylko jednego klienta).

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 5. Data: 2002-07-04 08:09:34
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    DarekS wrote:

    > Przede wszystkim nie będzie to na pewno umowa o dzieło, bo po pierwsze w
    > efekcie nie powstaje żadne dzieło (pozyskanie klienta nim z pewnością nie
    A co z np. jednorazowym posprzątaniem biura? W wyniku tego nie powstaje
    żadne dzieło, a umowa może być o dzieło. Chyba, że się mylę i ktoś mnie
    wyprowadzi z błędu?

    > jest), a ponadto ma ona charakter powtarzalny (chyba że chcesz aby pozyskał
    > on tylko jednego klienta).
    Na początku, zanim przedstawiciel się nie sprawdzi, chciałbym od każdego
    pozyskanego klienta podpisywać oddzielną umowę.

    > --
    > Darek
    > wyciąć anty spam z adresu

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2002-07-04 08:37:57
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Na początku, zanim przedstawiciel się nie sprawdzi, chciałbym od każdego
    > pozyskanego klienta podpisywać oddzielną umowę.
    >

    > Pozdrawiam
    > Tomek

    Mozesz miec z tym problem. Ludzie moga sie obawiac, ze zamiast podpisac umowe
    sam skontaktujesz sie z klientem, ktorego namiary ci przekaza przed
    sporzadzeniam umowy.

    Pozdraiwam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-08 20:58:28
    Temat: Re: Jak sformułowa
    Od: "-- Vilfor Maguard --" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz L." <a...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałbym zatrudnić przedstawiciela handlowego z wynagrodzeniem
    > prowizyjnym.

    Ehhh to chcialbys zatrudnic akwizytora, przedstawiciek handlowy to ma
    placona pensje stala (dosc niezlo) + prowizja. Czy tez wiekszosc pracodawcow
    muszi byc takimi idiotami?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-07-09 09:51:47
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    -- Vilfor Maguard -- wrote:
> [...]
    > placona pensje stala (dosc niezlo) + prowizja. Czy tez wiekszosc pracodawcow
    Czy mógłbyś podać źródło tych definicji (akwizytor, przedstawiciel
    handlowy)?
    Za epitet czuję się urażony. Osobiście nie uważam się za idiotę. A
    pracodawcą póki co nie jestem. Mnia też denerwują niekompetentni ludzie,
    dlatego zanim zacznę coś robić, chcę się do tego dobrze przygotować.
    Stąd moje pytania na tej grupie - chyba od tego jest, co?

    > Pozdrawiam

    Mimo wszystko ja również

    Tomek