PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak przetłumaczyć?

  • 21. Data: 2006-10-10 13:37:20
    Temat: Re: Jak przetłumaczyć?
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Everyman" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:egfrbq$7pd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > piszę właśnie list motywacyjny (cover letter) w języku angielskim. Proszę
    > Was o pomoc w przetłumaczeniu: "Szanowni Państwo" na początku listu.

    Czyli dość słabo znasz ten język jak masz już problem z pozdrowieniem.
    Nie boisz się, że list będzie "wystudiowany" przy pomocy połowy Polski a w
    praktyce nie poradzisz sobie?

    --
    vertret

  • 22. Data: 2006-10-10 13:49:57
    Od: Sadika <o...@b...pl>

    vertret napisał(a):
    > Czyli dość słabo znasz ten język jak masz już problem z pozdrowieniem.
    > Nie boisz się, że list będzie "wystudiowany" przy pomocy połowy Polski a w
    > praktyce nie poradzisz sobie?

    Ło dżizas! Na poziomie FC uczysz się form oficjalnych, listów, itp itd.
    Są to formy zdradliwe, bardzo często robi się w nich błędy. Uważam, że
    ktoś kto nie jest pewny jak zatytułować LM, ma do tego prawo. Językiem
    potocznym, czy specjalistycznym we własnej dziedzinie wiedzy może się
    posługiwać biegle, albo bardzo dobrze, albo na poziomie wystarczającym,
    ale nie wiedzieć, w jakich przypadkach list kończy się zwrotem
    "Sincerely your", "best regards" and so on, bo nigdy mu to nie bylo
    potrzebne.
    Już nie mówiąc o tym, że pisząc CV starasz się zwykle by było jak
    najpoprawniej, najładniej napisane, więc człowiek pyta - a ty od razu
    butujesz...
    Nieładnie;P

    pzdr

    Sadika

  • 23. Data: 2006-10-10 13:53:16
    Od: "Everyman" <s...@i...pl>

    > Czyli dość słabo znasz ten język jak masz już problem z pozdrowieniem.
    > Nie boisz się, że list będzie "wystudiowany" przy pomocy połowy Polski a w
    > praktyce nie poradzisz sobie?
    >
    > vertret

    Niech Cię główka o to nie boli...

    Włodek.

  • 24. Data: 2006-10-10 17:41:21
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Sadika" <o...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > ale nie wiedzieć, w jakich przypadkach list kończy się zwrotem
    > "Sincerely your", "best regards" and so on, bo nigdy mu to nie bylo

    Ja jestem prosty człowiek ze wsi (nie mylić z WSI) i dla mnie nie liczą sie
    certyfikaty, poziomy, języki biznesu, itp. tylko rzeczywistość, czyli albo
    umiesz, albo udajesz.
    I za nic nie moge sobie wyobrazic osoby znającej język obcy, która nie wie jak
    napisać w tym języku "Szanowni Państwo".

    --
    vertret

  • 25. Data: 2006-10-10 17:45:29
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sadika" napisał w wiadomości

    > Ale co "właśnie tak" ? Poprawna jest ta forma czy nie? Bo kolega wyżej
    > mówi, że nie :)

    Poprawna. Kolega się nie zna:)

    pzdr,
    Aga

  • 26. Data: 2006-10-11 06:55:41
    Od: bojster <b...@u...net>

    Everyman wrote:

    > Hej,
    >
    > piszę właśnie list motywacyjny (cover letter) w języku angielskim. Proszę
    > Was o pomoc w przetłumaczeniu: "Szanowni Państwo" na początku listu.
    > Jakoś nie jestem pewny czy "Ladies and Gentelmen!" pasuje? Niestety nie znam
    > dokladnymi danymi personalnymi osoby, która będzie czytała list, żeby
    > napisać wprost: Dear Mrs.X.Y.

    W liście motywacyjnym to raczej napisz 'To whom it may concern',
    a 'Dear Sirs' napisz w liście, do którego załączysz CV i CL.

  • 27. Data: 2006-10-11 07:07:57
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bojster" napisał w wiadomości

    >W liście motywacyjnym to raczej napisz 'To whom it may concern',

    Raczej nie. To dobry początek do listu referencyjnego, a nie motywacyjnego.

    > a 'Dear Sirs' napisz w liście, do którego załączysz CV i CL.

    Też nie. Już ktoś tu tłumaczył, że to nagłówek listu do instytucji, a nie do
    osoby.

    No i po pierwsze - po co cudaczyć, skoro Dear Sir or Madam jest poprawne
    (gramatycznie i politycznie) i powszechnie przyjęte? Po drugie - w sieci
    jest mnóstwo artykułów na temat zaczynania i kończenia oficjalnych listów po
    angielsku; warto sobie je poczytać. To zdaje się tutaj była niedawno afera,
    że ktoś komuś zwrócił uwagę za "pozdrawiam" przy odpowiadaniu na ogłoszenie.
    Anglojęzyczni też zwracają na takie drobiazgi uwagę.

    pzdr,
    Aga

  • 28. Data: 2006-10-11 08:33:43
    Od: Sadika <o...@b...pl>

    vertret napisał(a):
    > I za nic nie moge sobie wyobrazic osoby znającej język obcy, która nie wie jak
    > napisać w tym języku "Szanowni Państwo".

    To Ty, nie obrażając Cie, kiepsko znasz angielski...

    Pzdr

    Ewa

  • 29. Data: 2006-10-11 10:18:48
    Od: "Everyman" <s...@i...pl>

    > No i po pierwsze - po co cudaczyć, skoro Dear Sir or Madam jest poprawne
    > (gramatycznie i politycznie) i powszechnie przyjęte?

    > Aga

    Już wysłałem :)

    Użyłem właśnie zwrotu: "Dear Sir or Madam".

    Pozdrawiam i dziekuję za pomoc.

    Włodek.

  • 30. Data: 2006-10-11 14:36:05
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > To Ty, nie obrażając Cie, kiepsko znasz angielski...

    A gdzieś piszę, że znam?

    --
    vertret