PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zyskac kilka dni gdy oferuja prace?

  • 1. Data: 2006-10-10 07:48:17
    Temat: jak zyskac kilka dni gdy oferuja prace?
    Od: "haczaj" <h...@N...gazeta.pl>

    BYlem w ciagu ostatnich kilku dni na 3 rozmowach.
    Oczywiscie z tych 3 firm w jednej chcialbym pracowac bardziej,a w jednej
    mniej. Zalozmy za zadzwonia do mnie najpierw z firmy,w ktorej chcialbym pracowac,
    ale tylko jesli nie uda mi sie dostac do 2 pozostalych. Co mam powiedziec w
    takiej sytuacji
    Panu/i przez telefon, zeby zyskac troche czasu,zanim dostane odpowiedz z innej
    firmy?
    Powiedziec wprost ze staram sie tez o inna prace i wolalbym tam pracowac, czy moze
    jakos bardziej dyplomatycznie? Wypada poprosic o jakis czas na zastanowienie
    czy powinienem
    odrazu sie zadeklarowac ze chce pracowac jezeli mi proponuje prace?
    Jak sobie radzicie z takimi sytucjami?Mysle,ze jest ona dosyc typowa,bo ktos
    kto szuka
    pracy zazwyczaj chodzi na kilka rozmow i moze dostac taki telefon od najmniej
    preferowanej firmy.

  • 2. Data: 2006-10-10 09:22:00
    Temat: Re: jak zyskac kilka dni gdy oferuja prace?
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > ktos
    > kto szuka
    > pracy zazwyczaj chodzi na kilka rozmow i moze dostac taki telefon od

    Zależy od stanowiska. Konkretnie, zależy od tego długość procesu rekrutacji.
    Jeśli zatrudnianie nie sprowadza się do jednodniowego podpisania umowy,
    czyli jeśli jest możliwość i/lub konieczność negocjacji, to możesz
    negocjować, nawet we wszystkich 3 firmach, a będąc pewien tej jednej
    najważniejszej, pozostałe negocjacje przerwać.

  • 3. Data: 2006-10-10 09:27:11
    Od: " haczaj" <h...@g...pl>

    Any User <a...@m...com> napisał(a):

> [...]
    > negocjować, nawet we wszystkich 3 firmach, a będąc pewien tej jednej
    > najważniejszej, pozostałe negocjacje przerwać.

    A jak zadzwonie ktos z tej najmniej preferowanej firmy i mi zaprponuje prace
    na jakis warunkach i beda chcieli zeby jak najszybciej podpisac umowe? Co im
    moge powiedziec,zeby przeczekac kilka dni?Nie chce tez zeby tak wyszlo,ze jak
    z tamtych pozostalych 2 nie zadzwonia to nie bede mial zadnej pracy...

  • 4. Data: 2006-10-10 09:51:33
    Od: michał <m...@N...pl>

    poprostu powiedziec ze musisz sie zastanawic.

  • 5. Data: 2006-10-10 18:09:16
    Od: "Durante" <d...@o...pl>

    Nie ma ZADNEJ recepty na tego typu sytuacje. Jezeli powiesz, ze
    chcialbys sie zastanowic, to w jednej firmie przyjma to ze
    zrozumieniem, a w drugiej po prostu powiedza ci "to my panu
    podziekujemy". Reguly naprawde NIE MA.

    W tego typu sytuacji zawsze bedzie to ryzyko - albo bierzesz co oferuja
    i masz robote, moze nie najlepsza, ale ja masz. Albo liczysz na cos
    lepszego i to dostaniesz lub tez zostaniesz z niczym.

    Ja osobiscie nie stawialbym na to, ze trafie na wyrozumiala firme.

    Moja propozycja jest taka. Pozwol sobie na drobne klamstewko. Dzwonia
    do ciebie, ze chca cie zatrudnic i ze masz przyjsc podpisac umowe. Ty
    im na to, ze bardzo sie cieszysz i ze jestes zainteresowany, ale akurat
    jestes na wyjezdzie i wracasz w przyszlym tygodniu. W ten sposob masz
    tydzien. Jezeli zadzwoni lepsza firma to wygrales, a tamtym oddzwaniasz
    i mowisz, ze "life is brutal". Wszak zadnych papierow nie podpisywales.
    A jak nie zadzwoni, to masz robote i tyle.

  • 6. Data: 2006-10-11 07:48:48
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    haczaj napisał(a):
> [...]
    > kto szuka
    > pracy zazwyczaj chodzi na kilka rozmow i moze dostac taki telefon od najmniej

    Ostatnio tlumaczylam, ze OK, ale moge przyjechac na spotkanie w celu
    podpisania umowy najwczesniej za tydzien, bo nie spodziewalam sie tak
    szybkiej odpowiedzi i obecnie nie ma mnie w miejscu zamieszkania.

    Ale najczesciej pracodawcy oferuja mi na starcie ciut nizsze warunki,
    niz te, ktore ja podalam podczas rozmowy - i to daje mi mozliwosc
    powiedzenia, ze sie zastanowie i oddzwonie w ciagu X dni (gdzie X jest
    iloscia dni ustalana podczas rozmowy tel)

    Musisz potrenowac, zeby znalezc swoj wlasny sposob na pracodawcow :)

    Blondi