PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak przerwać to błędne koło › Re: Jak przerwać to błędne koło
    From: "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak przerwać to błędne koło
    Date: Tue, 29 Oct 2002 17:51:33 +0000 (UTC)

    Wrangler <a...@i...pl> napisał(a):

    > Próbowałem
    >
    > Może nie zupełnie jest burakiem, takie zachowanie mu jest na rękę, bo nie on
    > świeci przed klientem oczami tylko Ty jesteś "od wszystkiego", nawet od
    > wygryzania niesprawności systemu ! Spotkałem się z takim zachowaniem u
    > pracodawców raz i wyglądało to identycznie jak wg. Twojego opisu.
    > Sugeruję rozmowę w 4 oczy z szefem, w miedzyczasie rozgladanie się za nową
    > pracą, bo po 6 miesiącach pracy wyglada to tak jak piszesz, a co będzie po
    > kolejnych 6 ? Będziesz stawiał np. Win 2000, konfigurował domeny, podłączał
> [...]

    Trochę dziwne, moim zdaniem, jest to "bycie na rękę" dla mojego szefa w tej
    sytuacji. Co prawda najwygodniej jest "umyć ręce i niech się inni martwią",
    ale w tej sytuacji, którą opisałem, i ja i klient doszliśmy do wniosku, że
    bez konkretnej decyzji mojego szefa nie ma szans na wyjście z impasu. Z
    jednej strony twierdzi on, że projekt chce zamykać, z drugiej robi wszystko,
    by konserwować jego "tymczasowość". Proponowałem mu, aby poszukał kogoś, kto
    jest naprawdę specjalistą w kwestii konfigurowania serwerów baz danych, gdyż
    ja się na tym nie znam (i podpisując umowę nie miałem w niej punktu, że muszę
    się znać), a robienie tego po omacku, tym bardziej na pracującym już
    systemie, uważam za zbyt ryzykowne. Propozycja pozostała bez odzewu...

    Kto twoim zdaniem ma rację w tym sporze: ja, nie chcąc zabierać się za
    rzeczy, na których się nie znam (a szefowi raczej nie zależy na szkoleniach),
    czy mój szef twierdząc, że powiniennem być od początku do końca
    odpowiedzialny za ten projekt. Jakich argumentów użyć w rozmowie z nim?

    Co proponowałbyś mi na najbliższe dni, bo o tym, by zmienić pracę, też myśle
    cały czas, jednakże niechciałbym rzucać obecnej, nie mając innej w zanadrzu.

    Dzięki za pomoc

    Jakub