PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa tu czegoś nie rozumie › Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    From: Wojtek <viking_@_WYWAl_to_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    Date: Mon, 24 Jan 2005 20:16:24 +0100

    Kira dnia poniedziałek 24 styczeń 2005 20:02 napisał(a):

    > Re to: Wojtek [Mon, 24 Jan 2005 18:57:13 +0100]:

    > Mialam w szkole znajomych, jak to w szkole. Polecieli niemal
    > wszyscy na informatyke albo wlasnie marketing, "bo to dobre
    > zawody". Mialam tez znajoma "mniej ambitna" ktora chciala byc
    > fryzjerka bo to kochala i tyle. Ona ma swoj zaklad, zatrudnia
    > pracownikow i zyje bardzo porzadnie, oni -- ci rozsadni -- non
    > stop narzekaja na brak pracy i zerowe mozliwosci.

    Fryzjer to nie jest zły zawód :). Są jednak zawody, w których możesz być
    wirtuozem i biedować. Mam znajomą po Kulturoznastwie i archeologii. Robiła
    dwa kierunki dziennie na jednym z najlepszych uniwerków w Polsce. Stypendia
    co rok. Dobra w tym była, interesowała się tym. I co? I jedyne stanowiska
    na jakie mogła liczyć, to praca w muzeum na 1/4 etatu przez rok w
    zastępstwie za 350zł. Stanowiska w wydziałch kultury w samorządach
    pozajmowane przez znajomków. Na kulturę i badania w Polsce pieniędzy nie
    ma. Swojej działalności nie rozwinie, bo co mogłaby sprzedawać?
    Informatykiem nie zostanie, bo się kompletnie do tego nie nadaje. Jedyne co
    umie robić poza zajmowaniem się nauką, to sprzątanie i z tego żyje, ale nie
    w Polsce.

    --
    Wojtek