PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa tu czegoś nie rozumie › Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    From: Wojtek <viking_@_WYWAl_to_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    Date: Mon, 24 Jan 2005 18:57:13 +0100

    futszaK dnia poniedziałek 24 styczeń 2005 17:58 napisał(a):

    > Czytam posty na tej grupie, ludzie płaczą że są wyzyskiwani, ze
    > powinno byc tak a nie inaczej bo tam gdzieś indziej to jest lepiej.
    >
    > Ja tam uważam że jak pracodawca mi się nie podoba bo za mało płaci to
    > ide do innego, tak samo ja jestem potrzebny pracodawcy jak i on mi.

    Tylko, że innego tak łatwo nie znajdziesz. Jeśli znajdziesz, to jest mała
    szansa, że da Ci więcej pieniędzy. Reguła ta dotyczy większości pracowników
    w tym kraju, nie każdy jest programistą tak jak Ty(?), czy ja. W większości
    przypadków pracodawca jest bardziej potrzebny pracownikowi, niż konkretny
    pracownik pracodawcy. Pracodawca ma w czym wybierać, bo nikt nie jest
    niezastąpiony, szczególnie jeśli chodzi o machanie łopatą, obsługę kasy w
    sklepie, czy bycie nauczycielem.
    Sprawa jest prosta. Warunki na rynku dyktuje ten, kto ma przewagę. Rynek
    pracy rządzi się takimi samymi zasadami. Jeśli jest więcej chętnych do
    pracy niż do dawania pracy, to praca jest tania.

    Z nauką też nie jest do końca tak kolorowo. Można być wzorowym studentem
    jakiegoś kulturoznastwa i po studiach stać po zasiłek, albo uczyć się
    układać glazurę. Sęk w tym, żeby uczyć się tego, z czego da się żyć.
    Niestety nie każdy ma predyspozycje, żeby być dobrym budowlańcem, czy pojąć
    zaawansowane technologie informatyczne.

    --
    Wojtek