PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile za wizyte domowa u znajomego i czy w ogole brac za to pieniadze?

  • 11. Data: 2004-10-29 18:02:29
    Temat: Re: Ile za wizyte domowa u znajomego i czy w ogole brac za to pieniadze?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:clra63$nrn$1@news.onet.pl Greg
    <o...@o...op.pl> pisze:

    Przyjaciołom zawsze robię za darmo - oni nigdy nie nadużywają tego.
    Bliższym znajomym zazwyczaj pierwszy raz robię za darmo. Jeśli potem coś
    spieprzą przez niewiedzę, to czasem też poprawię za friko, ale sobie
    ponarzekam i pokwękam, co ich najczęściej powstrzymuje przed zbytnią
    nachalnością (a jeśli nie, to potem po prostu "nie mam czasu i trudno mi
    powiedzieć kiedy będę miał, bo muszę zarabiać na rachunki").
    Jeśli znajomy prosi, abym coś naprawił jego znajomemu (kuzynowi, kochance,
    prababci itp.) to od razu stawiam sprawę jasno: jaki ma być zakres prac i
    czy jest on przygotowany na koszty.
    Amen, inaczej Cię zaorają z uśmiechem.

    Jotte

  • 12. Data: 2004-10-29 18:06:13
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > Całkiem obcy to zwykłe komercyjne stawki. Krewni i znajomi królika to zwykle
    > piwo/obiad.

    Croolika?

    bp, ppnmsp, fut: the other place i w ogóle. (:

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___)

  • 13. Data: 2004-10-30 15:45:14
    Od: "Marzena" <k...@i...pl>

    Jak Wy postępujecie w takich sytuacjach?

    Daje się numer telefonu kolegi który ma mniej zleceń, a chętnie dorobi
    sobie.

  • 14. Data: 2004-10-31 11:33:52
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Greg; <cltpfj$7tj$1@news.onet.pl> :

    Z ciekawości - gdy padnie system przynosisz płytkę, czy oczekujesz, że
    to "zleceniodawca" ją dostarczy?

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 15. Data: 2004-10-31 13:13:31
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Flyer w news:cm2ik3$co4$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Z ciekawości - gdy padnie system przynosisz płytkę,
    > czy oczekujesz, że to "zleceniodawca" ją dostarczy?

    Oczywiście, że oczekuję iż niezbędne płytki dostanę. Uważasz, że po
    znajomości powinienem jeszcze wszystkim licencje dawać w prezencie? :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 16. Data: 2004-10-31 23:48:43
    Temat: Re:Ja tez pytam-ile?
    Od: "Iwona_s" <i...@T...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...op.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie są średnie stawki za format + wgranie systemu + podstawowych
    > sterowników (+ wybranego
    > oprogramowania + kodeków i innych directówXów), samo usunięcie dowolnej
    > usterki w działaniu oprogramowania, odwirusowanie komputera itp.? Czy
    > macie
    > różne stawki dla obcych i znajomych?

    No wlasnie, dobre pytanie. Czy moglby ktos przyblizyc temat (podac konkretne
    ceny)?
    Jestem z tej drugiej strony, tzn. chce zaplacic za wykonana usluge i... nie
    wiem ile. Osoba, ktora bedzie cos tam przy kampiutrze robila jest znajomym i
    za bardzo nie chce o pieniadzach rozmawiac, a ja czuje sie niezrecznie. Wole
    i chce zaplacic - z wielu wzgledow.

    Tak wiec, bardzo prosze o glos w tej materii - odp. na pytania Grega + inne
    operacje.

    Dzieki i pzdr.
    Iwona

  • 17. Data: 2004-11-01 15:17:46
    Temat: Re: Re:Ja tez pytam-ile?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cm3t7a$1b0$1@news.dialog.net.pl Iwona_s
    <i...@T...pl> pisze:

    > No wlasnie, dobre pytanie. Czy moglby ktos przyblizyc temat (podac
    > konkretne ceny)?
    Zależy co trzeba zrobić. Przykład:
    założenie - komp sprzętowo sprawny, do zrobienia od zera:
    - przygotowanie dysku (partycjonowanie, test powierzchni)
    - posadzenie i optymalizacja SO+sterowników, uruchomienie urządzeń
    peryferyjnych, ew. konfiguracja połączenia z netem
    - posadzenie standardowego oprogramowania (coś biurowego, multimedialnego,
    do filmów, muzy itp.)
    - parę innych drobiazgów.
    Około 150÷200 zł.

    Co innego jak trzeba podnosić padnięty system, ratować lub archiwizować
    dane, albo jak dochodzą sprawy sprzętowe - to trudno określić, trzeba znać
    konkrety.

    Jotte

  • 18. Data: 2004-11-01 18:04:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Greg; <cm2oed$nrq$1@news.onet.pl> :

    > Oczywiście, że oczekuję iż niezbędne płytki dostanę. Uważasz, że po
    > znajomości powinienem jeszcze wszystkim licencje dawać w prezencie? :-)

    Bez przesady - pytanie było z ciekawości - nigdy nie zetknąłem się z
    "instalatorem" i byłem ciekaw jak wygląda sytuacja i czy z podejściem -
    "poproszę płytkę z systemem" można dostać jakiekolwiek zlecenie w
    Polsce. ;) Nic osobistego, po prostu kiedyś zastanawiałem się nad takim
    zajęciem.

    Flyer

  • 19. Data: 2004-11-01 18:19:54
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-31, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Z ciekawości - gdy padnie system przynosisz płytkę, czy oczekujesz, że
    > to "zleceniodawca" ją dostarczy?
    To zależy od tego jaki system. "Windy" nie noszę :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    19 wrzesnia 2001 o godzinie 20.30 problem z internetem zostal naprawiony.
    /CST POLPAK TP S.A. na grupie pl.internet.komunikaty/

  • 20. Data: 2004-11-01 18:22:16
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-29, Jarek Hirny <a...@h...pl> wrote:
    > Croolika?
    Croolika też :)

    > bp, ppnmsp, fut: the other place i w ogóle. (:
    Zapomniałeś ustawić :>

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Gdzie dysków sześć, tam dużo formatowania
    /z pamiętnika administratora/