PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyjazd za granice..

  • 1. Data: 2004-10-28 17:16:28
    Temat: wyjazd za granice..
    Od: "tomOnet" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pozornie wydaje sie,ze nie jest to zwiazane z praca, a bardziej z
    leniuchowaniem na bezrobociu,,,ale to tylko pozory.
    Mam maly problem-zostalem zwolniony z pracy z 3 miesiecznym okresem wyp.
    oraz swiadczeniem w tym okresie pracy.
    Troche pobiegalem w tym czasie po urzedach, poogladalem ogloszenia,
    podzwonilem i ... nic. Widzac i slyszac co sie dzieje na rynku pracy
    doszedlem do wniosku, ze warto stad uciekac. Plan byl taki, ze z 1szym dniem
    po ukonczeniu pracy zarejestrowalem sie jako bezrobotny. (procedura trwala
    tylko 1 dzien, bo zdradzilem swe plany wyjazdu). Za granica czekala na mnie
    szkola jezykowa i po 3 miesiacach mialem zostac zatrudniony (oczywiscie po
    znajomosci). Zalezalo mi, zeby status bezrobotnego przeniesc do tego kraju i
    przez 3 miesiace (nauka jezyka) z tego jakos biednie zyc....
    Okazalo sie, ze zostalem wprowadzony w blad przez urzad ( mala miescina -
    nie znali jeszcze procedur). okazalo sie bowiem, ze zeby przeniesc prawa,
    musze najpierw posiedziec 1miesiac w Polsce....Szkola jezykowa trwa, wiec
    wyjechalem.
    Co teraz moglbym jeszcze zrobic? Dodam, ze po zarejestrowaniu, pani
    stwierdzila, ze skoro wyjezdzam, to nie naleza mi sie zadne prawa i na razie
    wszystko wstrzymala....Jak ja mam sie w tym obcym kraju zarejestrowac???
    Wlg mnie urzad po to wlasnie jest,aby w takich sytuacjach jakos pomoc a tu
    takie cos......
    Macie moze jakis pomysl?????

    Pozdrawiam,
    Tomek
    Sorry za dlugosc tekstu....

  • 2. Data: 2004-11-02 09:07:33
    Temat: Re: wyjazd za granice..
    Od: Tomasz <zawisl@tenbit..pl>

    Dnia 2004-10-28 19:16, Użytkownik tomOnet napisał:
> [...]
    > znajomosci). Zalezalo mi, zeby status bezrobotnego przeniesc do tego kraju i
    > przez 3 miesiace (nauka jezyka) z tego jakos biednie zyc....
    jak ty chcesz przeżyć za 100 EUR (lub 80 GBP), chłopaku?????????? (bo
    chyba na wschód nie jedziesz?)
    za granica dostaniesz zasiłek w wysokości polskiego zasiłku tylko, że w
    walucie danego kraju.

    Tomasz

  • 3. Data: 2004-11-02 13:43:09
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Tomasz" <zawisl@tenbit..pl> wrote in message
[...]

    ech, w Wlk Brytanii aby otrzymac zasilek dla bezrobotnych nalezy (z polskim
    paszportem) przepracowac _najpierw_ 12 miesiecy - w Wlk Brytanii i _w jednej
    firmie_

    marek

  • 4. Data: 2004-11-02 14:06:21
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2004 13:43:09 -0000, marek <m...@b...com> napisał:

    > "Tomasz" <zawisl@tenbit..pl> wrote in message
    > Dnia 2004-10-28 19:16, U?ytkownik tomOnet napisa?:
    >
    > jak ty chcesz prze?y? za 100 EUR (lub 80 GBP), ch?opaku?????????? (bo
    > chyba na wschód nie jedziesz?)
    > za granica dostaniesz zasi?ek w wysoko?ci polskiego zasi?ku tylko, ?e w
    > walucie danego kraju.
    >
    > ech, w Wlk Brytanii aby otrzymac zasilek dla bezrobotnych nalezy (z
    > polskim
    > paszportem) przepracowac _najpierw_ 12 miesiecy - w Wlk Brytanii i _w
> [...]

    A ciebie do GB ponioslo? Tak przy okazji?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##