PracaGrupypl.praca.dyskusje › Instalacje elektryczne non AP rulez - żyj bezpiecznie. Nur fiur Profi.

  • 1. Data: 2002-12-17 11:23:10
    Temat: Instalacje elektryczne non AP rulez - żyj bezpiecznie. Nur fiur Profi.
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Ponieważ spór o ilość przewodów w instalacji, jaki pozwoliłem sobie
    zorganizować z kolegą Adamem przeniósł się na grunt prywatny, więc
    wzywam ludzi obeznanych z prądem do zapoznania się z opracowaniami pod
    podanymi linkami (są duże, powyżej 2 mega, word) i zagłosowania.

    Ja uważam, że instalacje zgodne z normami w budynkach mieszkalnych i
    biurowych powinny być pięcio (L1, L2, L3, N, PE), w szczególności
    trójprzewodowe (L, N, PE) i można (a nawet należy) stosować w nich
    wyłączniki różnicowoprądowe. Adam poddaje w wątpliwość taką możliwość,
    zasłaniając się brakiem dostępu do uregulowań, ich mętnością i wprowadza
    pojęcie instalacji czteroprzewodowej.

    W instalacjach wykonanych b. profesjonalnie stosuje się dodatkowo
    przewody wyrównawcze CC i uziemiające E, jednakże nie wpływają one na
    zmianę nazwy instalacji i nie stanowią przeszkody do stosowania
    wyłaczników różnicowoprądowych.

    www.sep.com.pl/opracowania_wymagania_instal_el.doc
    www.sep.com.pl/aktualnosci_sympozjum_wymaganiab.doc

    Post ten nie jest może całkiem zgodny z tematyką grupy, jednakże
    poruszana tematyka jest ważna, ponieważ stanowi o bezpieczństwie
    pracownika w miejscu pracy i umożliwia zgodne z prawem wykonywanie
    zawodu osób związanych z instalacjami elektrycznymi - dlatego pozwoliłem
    sobie go napisać.

    Drugim celem postu jest wykazanie braku wysokich kompetencji kolegi
    Adama, na które wielokrotnie się powołuje.
    Na Twoim miejscu Adamie zastanowiłbym się mocno, czy nie zostałeś
    oszukany przez tego, kto dał Ci uprawnienia do 110kV.

    Nie jestem w żaden sposób powiązany z autorem ani zainteresowany
    materialnie w propagowaniu treści zawartych w cytowanych linkach,
    namawiam jedynie osoby zaintersowane bezpieczeństwem do zapoznania się.

    Pzdr: Dogbert

  • 2. Data: 2002-12-17 13:09:08
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    (cut)
> [...]
    > przewody wyrównawcze CC i uziemiające E, jednakże nie wpływają one na
    > zmianę nazwy instalacji i nie stanowią przeszkody do stosowania

    Ja tam się nie znam ale mój mąż owszem. Powyższy post brzmi tak jak jakby
    znajomo - aż z ciekawości go zapytałam. I cóż, popiera w 100%, zauważa także
    że wywody AP niezbyt są zgodne z prawdą.

    PS: Różnicówki to coś na co mąż namawia wszystkich swoich klientów...

  • 3. Data: 2002-12-17 15:06:04
    Od: "zbynio" <z...@p...fm>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > materialnie w propagowaniu treści zawartych w cytowanych linkach,
    > namawiam jedynie osoby zaintersowane bezpieczeństwem do zapoznania się.

    jestesm studentem pw wydzialu elektrycznego i zgodnie z normami polskim jaki
    i un
    nalezy stosowac przy zasilaniu rodzielnic 4 +1(PE) ,zasilanie poszczegolnych
    obwodow
    gniazdek,swiatło - 3 (L1,0,PE) a jeśli chodzi o zabezpieczniea -wyłaczniki
    róznicowo-prądowe należy stosować bezwzglednie!!!!W nowo budowanych
    budynkach
    zaden z projektatow nie zaproejktuje instaalcj bez tych wylacznikow sa one
    powszechnie
    stosoawane i wymagane przez przepisy.Aha mam uprawnienia do 1kV+ pomiary
    Pozdrowienia

    _____________________
    zbynio gg 2784112
    ds"bratniak"

  • 4. Data: 2002-12-17 17:07:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maura <m...@y...com> wrote:

    > PS: Różnicówki to coś na co mąż namawia wszystkich swoich klientów...

    Niezależnie czy sa im rzeczywiście potrzebne, czy nie, prawda?

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-12-19 15:35:46
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 17 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Niezależnie czy sa im rzeczywiście potrzebne, czy nie, prawda?

    A kiedy sa niepotrzebne? Gdybym nie mial dwuzylowej instalacji dalbym 3 -
    kuchnia, lazienka, reszta.

    Pozdr. Shrek.

  • 6. Data: 2002-12-19 15:40:13
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 17 gru 2002, No Name <v...@w...pl> zapodal(a):

    Tez mi sie wydawalo, ze Adam cos miesza, ale nie chialem grupy zasmiecac.
    Ale skoro to juz zrobiles... Adam chyba twierdzil, ze ma odzielnie leciec
    uziemnienie i ochronny. Caly czas zastanawialem sie do czego ten ochronny
    podlaczyc i ni diabla wymyslec nie moglem. I moim zdaniem 3 zyly
    wystarczaja w zupelnosci, zeby roznicowke podlaczyc i tak wlasnie robie we
    wszystkich instalaciach ktore przerabialem (2 sztuki) i projektach na PW z
    ktorych dostawalem 5. Wszyscy znajomi elektrycy twierdza tak samo.
    Oczytwiscie dochodza wyrownawcze ale one z roznicowkami nic wspolnego nie
    maja. Swoja droga jakby sie nazywaly te oddzielne zyly i jaki to bylby typ
    instalacji? Bo do tej pory byl N i PE, a teraz?

    Pozdr. Shrek.

  • 7. Data: 2002-12-19 16:07:16
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Tez mi sie wydawalo, ze Adam cos miesza, ale nie chialem grupy zasmiecac.
    > Ale skoro to juz zrobiles... Adam chyba twierdzil, ze ma odzielnie leciec
    > uziemnienie i ochronny.

    Adam formułuje dość sprytnie, co ma do powiedzenia, dla osoby "nie w
    temacie" na tyle sprytnie, by nie zauważyła, czego zauważyć nie powinna.
    Pod linkami, ktróe podałem są ładne rysunki i opisy, ale nie polecam
    ściągania na wolnym łączu, bo to kilkadziesiąt stron Worda (pow. 2M).
    Po obejrzeniu nie można mieć żadnych wątpliwości, chyba, że natury
    filozoficznej.

    > Wszyscy znajomi elektrycy twierdza tak samo.

    Adam też jest elektrykiem :-)

    > Oczytwiscie dochodza wyrownawcze ale one z roznicowkami nic wspolnego nie
    > maja. Swoja droga jakby sie nazywaly te oddzielne zyly i jaki to bylby typ
    > instalacji? Bo do tej pory byl N i PE, a teraz?

    E- uziemiający, CC- wyrównawczy

    > Pozdr. Shrek.

    Pzdr: Dogbert

  • 8. Data: 2002-12-19 16:54:42
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 19 gru 2002, No Name <v...@w...pl> zapodal(a):

    > Adam formułuje dość sprytnie, co ma do powiedzenia, dla osoby "nie w
    > temacie" na tyle sprytnie, by nie zauważyła, czego zauważyć nie
    > powinna.

    "Jestem w temacie" i nie zalapalem jak to powinno wedlug niego wygladac.

> [...]
    > polecam ściągania na wolnym łączu, bo to kilkadziesiąt stron Worda
    > (pow. 2M). Po obejrzeniu nie można mieć żadnych wątpliwości, chyba,

    Po obejrzeniu rysunkow to wydaje mi sie, ze Adam pomylil przewody CC z
    rozdzielonym PE na P i E.

    W sumie watpliwosci rozwiewa fakt ze: cytat:

    "Urzšdzenia ochronne różnicowopršdowe można stosować we wszystkich
    układach sieci z wyjštkiem układu TN-C."

    (czyli dwuprzewodowej - Shrek).

    > Adam też jest elektrykiem :-)

    Ale nie moim znajomym:P Przynajmniej nie w realu.

    > E- uziemiający, CC- wyrównawczy

    Dzieki moglem sie domyslic, to E mnie zmylilo, bo zawsze bylo PE:)

    OK. Proponuje EOT, zeby grupy nie zasmiecac. No chyba, ze Adama nie
    przekonalismy.

    Pozdr. Shrek.

  • 9. Data: 2002-12-20 14:56:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > A kiedy sa niepotrzebne? Gdybym nie mial dwuzylowej instalacji dalbym 3 -
    > kuchnia, lazienka, reszta.

    No widzisz - tobie nie są potrzebne. A jednak bys miał wciśnięty....

    --

  • 10. Data: 2002-12-20 16:32:23
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 20 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > No widzisz - tobie nie są potrzebne. A jednak bys miał wciśnięty....

    A jednak chyba nie. Poza tym sugerujesz ze maz Maury wciska wylaczniki
    wszyskim? Ja mysle, ze jednak poleca je do instalacji trojprzewodowych.
    Jakby tego nie robil, to bylo by to po pierwsze nie moralne, a po drugie
    nie zgodne z normami. Reszte dyskusji prosze na priv.

    Pozdr. Shrek.