PracaGrupypl.praca.dyskusje › CZY JESTEM DZIWNY??????

  • 1. Data: 2002-12-17 09:43:03
    Temat: CZY JESTEM DZIWNY??????
    Od: "marlet" <m...@f...onet.pl>

    Proszę o waszą opinię w niżej opisanej sytuacji, bo już się gubię w tym co
    wypada a co nie!!
    W największym skrócie sytuacja przedstawia się tak:
    Stawiałem w pomieszczeniu piwnicznym ścianę (murowanie, tynkowanie, noszenie
    piachu, malowanie, wylewka - praca jak na budowie)
    Poprosiłem o pomoc bezrobotnego kuzynka, którego rodzinka torchę mi
    zawdzięcza (np załatwiłem im lodówkę 250 zł taniej, kuchnię gazową 100zł
    taniej, dostają ode mnie codziennie do bólu filtrowaną wodę do picia,
    gotowania, pomogłem załatwić pracę matce kuzynka .....). Acha - kuzynek
    nigdy nie pracował dłużej niż 1 m-c bo jest alkoholikiem (od 2 m-cy ma
    wszyty esperal więc narazie nie pije), więc bardzo trudno mu znaleść pracę
    jakąkolwiek. A ja go często wspierałem np w tym aby rodzice wpuścili go do
    domu gdy wracał lpo libacjach alkoholowych.
    NO I TERAZ SEDNO SPRAWY:
    Praca trwała 2 tygodnie, no i rodzice kuzynka wyliczyli sobie za pomoc 5 zł
    za godzinę, w sumie zażądali prawie 500zł. Ja planowałem k 250zł
    CZY TO JA JESTEM DZIWNY TWIERDZĄC, ZĘ POMAGAJĄC RODZINIE NIE LICZY SIĘ TEGO
    JAK PRACĘ U OBCYCH???
    CZY ONI MAJĄ RACJĘ???
    CZY WY TEŻ BYŚCIE TAK SAMO POSTĄPILI???
    dzięki za opinie
    marek z gdyni

  • 2. Data: 2002-12-17 10:12:26
    Temat: Re: CZY JESTEM DZIWNY??????
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Witam!

    </CUT>, wiadomo, o co chodzi

    Rodzinka twojego kuzynka powinna być zadowolona z samego faktu, że koleś ma
    możliwość popracowania. Moja rada: jeśli rodzinka rzeczywiście jest tak
    niewdzięczna, to olej sprawę albo postaw ją na ostrzu noża. To ty im
    pomagasz i to ty dyktujesz warunki. Jeśli się obrażą, chrzań to, wrócą z
    podkulonymi ogonami. Toksyczne znajomości trzeba usuwać, nawet te rodzinne,
    a już w szczególności rodzinne związane z pracą i pieniędzmi.

    --
    Michał Gancarski

  • 3. Data: 2002-12-17 11:19:20
    Od: "marlet" <m...@f...onet.pl>

    Dzięki za radę !!!

  • 4. Data: 2002-12-17 11:39:39
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya marlet! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Dzięki za radę !!!

    Mysle, ze wiekszosc ludzi na tej grupie jest podobnego zdania.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 5. Data: 2002-12-17 11:52:34
    Od: "marlet" <m...@f...onet.pl>

    No to chyba mnie podbudowaliście w moim myśleniu
    WIELKIE WIELKIE DZIĘKI
    Przy okazji:
    rodzinnych i pogodnych Świąt !!!!

  • 6. Data: 2002-12-17 12:15:28
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > No to chyba mnie podbudowaliście w moim myśleniu
    > WIELKIE WIELKIE DZIĘKI
    > Przy okazji:
    > rodzinnych i pogodnych Świąt !!!!

    Dzięki i nawzajem.
    W pzryszłości unikniesz nieporozumień, jeżeli powiez misiowi: - będę
    robił to i to, zamierzam zrobić to sam. Gdybyś mi pomógł zapłaciłbym
    tyle i tyle. Tak, wiem, że to dużo pracy, ale nie mogę przeznaczyć na to
    więcej pieniędzy. Jeżeli miś odmówi, to przy następnej lodówce czy
    pralce powiedz, że np. nie masz możliwości.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-12-17 12:44:10
    Od: "Dante" <i...@g...pl>

    Użytkownik marlet <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atmrjh$ab2$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Praca trwała 2 tygodnie, no i rodzice kuzynka wyliczyli sobie za pomoc 5

    > za godzinę, w sumie zażądali prawie 500zł. Ja planowałem k 250zł

    za 2 tygodnie pracy 250 zl:)
    mysle ze jestes poprostu zwykly wyzyskiwacz i tyle
    ktos kto tyle placi pracownikowi sam siebie nie szanuje
    jezeli myslisz ze jak nie ma pracy to wszystko ci wolno to sie grubo mylisz
    , z takim podejsiem w normalnym kraju szorowal bys juz bruki

    > CZY TO JA JESTEM DZIWNY TWIERDZĄC, ZĘ POMAGAJĄC RODZINIE NIE LICZY SIĘ
    TEGO
    > JAK PRACĘ U OBCYCH???

    dajac 250 zl to tak jak bys nie dal wogole pieniedzy i nie ma tutaj
    znaczenia czy jest to rodzina czy nie, wrecz powiem ci ze rodzine nie wypada
    traktowac w taki sposob
    co mozna kupic za 250zl odpowiedz sobie sam

    > CZY ONI MAJĄ RACJĘ???

    pewnie , ze maja 5 zl to najnizsza stawka
    dlaczego rodzinie mialbys placic polowe z tego
    dziekuje za taka rodzine
    bym wolal chyba wogole nie miec rzadnej:)

    Dante

  • 8. Data: 2002-12-17 12:52:37
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > pracę

    Czyli nie pomagałeś mu z dobrego serca, lecz liczyłeś na rewanż.
    OK, ale zanim taka pomoc zaoferowałeś to należało drugą stronę poinformować,
    że
    liczysz na również na ich pomoc w innych sytuacjach.

    > TEGO

    Na czym się ta pomoc zasadza? Najpierw załatwiłeś parę spraw rodzinie, a
    teraz chcesz
    wyrównać rachunki proponując pracę za 50% wynagrodzenia. To raczej interes
    niz pomoc.

    Yonnie

  • 9. Data: 2002-12-17 12:56:23
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > rodzine nie wypada
    > traktowac w taki sposob
    > co mozna kupic za 250zl odpowiedz sobie sam

    Ja osobiscie rodzinie bym pomogla za darmo, bo to w koncu
    rodzina tym bardziej ze jak Marlet pisal niejednokrotnie sam
    pomagal i jakby mi ktos dal za to jakas forse to bym sie
    cieszyla a nei narzekala tym bardziej ze wczesniej nie
    ustalona byla zadna cena. A uwierz.. za 250 zl mozna
    naprawde bardzo duzo kupic.

    Magge

  • 10. Data: 2002-12-17 12:58:59
    Od: "marlet" <m...@f...onet.pl>

    Co prawda moja opinia na ten temat jest raczej odmienna - bo ja traktuję
    rodzinę w taki sposób, że jak proszą o pomoc to nawet grosza za to nie biorę
    (a nawet czasami do tego poprostu dopłacam) - ale dzięki za wielkieTwoje
    zdanie. Według mnie to co piszesz ma sens tylko w przypadku, gdy patrzymy
    na sprawę typowo materialistycznie. Tylko czy ja w takim układzie nie
    powinienem też sobie liczyć proceny za pomoc rodzince?? W/g mnie nie