PracaGrupypl.praca.dyskusjeInstalacje elektryczne non AP rulez - żyj bezpiecznie. Nur fiur Profi. › Instalacje elektryczne non AP rulez - żyj bezpiecznie. Nur fiur Profi.
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Instalacje elektryczne non AP rulez - żyj bezpiecznie. Nur fiur Profi.
    Date: Tue, 17 Dec 2002 12:23:10 +0100

    Ponieważ spór o ilość przewodów w instalacji, jaki pozwoliłem sobie
    zorganizować z kolegą Adamem przeniósł się na grunt prywatny, więc
    wzywam ludzi obeznanych z prądem do zapoznania się z opracowaniami pod
    podanymi linkami (są duże, powyżej 2 mega, word) i zagłosowania.

    Ja uważam, że instalacje zgodne z normami w budynkach mieszkalnych i
    biurowych powinny być pięcio (L1, L2, L3, N, PE), w szczególności
    trójprzewodowe (L, N, PE) i można (a nawet należy) stosować w nich
    wyłączniki różnicowoprądowe. Adam poddaje w wątpliwość taką możliwość,
    zasłaniając się brakiem dostępu do uregulowań, ich mętnością i wprowadza
    pojęcie instalacji czteroprzewodowej.

    W instalacjach wykonanych b. profesjonalnie stosuje się dodatkowo
    przewody wyrównawcze CC i uziemiające E, jednakże nie wpływają one na
    zmianę nazwy instalacji i nie stanowią przeszkody do stosowania
    wyłaczników różnicowoprądowych.

    www.sep.com.pl/opracowania_wymagania_instal_el.doc
    www.sep.com.pl/aktualnosci_sympozjum_wymaganiab.doc

    Post ten nie jest może całkiem zgodny z tematyką grupy, jednakże
    poruszana tematyka jest ważna, ponieważ stanowi o bezpieczństwie
    pracownika w miejscu pracy i umożliwia zgodne z prawem wykonywanie
    zawodu osób związanych z instalacjami elektrycznymi - dlatego pozwoliłem
    sobie go napisać.

    Drugim celem postu jest wykazanie braku wysokich kompetencji kolegi
    Adama, na które wielokrotnie się powołuje.
    Na Twoim miejscu Adamie zastanowiłbym się mocno, czy nie zostałeś
    oszukany przez tego, kto dał Ci uprawnienia do 110kV.

    Nie jestem w żaden sposób powiązany z autorem ani zainteresowany
    materialnie w propagowaniu treści zawartych w cytowanych linkach,
    namawiam jedynie osoby zaintersowane bezpieczeństwem do zapoznania się.

    Pzdr: Dogbert