PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacząć?
    From: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - jak zacząć?
    Date: Tue, 20 Apr 2004 06:18:06 +0000 (UTC)

    Roman Sikorski napisał(a):

    > Jestem studentem Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku.
    > Studiuje Matematyke z Informatyka (II rok), formalnie jest to
    > kierunek na którym przeważa Matematyka, kończąc te studia
    > teoretycznie powinienem byc nauczycielem matematyki, ale nie widze
    > sie w roli nauczyciela.

    to juz drugi post (po politologu) z podobnym stwierdzeniem. Nie
    sadzisz, ze powinienes pomyslec o tym zanim wybrales te studia?
    przeciez to co daja/co ucza na danych studiach jest wiadomo przez caly
    czas i decyzje mozna podjac bardziej swiadomie.

    > Chcialbym zajać sie informatyka, studia moga mnie nauczyc tylko
    > podstaw iformatyki. Troche liznac kazdej z dziedzin (www, obsluga
    > office, itd.). Zastanawiam sie jak powinienem pokierowac swoja
    > "kariera", aby w przyszlosci miec jakies szanse w tym zawodzie?
    > Jak potoczyly sie wawsze losy? Od czego powinienem zaczac?

    chyba nie sadzisz, ze www/obsluga office to informatyka?!? ja jestem
    budowlancem (studiuje budownictwo) a chilowo zarabiam na www/php/mysql
    ale w zyciu nie przyszlo mi do glowy nazwac siebie informatykiem ;-)

    jesli interesuja cie komputery jako www/office/prezentacje/grafika to
    wystarczy Ci jakies studium informatyczne.

    jesli chcesz byc informatykiem, interesuja cie te wszystkie
    skomplikowane zagadnienia, programowanie etc. to wybierz sie na
    politechnike.

    sam pare lat temu mialem podobny dylemat czyli budownictwo czy
    informatyka. zrezygnowalem z informatyki z 2 powodow: pierwszy to
    ogolne moje zdanie o informatyce jako wyksztalceniu i perspektyw na
    pracy przyszlosc (pomine to bo mam dosyc dziwne zdanie na ten temat ;-)
    a drugi to brak mojego zainteresowania jakimis skomplikowanymi
    technologiami, programowaniem etc.

    wracajac do kwesti wyboru i tego co chce sie robic. w pewnym dobrym
    polskim filmie padla taka kwestia:

    "musisz zadac sobie jedno zajebiscie, ale to zajebiscie wazne pytanie:
    co lubie w zyciu robic? a potem zacznij to robic".

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,