PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy / dorabianie / upadek etc. › Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    From: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    Date: Mon, 26 Aug 2002 00:49:53 +0200

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message
    news:akbadr$2si$1@news.tpi.pl...

    > A mnie jedno co denerwuje w tym wszystkim to to, iż student albo ktoś na
    > boku chcąc dorobić zrobi projekt jakiś za te 200zł. Ma dodatkowy zarobek,
    > produktowi daleko jakością i wykonawstwem (nie mówiąc o stabliności) do
    > produktu na który pracuje kilku ludzi !
    > Jaki morał z tego?

    Dla mnie morał jest inny. Lwia część małych firm produkcyjnych nie
    potrzebuje żadnego sklepu internetowego. Jeśli jednak mogą go mieć za
    równowartość obiadu w dobrej restauracji, to dobrze. Bo jeśli przypadkiem
    się przyda, to firma szybko zażyczy sobie rozwiązania dobrego, które zleci
    zdolniejszemu studentowi za równowartość dziesięciu obiadów albo firmie za
    takąż cenę. Nie oszukujmy się - nikt nie zapłaci fafdziesięciotysięcznej
    kwoty za rzecz tak prostą, jak system zamówień przez internet. Chyba, że
    chodzi o wiązaną sprzedaż maszyny, łącza, obsługi i takich tam, ale tu żaden
    student konkurencją nie był i nie będzie.

    Wracając do tematu: ten, kto zawiedzie się na tanim rozwiązaniu i przeklnie
    internet, prawdopodobnie i tak nie kupiłby droższego. Ten, kto zawiedzie się
    na tanim rozwiązaniu i rozejrzy się za lepszym zapłaci dwa razy. Ten, kto
    kupił tanio i jest zadowolony, jest bardziej zadowolony niż gdyby wydał
    więcej.

    Gdy napisze się lub przerobi kilka typów sklepów (struktura, koszyki, etc.),
    to nowy można skonfigurować w godzinę. Spójrzmy prawdzie w oczy, panowie
    przedsiębiorcy od sklepów internetowych - część providerów udostępnia
    automatycznie konfigurowany sklep wszystkim klientom kupującym miejsce na
    WWW. Gratisowo. Oni to dopiero psują rynek, nie?

    Tomek