PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    From: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Date: Tue, 27 Nov 2007 10:21:36 +0100

    > Kolejnym aspektem jest to, że kierowanie projektem wcale nie wyklucza się z
    > byciem programistą, podobnie jak z tym samolotem i jego hamulcem.

    Ależ oczywiście. Wszystko zależy od zdolności i osobowości pacjenta. Podniosłem
    tylko zarzut, że niesłusznie traktuje się kierownika projektu jako kogoś
    wyższego od programisty.

    Np. ja jestem indywidualistą. W moim przypadku dobrze szło mi kierowanie
    kilkuosobowym projektem i dobrze idzie mi pisanie samodzielnych kawałków od A do
    Z. Natomiast próby włączenia mnie do teamu mrówek pracujących pod okiem leadera,
    to zwykle porażka i totalna wojna. Taka mam naturę, że za grzebanie w moim
    kodzie, albo za zwracanie mi uwagi na kompozycję kodu podcinam gardło.

    Inni dobrze się integrują z teamem i praca w grupie pod przewodnictwem lidera
    idzie dobrze.
    Inni mają talenty przywódcze, ale nie umieją programować.
    Jeszcze inni są dobrymi programistami, ale nie potrafią zaprojektować aplikacji
    jako całości.

    Tak więc, IMHO, są to cechy osobnicze i nie warto generalizować.

    --
    Lukasz