PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    From: glos <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Date: Mon, 26 Nov 2007 23:12:09 -0800 (PST)

    On 26 Lis, 12:14, "MPA" <m...@n...pl> wrote:

    > Robilem np. w C, C++ i Visual Basic (w Silicon Valley), ale przez ostatnie
    > ponad 5 lat w PowerBuilder w Niemczech i chcialbym sie tego trzymac. Byly to
    > duze projekty dla niemieckich instytucji rzadowych i wielkich firm. Obecnie
    > chce pracowac zdalnie (w czym mam doswiadczenie), ale tak abym w ciagu paru
    > godzin mogl w razie potrzeby dojechac do biura. W moim zasiegu jest zarowno
    > Warszawa jak tez Krakow i okolice.

    masz ladne CV, wiec niekoniecznie musza dotyczyc Cie standardowe
    widelki. O ile, oczywiscie, znajdziesz firme, ktora potrzebuje kogos
    specjalnego, jak Ty.

    Co do standardowych warunkow - odradzam Krakow jako miejsce pracy -
    DUZO mniej firm niz w Krakowie, duzo mniejsze wynagrodzenia i duzo
    mniejsze perspektywy rozwoju (choc mieszka sie niesamowicie -
    mieszkalem 10 lat, wiec wiem i milo wspominam :)) Polecam lekture
    postu Jackare: http://www.tinyurl.pl/?Lvj0ox3O .

    W warunkach warszawskich - nie wiem, jak wygladaja warunki finansowe
    dla programisty powerbuildera, wiem za to, ze marnie wyglada rynek
    pracy dla tej specjalnosci, z c++ jest lepiej, choc rynek jest tez
    waski (z wiekszych - glownie telekomy), wynagrodzenia to ztcw 6-12k
    pln brutto. Visual Basic - na to praktycznie w ogole nie ma rynku,
    poza malymi firmami, tym sie zajmuja "analitycy" po roznych firmach
    (choc raczej VBA). Zalecalbym przekwalifikowanie sie na bardziej
    rynkowe technologie (typu j2ee czy .net), to i rynek wiekszy, i
    wynagrodzenia sensowne (ztcw gorna granica widelek jest wyzej niz w c+
    +).

    Odn zdalnej pracy - czarno to widze. Firmy w Pl wola miec pracownika
    na miejscu, zwlaszcza jesli placa mu sporo. Moze ew sprobuj
    wspolpracowac zdalnie z (obecna) firma z Niemiec?

    Na koniec - zarekomendowalbym Ci skontaktowanie sie z kilkoma firmami
    rekruterskimi - tymi powazniejszymi - i omowienie mozliwych
    propozycji.

    --

    Pozdrawiam,

    glos