PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile teraz jest godzin na etacie ?

  • 11. Data: 2007-08-08 14:24:43
    Temat: Re: Ile teraz jest godzin na etacie ?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-08 16:16 [Gienek] napisał(a):

    > Prawda :)

    Nie :) Możesz pracować czasem i po 12 godzin na dzień i nie mieć żadnych
    nadgodzin. Wszystko zależy od sposobu rozliczania czasu pracy przyjętego
    w zakładzie.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 12. Data: 2007-08-08 14:51:13
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Nie :) Możesz pracować czasem i po 12 godzin na dzień i nie mieć żadnych
    > nadgodzin. Wszystko zależy od sposobu rozliczania czasu pracy przyjętego w
    > zakładzie.

    Tak ale wtedy pracujemy mniejszą ilość dni w okresie rozliczeniowym.

  • 13. Data: 2007-08-08 17:16:50
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    Gienek pisze:

    > Za średnią to chyba przyjmuje się 160 ;)

    Serio czy ;) ???

    172 a 160 to trochę róznica

    zch

  • 14. Data: 2007-08-08 17:21:47
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    zch2872 nabazgrolił na ekranie:

    > Serio czy ;) ???
    >
    > 172 a 160 to trochę róznica

    Średnia godzin w miesiącu zależy od roku. Najlepiej popatrzeć na
    współczynnik ekwiwalentu za niewykorzystany urlop. W tym roku wynosi on 21,
    czyli przeciętnie miesiąc w 2007 roku ma 168 godzin pracy. W poprzednim
    roku było to chyba 21,78 (?piszę z pamięci?) czyli ok 174 godzin.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2007-08-08 17:31:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9cbpp$847$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

    > Za średnią to chyba przyjmuje się 160 ;)
    > Jeśli pracowałeś dłużej niż 8h któregoś dnia w tygodniu to te godziny
    > liczą się jako nadliczbowe. Ponadto jeśli pracowałeś w którykolwiek
    > wolny dzień od pracy to ten dzień też liczy się jako nadgodziny.
    > Oczywiście pracodawca nie musi ci płacić za te nadgodziny. Może ciebie
    > równie dobrze wysłać na wolne.
    Uwaga - powyższe to bzdury.
    Nie pierwsze w wykonaniu tego autora.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-08-08 18:49:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9cu1b$cdg$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Średnia godzin w miesiącu zależy od roku.
    Są różne branże, mają swoje uregulowania.
    Uogólnienia bywają niebezpieczne.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-08-08 19:18:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Jotte nabazgrolił na ekranie:

    > W wiadomości news:f9cu1b$cdg$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)

    > Są różne branże, mają swoje uregulowania.
    > Uogólnienia bywają niebezpieczne.

    Fakt, ale przeważnie rozumie się przez to uregulowania zawarte w kodeksie
    pracy:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/5456,Rozdzial-II-Nor
    my-i-ogolny-wymiar-czasu-pracy,1,44,1.html

    Poza tym, nie możesz się nie zgodzić z twierdzeniem, że _średnia_ godzin w
    miesiącu zależy od roku ;)
    Np. nawet jak ktoś ma umiarkowany stopień niepełnosprawności, to wtedy
    wystarczy współczynnik ekwiwalentu pomnożyć przez 7 i otrzymamy przeciętną
    ilość godzin roboczych w miesiącu w danym roku kalendarzowym, podobnie z
    innymi różnymi ograniczeniami. Nie biorę pod uwagę nauczycieli, bo z tymi
    zagadnieniami nie mam doczynienia, ale przypuszczam, że jakby nauczyciel
    pytał o normę czasu pracy w miesiący toby wspomniał, że podlega pod kartę
    nauczyciela itp.

  • 18. Data: 2007-08-08 19:40:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9d4rq$dj0$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Fakt, ale przeważnie rozumie się przez to uregulowania zawarte w kodeksie
    > pracy
    Wtedy trzeba zrobić odpowiednie zastrzeżenie.
    Dzięki za link, mam KP.

    > Poza tym, nie możesz się nie zgodzić z
    > twierdzeniem, że _średnia_ godzin w miesiącu zależy od roku ;)
    Oczywiście, że mogę. W dodatku będę miał rację.
    Pisałem przecież - są uregulowania branżowe.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-08-08 19:55:13
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Jotte nabazgrolił na ekranie:
    > Oczywiście, że mogę. W dodatku będę miał rację.
    > Pisałem przecież - są uregulowania branżowe.

    hm.. nigdy nie dociekałam takich 'branżowych' ciekawostek. Możesz przytoczyć
    trochę. Zainteresowałeś mnie tym tematem.

  • 20. Data: 2007-08-08 20:04:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9d712$dq8$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@p...fm> pisze:

    > hm.. nigdy nie dociekałam takich 'branżowych' ciekawostek. Możesz
    > przytoczyć trochę. Zainteresowałeś mnie tym tematem.
    Belfry.
    Nie są "ciekawostką".
    Ponad 600k czynnego zawodowo luda w branży, którą trudno uznać za
    nieistotną.

    --
    Jotte