PracaGrupypl.praca.dyskusjeIlę może żądać początkujący elektronik po studiach? › Re: Ilę może żądać początkują
  • Data: 2003-05-09 22:52:09
    Temat: Re: Ilę może żądać początkują
    Od: "Kriegspiel" <v...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

    dromader wrote:

    > uwielbiam takie kretynskie podejscie :[
    > czlowiek ma pewna wiedze i wykonuje dla pracodawcy okreslona prace -
    > praca ma okreslona wartosc i trzeba za nia zaplacic. jesli jest to
    > poczatkujacy pracownik to praca moze nie byc pelnowartosciowa ale
    > wtedy sie ja po prostu nizej wycenia (to sie nazywa okres probny).
    > co innego jesli murarz przychodzi sie przeszkolic na piekarza ale
    > chyba to nie taka kwestia.

    Z tym kretyńskim podejściem uważałbym na język, który można zostać zmuszonym
    połknąć.
    Praca jest jak każdy towar. Stąd, jeżeli praca np. będzie jak telewizor, to
    wszystko zależy, czy jest ona dobrej, czy słabej marki. Ponieważ firma
    wprowadzająca ten telewizor na rynek jest młodziutka, musi dostosować się
    dojego reguł.
    Nie twierdzę, że popieram metody wynagradzania, opisane wyżej.
    Twierdzę jedynie, że przy obecnym bezrobociu można przebierać w
    pracownikach, szukając najlepszego DLA SWOJEJ FIRMY - nie obiektywnie.
    I drobiazg - co do tej tzw. wartości pracy. Dawniej i bardzo dawno temu
    czeladnik płacił mistrzowi za możliwość nauki zawodu czy możliwość zdobycia
    praktyki. I nikt nie widział w tym nic złego...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert Gołębiewski