PracaGrupypl.praca.dyskusjeIlę może żądać początkujący elektronik po studiach? › Re: Ile może żądać początkują
  • Data: 2003-05-11 18:22:53
    Temat: Re: Ile może żądać początkują
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja też uważam, że to jest chore, ale pytanie brzmiało: ile może żądać ...?
    > Moja odpowiedź niestety odzwierciedla sytuację na rynku pracy. Ustawodawca w
    > akcie przedostatniej rozpaczy pozwolił pracodawcy na przyjmowanie absolwenta
    > na stażu za darmo i jeżeli pracodawca ma do tego prawo, to na pewno to zrobi.
    > Chyba, że to będzie duża firma i pensja nie pójdzie z jego kieszeni, to można
    > liczyć na płatną pracę, a wtedy też nie tyle ile absolwent zażąda, ale tyle
    > ile szef może dać zgodnie z tabelą płac w firmie.

    sa tez male firmy, gdzie wlasciciel placi z wlasnej kieszeni i zdaje sobie
    sprawe, ze jego pracownicy zarabiaja na jego mercedesa (czy malucha)
    i ze za darmo nie bedzie mial dobrego pracownika.

    sa tez srednie firmy, gdzie personel kierowniczy potrzebuje pracownikow
    a nie pseudopracownikow za pseudopieniadze.

    jest wiele powodow, zeby firma kazdej wielkosci i z kazdym modelem zarzadzania
    szukala pracownika, ktoremu zaplaci i to tyle, ile zechce, o ile bedzie ich
    na niego stac. Oczywiscie pytanie o pensje w takim wypadku ma taki sens,
    ze nie ma sancu placic komus 3 razy wiecej, niz go usatysfakcjonuje.
    Nie kazda firma ma siatke plac ktorej sie kurcozwo trzyma.

    Dotyczy to takze, a moze zwlaszcza, Polski. Tu pracodawca naprawde
    wiele moze, ale jesli powaznie mysli o przyszlosci swojej firmy,
    to *nie moze* korzystac na maxa z ,,dobrodziejstw'' rozregulowanego
    rynku pracy. Sa tacy pracodawcy, nie jest ich wcale malo. Tyle ze u nich
    prace sie szanuje, wiec nie maja ,,rekrutacji permanentnej''...

    pozdrawiam

    romekk