PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile informatyk - administrator na godziny ?

  • 41. Data: 2005-01-14 13:13:40
    Temat: Re: Ile informatyk - administrator na godziny ?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 14 Jan 2005 10:08:22 +0100, na pl.praca.dyskusje, Daniel Rychcik
    napisal(a):

    > Jednak mimo wszystko zawsze jest tylko KOSZTEM, takim jak właśnie
    > księgowa, sekretarka, sprzątaczka itp. Nie generuja dochodów, tak jak
    > programista, handlowiec itp. - ale jest takim "złem koniecznym".

    To zrob rownanie - KOSZT INFORMATYKA - KOSZT UTRACONEJ SZANSY = ZYSK FIRMY
    i od razu wyjdzie ze informatyk generuje zysk. Jesli KOSZT INFORMATYKA >
    KOSZT UTRACONEJ SZANSY to takiej firmie informatyk i komputery sa kula u
    nogi i powinna wrocic do ery liczydel tudziez kalkulatorow (byle nie
    programowalnych).

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 42. Data: 2005-01-14 13:18:28
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 14 Jan 2005 11:21:53 +0100, na pl.praca.dyskusje, Krzysztofsf
    napisal(a):

    > "ksiegowy stwierdzil, ze w zaden sposob nie potrafi zaksiegowac obejrzenia
    > filmu wojennego jako koszt uzyskania przychodu". :))

    Kiepski ksiegowy. A na upartego art Art. 94 Kodeksu Pracy:

    Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
    8) zaspokajać w miarę posiadanych środków socjalne potrzeby pracowników,

    I nawet mamy ustawowe uzasadnienie poniesionego wydatku.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 43. Data: 2005-01-14 13:45:26
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: krzysztofsf [Fri, 14 Jan 2005 10:03:07 +0100]:

    > Tu jest podstawowy problem z praca informatyka.
    > Jak wszystko chodzi bezawaryjnie, to "po co on nam jest potrzebny,
    > tylko sie obija".

    W zasadzie to dokladnie odwrotnie: dobry informatyk to taki, ktory
    musi sie pojawiac na tyle zadko ze prawie nikt go nie kojarzy ;)
    Ok, jest w tym lekka przesada, ale rzeczywiscie znam faceta ktory
    administrujac siecia w rozglosni radiowej wpadl do sekretariatu
    z prosba o wydrukowanie czegostam (drukarka mu akurat padla), i...
    dostal informacje ze powinien sie udac do informatyka ;)

    Chociaz przyznaje Ci racje ze maaaalo kto zdaje sobie sprawe ze
    to 'obijanie sie' to nie do konca tak wyglada...

    Kira

  • 44. Data: 2005-01-14 13:56:59
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <eb2n0ahvi7s5.xtbwxe4fyt03$.dlg@40tude.net>, Kyniu wrote:
> [...]
    > KOSZT UTRACONEJ SZANSY to takiej firmie informatyk i komputery sa kula u
    > nogi i powinna wrocic do ery liczydel tudziez kalkulatorow (byle nie

    To znajdź teraz paragraf na zaksięgowanie KOSZTU UTRACONEJ SZANSY ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 45. Data: 2005-01-14 14:16:23
    Od: "Greg_20" <e...@w...pl>

    "Daniel Rychcik" wrote in message...
> [...]
    > jak
    > programista, handlowiec itp. - ale jest takim "złem koniecznym".

    Nie zgodze sie z tym niestety, bo jak komputery dobrze pracuja, to
    generatory dochodow moga jeszcze szybciej dzialac :)

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 46. Data: 2005-01-14 15:08:13
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-14, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > 8) zaspokajać w miarę posiadanych środków socjalne potrzeby pracowników,
    > I nawet mamy ustawowe uzasadnienie poniesionego wydatku.
    Gdzie w wątku była mowa o biletach na film dla _pracowników_?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    [...] nie można znaleźć kogoś, kto się nie odzywa
    /"CyberJoly Dream", Nina Liedtke/

  • 47. Data: 2005-01-14 18:34:47
    Od: "student" <w...@p...onet.pl>

    Tak czytam i czytam te posty i czesc ludzi narzeka ciagle ze studenci psuja
    rynek, nie przesadzacie???? a jakie maja wyjscie?? kazdy pracodawca pierwsze
    pytanie jakie zadaje to jakie ma Pan doswiadczenie, a nie jaka ma Pan wiedze, a
    jak student ma zdobyc doswiadczenie???, doswiadczeniem nie dorowna zaprawionemu
    pracownikowi, wiec musi ciac koszty tak zeby dano mu szanse i zeby mogl sie
    wykazac badz nie, tak wnioskuje z wiekszosci postow ze student powienien chyba
    przez cale studia balowac a od razu po nich zarejstrowac sie jako bezrobotny, i
    sobie wegetowac na zasilku, to jest wyjscie?? na pewno nie dla studenta, to
    rynek wytworzyl taka sytuacje wiec nie obwiniajcie za wszystko studentow,
    myslicie ze latwo studiowac dziennie do tego pracowac na 3/4 etatu zgodnie z
    kierunkiem, i to robiac praktycznie to samo (jesli jest sie dobrym) co nie
    jeden pracownik w firmie za wynagrodzenie o mniej wiecej 2/3 nizsze tylko dla
    tego ze jest sie studentem, obecnie pracodawca mysli student rowna sie tania
    sila robocza, a jak jest dobry to tym lepiej a jak zly wymienimy na innego,
    malo ktory pracodawca wycenie rzeczywista przydatnosc studenta w firmie

    pozdrawiam
    student

  • 48. Data: 2005-01-14 20:10:26
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

    > Jest kosztem, ale wyobraz sobie przykladowa hurtownie gdzie w godzinach
    > szczytu padnie jakis element systemu i nie mozna nic sprzedac. W ciagu 15
    > minut hurtownia opustoszeje i zostana pelne wozki towaru do rozladowania bo
    > kupujacy nie maja czasu czekac na uruchomienie sprzedazy i pojda gdzie
    > indziej.(To jest przyklad z zycia).

    widzialem taka sytuacje w supermarkecie, w ktorym kiedys pracowalem;
    to byl calkiem duzy obiekt i w dzien przed swietami bozego narodzenia
    nastapila awaria - wtedy, kiedy bylo najwiecej klientow - padl system
    kasowy - kilkadziesiat kas po prostu przestalo dzialac; naprawde znikoma
    liczba klientow pozostawila wozki i poszla sobie - wiekszosc wolala
    poczekac, bo za duzo czasu by stracili na dojechnie do innego sklepu i
    napelnienie wozkow swoimi wymarzonymi produktami; cala awaria trwala
    przynajmniej 30 minut - ale sadze, ze znacznie dluzej;

    adas;

  • 49. Data: 2005-01-14 21:57:57
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <c...@p...art.pl> adasiek <p...@p...wp.pl> writes:
> [...]
    >kasowy - kilkadziesiat kas po prostu przestalo dzialac; naprawde znikoma
    >liczba klientow pozostawila wozki i poszla sobie - wiekszosc wolala

    Widzisz roznice pomiedzy kupcami kupujacymi towar w hurtowni (gielda
    spozywcza) przed otwarciem sklepu a klientami supermarketu?

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 50. Data: 2005-01-14 23:44:14
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

    > []
    >
    > Widzisz roznice pomiedzy kupcami kupujacymi towar w hurtowni (gielda
    > spozywcza) przed otwarciem sklepu a klientami supermarketu?

    mowisz tak, jakby slowa "hurtownia" i "supermarket" mialy odgornie (moze
    ustawowo??) sprecyzowane znaczenie i wszystkie hurtownie i supermarkety
    byly dokladnie identyczne;

    adas;