PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile dni urlopu wypoczynkowego?

  • 1. Data: 2005-12-18 12:55:37
    Temat: Ile dni urlopu wypoczynkowego?
    Od: "Trace" <n...@p...onet.pl>

    itam,

    Chcialbym zapytać, ile dni urlopu przysługuje mi gdy:
    -mialem umowe od sierpnia 2004 do 31 lipca 2005 w zakladzie A (za 2005 rok
    uzyskalem 10 dni urlopu u pracodawcy A). W zakladzie B pracuje od polowy lipca
    2005 i wg. kadr przysluguje mi 9 dni urlopu. Jak liczy sie wymiar urlopu gdy
    pracuje 5,5 miesiaca? ( (5.5/12)*20 dni urlopu i zaokraglam w gore czy (5/12)
    *20)?
    I druga sprawa- 1 sierpnia 2006 będę miał 10 lat pracy. Jak zatem trzeba liczyć
    ilość dni urlopu na 2006 rok ? (czy 7/12 z 20 dni i potem 5/12 z przyslugujacych
    mi od sierpnia 2006 26 dni? czy inaczej?)

    Dziękuję za pomoc i odpowiedzi,

    Pozdrawiam,
    Trace

  • 2. Data: 2005-12-18 15:59:36
    Temat: Re: Ile dni urlopu wypoczynkowego?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Trace" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcialbym zapytać, ile dni urlopu przysługuje mi gdy:
    > -mialem umowe od sierpnia 2004 do 31 lipca 2005 w zakladzie A (za 2005
    > rok uzyskalem 10 dni urlopu u pracodawcy A). W zakladzie B pracuje od

    Za 7 miesięcy w zakładzie A powinieneś mieć 12 dni urlopu. Musisz zwócić
    się do zakładu A, aby za te dwa dni wypłacili ci ekwiwalent. Możesz ich
    legalnie za to ścigać (masz na to 3 lata).

    > polowy lipca 2005 i wg. kadr przysluguje mi 9 dni urlopu. Jak liczy
    sie
    > wymiar urlopu gdy pracuje 5,5 miesiaca? ( (5.5/12)*20 dni urlopu i
    > zaokraglam w gore czy (5/12) *20)?

    Jeżeli w lipu pracowałeś i w zakładzie A i B, bo za ten miesiąc należy
    ci się urlop od zakładu A (nawet jakbyś miał tam umowę tylko np. do 3
    lipca).
    Zakład B liczy ci urlop od sierpnia. Czyli 8 dni (20/12 * 5) = 8,33 i
    powinni zaokrąglić w górę do 9, ale ty powinieneś u pracodawcy A
    otrzymać 12 dni, czyli zakład B powinien ci udzielić max 8 dni (20-12)

    > I druga sprawa- 1 sierpnia 2006 będę miał 10 lat pracy. Jak zatem
    trzeba
    > liczyć ilość dni urlopu na 2006 rok ?

    Do końca sierpnia liczyć jak 20 dni, a od 1 sierpnia jak 26 dni.
    Tzn. jak będziesz pracował w tym samym zakładzie przez cały 2006 rok to
    należy ci się 26 dni za ten rok (fakt, do końca lipca 20 - jeżeli np.
    umowa będzie rozwiązana w czerwcu to liczone proporcjonalnie z 20 dni, a
    jak w listopadzie to z 26 dni).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-12-19 09:02:20
    Od: Kuba Panas <K...@l...waw.pl.UsunTo>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > się do zakładu A, aby za te dwa dni wypłacili ci ekwiwalent. Możesz ich
    > legalnie za to ścigać (masz na to 3 lata).

    To chyba też zależy od zakładu B. Jak ja przechodziłem z Firmy do Urzędu
    (w marcu 2004 roku), to nie wykorzystany urlop z Firmy został wpisany w
    świadectwo pracy, a Urząd doliczył mi go do wymiaru urlopu
    przysługującego w 2004 roku. Ponieważ nie zdążyłem wykorzystać urlopu w
    Firmie, w Urzędzie za 2004 roku miałem 20 dni urlopu (staż poniżej 10 lat).
    Pozdrawiam
    Kuba

  • 4. Data: 2005-12-19 17:22:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 18 Dec 2005 13:55:37 +0100, "Trace"
    <n...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >uzyskalem 10 dni urlopu u pracodawcy A). W zakladzie B pracuje od polowy lipca
    >2005 i wg. kadr przysluguje mi 9 dni urlopu.

    Czy praca w zakładzie A to pierwsza w życiu Twoja praca na umowę o
    pracę?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded