PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Date: Thu, 24 Jul 2003 16:52:04 +0200

    /ciach/
    > aby wszystkim nam było lepiej...
    /ciach/

    idealny pracodawca? idealny pracownik? nie ma czegoś takiego, ponieważ mamy
    do czynienia z materią jakim jest człowiek. A człowiek jest zawsze
    nieprzewidywalny..

    ale adrem.
    Mi najlepiej współpracowało się z ludźmi, którzy nie wchodzili na głowę,
    dawali możliwość rozwoju i jednocześnie miałem u nich pełne zaufanie.
    Z kolei ja zawsze starałem się podchodzić na zasadzie, że robota jest do
    wykonania, są jakieś jej założenia i trzeba wykonać ją szybko i sprawnie.
    Jak jest problem, to przede wszystkim zastanowić się jak może wyglądać
    rozwiązanie tego problemu, a później jeśli nie da się zdecydować samemu to
    przedstawić sytuację przełożonemu: słuchaj, jest tak i tak, do rozwiązania
    możemy dojść tak i tak, tego będzie wymagało to, tego tamto i takie będą
    konsekwencje. itp.
    A ogólniej - idealny pracodawca powinien wierzyć w swoich pracowników, Być
    ojcem, a nie katem. Widzieć, gdzie się dzieje dobrze a gdzie źle. znać
    swoich pracowników i wiedzieć, gdzie np. brakuje im wiedzy albo
    doświadczenia i np. zapewnić szkolenie. I dokładnie wiedzieć, jakie są cele
    wspólnego przedsięwzięcia żeby móc ustalić cele, parytety itp.
    idealny pracownik - powinien wiedzieć jaki cel ma jego praca, żeby poza
    ingerencją pracodawcy/przełożonego sam potrafił określić swoje kompetencje i
    dalej pogłębiać je. powinien być lojalny wobec pracodawcy .

    oczywiście wszystko powyższe w ramach jasno ustalonego regulaminu i umów.
    Jako pracownik oczywiście mogę wykonać pracę nie związaną z moim zakresem
    obowiązków, ale jako DODATEK a nie normę i w ramach dodatkowego BONUSU. Nie
    mówię o podwyżce pensji, bo zwykle jest to jakaś jedno - dwukrotna czynność.
    Ale za dodatkowo wykonaną pracę należy się uznanie. A nikt nie chodzi do
    pracy dla przyjemności czy klepania po plecach, a tylko po to żeby zarobić
    kasę. Oczywiście musi być fachowcem w tym co robi (obojętnie sprząta,
    drukuje, wymyśla plany marketingowe, ustala plan kont czy cokolwiek innego)