PracaGrupypl.praca.dyskusjeILE ZARABIA PROGRAMISTA › Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA
    From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA
    Date: Thu, 16 Dec 2004 21:53:29 +0100

    In article <cpsql2$tb$1@atlantis.news.tpi.pl>, Paweł Sz. wrote:
    > Ale wracając do sprawy - zgodzę się, że pieniądze to nie wszystko, ale za
    > pieniądze kupuje się w sklepie żarcie, za pieniądze kupuje się mieszkanie,
    > wyjazdy wakacyjne, ubranie dla dziecka, książki do szkoły itp.Tego za dobre
    > słowo nie chcą dawać, dranie, cooo ?

    Zgadza się, nie chcą - ale rzeczone 2500 wystarcza na to z zapasem. Może nie
    w "warszawce", ale w Toruniu, gdzie pracowałem to jest całkiem przyzwoita
    płaca.

    > Jeżeli Twoim celem w życiu jest poświęcenie się firmie aby g**** z tego mieć
    > to Twoja prywatna sprawa. Ja mam inną filozofię życiową. Chcę uczciwie
    > pracować wykorzystując przy tym moją wiedzę i zaangażowanie i mieć za to
    > GODZIWE wynagrodzenie tak, abym nie musiał myśleć za co się ubrać i abym
    > mógł odłożyć trochę pieniędzy na zapewnienie "jutra".

    Patrz wyżej. W mojej byłej pracy jest kilka osób, którym (mimo dość
    wysokiej samooceny :-D) nie dorastam do pięt. Zarabiają j.w. lub odrobinę
    więcej. Są bardzo zadowoleni z życia, powoli spłacają mieszkania, czasem
    pojadą z rodziną na urlop w góry itp. Z tego co wiem, nie zamierzają
    zmieniać pracy.

    > Bzdura i to do kwadratu.Jak będziesz siedział na czterech literach i się nie
    > ruszysz za pracą to będzie Cię ona cały czas omijać. To tak jak z totkiem,
    > możesz mieć szczęście do gier losowych, ale jak nie zagrasz choćby raz to
    > "szóstki" nie trafisz. Gwarantuję.

    W takim razie jestem wyjatkiem od Twojej reguły. Do tej pory praca
    zawsze przychodziła do mnie sama (i bynajmnie nie przez znajomości
    typu wujek/ciocia). I zawsze musiałem się dłuższą chwilę zastanowić,
    czy z oferty skorzystać - najpierw ze względu na studia w toku, a
    później ze względu na konieczność emigracji.

    PS. Rzeczywiście, do 30 lat brakuje mi jeszcze odrobinę. Ale rodzinę
    już mam, nawet czytuje te głupoty, które tu wypisuję :)

    PS2. Być może nawet nie mamy aż tak różnych poglądów w kwestiach
    "zasadniczych" - jednak chyba różne oczekiwania _materialne_
    względem życia.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH