PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na nowe przepisy o samozatrudnieniu? › Re: I co wy na nowe przepisy o samozatrudnieniu?
  • Data: 2003-01-23 22:16:10
    Temat: Re: I co wy na nowe przepisy o samozatrudnieniu?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Kubik wrote:

    > wszystko prawda, tylko ze jest tez ten n-ty punkt widzenia,
    > pracownikow, ktorzy _naprawde_ chca byc podmiotami dla jednego pracodawcy,
    > bo dlaczeguz by nie?

    Nie zaprzeczam. Nie mam monopolu na madrosc, ale w demokracji wygrywa
    statystyka a nie pojedynczy obywatele. Jezeli popatrze na ogloszenia o
    prace, to widze w wiekszosci takie wymagania dla pracownikow
    niskokwalifikowanych a co za tym idzie niskooplacanych --> z mojego
    spaczonego punktu widzenia jest to po prostu obnizanie kosztow albo ich
    nie ponoszenie (w przypadku np. akwizycji - kosztow badania rynku czy
    reklamy) przez zainteresowanego i przezucanie ich na "pracownikow". Co
    to ma wspolnego z rynkiem nie wiem - Ci "pracownicy" zakladaja tylko
    dzialalnosc, dlatego ze tak im pracodawca kaze a nie z checi
    samodzielnego dzialania na rynku.

    Mozna to rozpatrywac wlasnie jako interwencje Panstwa w celu
    "oczyszczenia" rynku albo jako interwencje niedopuszczalna na wolnym
    rynku - w koncu firmy tak dzialajace straca "latwych" pracownikow (albo
    "wynagrodzenia" zbyt obniza albo nastapi zmniejszenie sie bezrobocia) i
    ze swoja polityka tudziez niewykonanymi zleceniami zostana na lodzie.
    Problemem jest czas jaki rynek potrzebuje, aby dojsc do takich
    globalnych relacji - w skali mozliwosci finansowych jednostek w nim
    uczestniczacych jest to okres zbyt dlugi.

    > albo takich, co chca byc firmami, bo tak i juz, a calkime przypadkiem
    > maja tylko jednego kontrahenta-zleceniodawce.

    Bez przesady - jezeli pracodawca takiego jednoosobowego, udajacego
    autonomiczny podmiot rynku, pracownika jest rozsadny to dopusci albo
    nawet sam podpowie jak sprawe zalatwic. Wystarczy zalozyc lipna
    spolke-corke albo ...

    > skoro rzad tak dba o to, zeby to paskudne spoleczenstwo nie robilo sobie
    > samo krzywdy (w imie jakiejs ,,wolnosci'') to moze by tak zaczeli dbac
    > o nasze _zdrowie_ i wydatki na leczenie i ZAKAZALI palenia papierosow?

    Nie znam dokladnych wyliczen, ale w swietle biedy panujacej w Polsce,
    palenie papierosow, picie vody itd. jak na razie powinno sie Panstwu
    oplacac - zbyt wielu osobnikow dotknietych choroba nie trafia albo
    trafia za pozno do lekarza.

    Flyer