PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwarancja pracy

  • 131. Data: 2009-05-10 17:20:23
    Temat: Re: Gwarancja pracy
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "gg" <a...@a...aa> napisał w wiadomości
    news:gu70g0$uu3$1@achot.icm.edu.pl...
    > komunistyczny stek bzdur nie majacy zadnego ekonomicznego sensu

    Być może.
    Ale nie zawsze 'ekonomicznie' = 'z sensem'.
    W tym problem.

  • 132. Data: 2009-05-10 17:33:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gu72uh$hr7$1@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Być może.
    Raczej nie.
    Niektóre tezy są IMHO dyskusyjne, ale całość to na pewno nie "komunistyczny
    stek bzdur" jak był łaskaw określić (pomijając w charakterystyczny dla wielu
    sposób jakiekolwiek uzasadnienie) opracowanie fachowego autora (patrz stopka
    arytkułu) nieznany nikomu user gg.

    > Ale nie zawsze 'ekonomicznie' = 'z sensem'.
    > W tym problem.
    Otóż to.
    Poza tym dogmatyzm w wyłacznie ekonomicznym postrzeganiu omawianych zjawisk
    i procesów łatwo prowadzi - jak każdy dogmatyzm - do absurdalnych
    pseudowniosków i księżycowych teorii.

    --
    Jotte

  • 133. Data: 2009-05-10 17:35:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gu4pdf$qmk$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Nie!
    Czy zatem nie wydaje ci się zasadne podjęcie zdecydowanych kroków
    zmierzających do zmiany tego stanu rzeczy?

    I upatrujesz w tym sposób na kryzys?

    --
    Jotte

  • 134. Data: 2009-05-10 18:18:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szukam osób (ekonomistów i informatyków)które potrafiły by zrobić
    > symulacje
    > ekonomiczną, aby udowodnić że najlepszym sposobem rozwiązania kryzysu jest
    > GWARANCJA PRACY.

    Gwarancja PRACY bez gwarncji PLACY jest populistycznym DEBILIZMEM.

    Wiec jezeli nie chcesz wyjsc na-wiadomo-kogo zaproponuj model uwzgledniajacy
    OBA czynniki.

    sz.

  • 135. Data: 2009-05-10 19:01:13
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gu75tf$2fi$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Gwarancja PRACY bez gwarncji PLACY jest populistycznym DEBILIZMEM.
    >
    > Wiec jezeli nie chcesz wyjsc na-wiadomo-kogo zaproponuj model

    Pisałbym o wolontariacie a nie pracy.

    Józek

  • 136. Data: 2009-05-10 19:40:56
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:gu4pdf$qmk$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>

    > Czy zatem nie wydaje ci się zasadne podjęcie zdecydowanych kroków
    > zmierzających do zmiany tego stanu rzeczy?
    Bez symulacji ekonomicznej mija sie to z celem:))
    i pewnie mi brakuje siły przebicia.

    > I upatrujesz w tym sposób na kryzys?
    >
    > --
    > Jotte

    Na ten kryzys tak.
    Żebyśmy się dobrze zrozumieli, ostatnio wywołano kryzys w związku ze
    świnska grypa, wcześniej ptasią grypą, mamy również nadmiary węgła i
    jego braki, klęski urodzaju i nieurodzaju, świńskie dołki i górki,
    a w tym roku nikt nie skupuje zboża, w żniwa pewnie będzie brakować sznurka.
    Przez 20 lat wybudowano około 50 km autostrad, rząd i politycy będą
    świętować
    zwycięstwo 4 czerwca , nasz dług to około 600 miliardów, co by było gdyby
    te 5 milionów płaciło podatki?
    Czy koszt 1 km autostrady zmieści sie w 1 miliardzie?
    Gdzie tkwi błąd ekonomiczny, gospodarczy że mając nadprodukcje jest bieda,
    głód, ludzie mieszkają w barakach(szlamsach) nie tylko w Polsce.
    Wcześniej lub później robot zastąpi człowieka i co wtedy?
    Dyktatura bo będzie jeden właściciel?
    Czy gwarancja pracy i płacy jest lekarstwem na wszystkie bolączki? nie
    Jesteśmy ludzimi potrafimy wszystko naprawić ale i popsuć:))
    Ale na pewno wyeliminowała by skrajne ubóstwo.
    Zakładam też że parę procent bezrobocia by nadal istniało.

    Józek

  • 137. Data: 2009-05-10 20:31:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 6 May 2009 18:03:58 +0200, "Józek"
    <s...@p...onet.pl> zakodowal:

    >Szukam osób (ekonomistów i informatyków)które potrafiły by zrobić symulacje
    >ekonomiczną, aby udowodnić że najlepszym sposobem rozwiązania kryzysu jest
    >GWARANCJA PRACY.

    Gwarancja pracy jest zabójstwem dla wydajności pracy.
    Po co mam się starać (albo w ogóle cokolwiek robić) skoro mam
    gwarancję pracy?

    A obniżenie wydajności oznacza wzrost kosztów - czyli marnotrastwo i
    pogłębienie kryzysu.

    No i kto miałby "dawać" pieniądze na tę zbędną pracę? Dodrukować =
    hiperinflacja?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 138. Data: 2009-05-10 20:47:04
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 10, 9:01 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Pisałbym o wolontariacie a nie pracy.

    To jakaś poprawna politycznie nazwa na niewolnictwo?

    --
    mihau

  • 139. Data: 2009-05-11 09:21:53
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Gwarancja pracy jest zabójstwem dla wydajności pracy.
    > Po co mam się starać (albo w ogóle cokolwiek robić) skoro mam

    Masz racje.
    Tylko że moja propozycja dotyczy bezrobotnych zatrudnianych w pracach
    interwencyjnych a nie wszystkich pracowników.

> [...]
    > pogłębienie kryzysu.
    >
    > No i kto miałby "dawać" pieniądze na tę zbędną pracę? Dodrukować =

    I po to jest potrzebna symulacja ekonomiczna aby udowodnić
    że jest to korzystne dla budżetu państwa i gospodarki.
    Czy ktoś jest w stanie określić ile pieniędzy jest w obiegu?
    Proszę wziąć pod uwagę że akcie, czeki, kredyty, debety
    i inne wierzytelności to tez pieniądze.

    Józek

  • 140. Data: 2009-05-11 09:35:49
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a gdzie konsolidacja i zmiana paradygmatu ?
    > czyli mamy sie dlawic ze stara gospodarka w nowych
    > czasach, ktore nadchodza a w ktorych juz jej nie
    > bedziemy potrzebowac ? tylko po to aby ludzie
    > nie stracili pracy i bylo im wygodnie ????

    Na filozofii sie nie znam i zmieniać paradygmatów nie zamierzam
    chociaż one bardziej szkodzą niż poprawiają.
    Gwarancja pracy nie jest przeszkoda w rozwoju technologii
    a wręcz pomagała by jej rozwojowi.
    Gwarancja pracy służy, ma służyć ludziom aby im się żyło
    wygodniej dostatnio.

    Józek