PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza- jaka książka

  • 1. Data: 2009-05-06 07:34:39
    Temat: Działalność gospodarcza- jaka książka
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Jaką książkę traktującą o prowadzeniu działalności gospodarczej (jako osoba
    fizyczna) polecilibyście? Coś już mniej jak "Własna firma w czasach biurokracji"
    Rozmarynowicza, bardziej o praktyce: podatki, rachunkowość, formularze i inna
    papierkologia.

    Znalazłem:
    http://www.allegro.pl/item623498030_firma_dzialalnos
    c_gospodarcza_krok_po_kroku_hit.html

    Choć wydawnictwo kojarzy mi się raczej nieciekawie, może warto?

    A może ktoś poleciłby coś lepszego?

    Dzięki z góry, pozdrawiam,

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-05-06 21:21:18
    Temat: Re: Działalność gospodarcza- jaka książka
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 06 maj 2009 w liście [news:gtreif$3ev$1@inews.gazeta.pl]
    Dominik & Co [D...@i...com]
    napisał(a):

    > A może ktoś poleciłby coś lepszego?

    Mnie na początku pomogła ta pozycja: "ABC small business'u"

    http://www.aragon.pl/355731-abc-small-businessu-2009

    Napisane przystępnym językiem przez osobę, która zjadła zęby na
    potyczkach z urzędasami. Ponieważ przepisy się zmieniają warto kupić
    wersję najnowszą, a potem uaktualniać wiadomości w internecie.

    Zresztą w sieci jest wszystko - trzeba tylko poszukać.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2009-05-06 21:43:39
    Od: <a...@g...pl>

    > Napisane przystępnym językiem przez osobę, która zjadła zęby na
    > potyczkach z urzędasami. Ponieważ przepisy się zmieniają warto kupić
    > wersję najnowszą, a potem uaktualniać wiadomości w internecie.

    powiem ci ze zaczynasz od du..szy strony

    1/ musisz byc pewien ze masz zbyt na to co robisz
    2/ musisz byc pewien ze zarobisz na podatki i zusy za siebie
    3/ wtedy mozesz probowac myslec o rzeczach prawnych - ale
    -prowadzenie kpir i sprawy podatkowe wymagaja twojego czasu
    -do tego wymagaja nieustannej nauki i sledzenia przepisow
    wiec nalezy "olac" to i zlecic do jakiegos biura rach. za ok 300-400 zł mc i
    skupiac sie na zarabianiu i kontraktach /na tym na czym sie znasz/ - po co
    sie uzerac z urzedasami - biuro ma sie uzerac a ty masz sie skupic na
    zarabianiu - tylko umowe podpisz z biurem plus odpowiedzialnosc
    4/ wtedy dla wlasnego spokoju sumienia mozesz przeczytac jakas lekture
    a tak masz czas na zarabianie a nie nauke rachunkowosci, odliczen, skal
    podatkowych itp

    to z doswiadczenia zyciowego
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-06 21:46:58
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 06 maj 2009 w liście [news:gtt0c8$g6e$1@inews.gazeta.pl]
    [a...@g...pl] napisał(a):

    > to z doswiadczenia zyciowego

    Co kto lubi. Mnie wiedza o prowadzeniu działalności nie ciąży. Ale
    kontroli jeszcze nie miałem :)

    Ps. Chyba nie mnie chciałeś odpisać?

  • 5. Data: 2009-05-06 21:51:23
    Od: <a...@g...pl>

    > Co kto lubi. Mnie wiedza o prowadzeniu działalności nie ciąży. Ale
    > kontroli jeszcze nie miałem :)
    >
    > Ps. Chyba nie mnie chciałeś odpisać?
    odpisalem ogolnie

    ksiazke jak prowadzic kpir czy nawet kodeks sp handl przeczytalem sobie z
    ciekawosci po chyba 3-4 latach prowadzenia firm
    kontroli mialem kilka - i krzyzowych, i z racji straty rocznej, i z
    falszywego doniesienia i zawsze scenariusz ten sam - br pokazuje
    pelnomocnictwo i papiery, jak chca cos wyjasnic to dopiero ja jade i potem
    podpisac prot kontroli
    a tak zajmowalem sie zarabianiem na to wszystko.

  • 6. Data: 2009-05-07 06:05:37
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    a...@g...pl napisał(a):

    > powiem ci ze zaczynasz od du..szy strony

    To chyba do mnie miało być, więc odpowiem.

    Wolę najpierw poczytać, pomyśleć, zastanowić się,
    niż robić "na pałę".
    Wiem, niepopularne w Polsce podejście.

    Przed zaczęciem wolę wiedzieć np., czy ze względu
    na rozwiązania podatkowe rzecz się opłaci.

    > 2/ musisz byc pewien ze zarobisz na podatki i zusy za siebie

    A skąd mam to wiedzieć, jeśli nie wiem jakie mi grożą podatki? :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 7. Data: 2009-05-07 06:08:57
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Rafał Wawrzycki napisał(a):
    > Mnie na początku pomogła ta pozycja: "ABC small business'u"

    Dzięki, to może być właśnie to.

    > Zresztą w sieci jest wszystko - trzeba tylko poszukać.

    No ale trzeba umieć szukać (to o mnie niestety...).
    Może jakieś linki?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 8. Data: 2009-05-07 07:23:35
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    > na rozwiązania podatkowe rzecz się opłaci.

    > A skąd mam to wiedzieć, jeśli nie wiem jakie mi grożą podatki? :-)

    Mozna sprobowac pogadac z biurem rachunkowym na zasadzie:
    - jestem potencjalnym waszym klientem
    - chce ........ np prowadzic warsztat napr samochodow czy sprzatac biura
    - na poczatek mam potencjalna firme gdzie ktos prowadzi serwis za ryczaut
    3000 netto
    - ile mi zostanie jak ja bym to robil za 2600 netto i jakie, gdzie itp
    podatki i oplaty za prowadzenie, czy mam robic kpir czy karta podatkowa
    bedzie lepsza czy sp z oo itp

    jest to tez forma malo popularna bo BR mysli ze tylko chcesz ich podpytac
    /mi opowiedzialo o tym i podpowiedzialo jedno BR z 6 z ktorymi sie
    skontaktowalem - potem i tak im sie oplacilo bo doszlismy do stawek /po
    rozwinieciu dzialalnosci/ ok 1200 za za kpir /wiem sa tansi ale za to mialem
    online informacje podatkowe i kadrowe, ze lepiej tak czy tak w danym
    dniu-miesiacu robic lub ze cos tam przeglosowali i wchodzi cos nowego i przy
    takim podajsciu zyskujesz tu lub tracisz tu , takie prowadzenie za reke/
    przy ok 3-4 mln obrotu gdzie z kolei ilosc fv /od tego czesto licza stawki/
    nie przekraczala 100 miesiecznie.

    reasumujac
    - ksiazki ok - ale bedziesz mial dane z lat lub roku wydania ksiazki - np
    nie wspominajace o stawce liniowej 19% bo jak wydali ksiazke to inne skale
    podatkow byly
    moze internet np www.mf.gov.pl itp - tam bedziesz mial info raczej aktualne
    / tez patrz na daty/
    - BR - nie wszystkie ci na poczatku beda chcialy poswiecic czas - taka
    zaszlosc i popularne podejscie ze zawracasz im glowe a i tak nie przyjdziesz
    do nich. z drugiej strony trzeba miec "honor biznesowy" i z biurem ktore cie
    poprowadzi za reke powspolpracowac nawet jak znajdziesz za rogiem o 100 zl
    tansze ale ktore cie olalo na poczatku.
    dobre BR da ci informacje jaka forme dzialalnosci wybrac biorac pod uwage
    podatki i inne specyficzne uwarunkowania w zaleznosci od aktualnych
    przepisow i tego co chcesz robic

  • 9. Data: 2009-05-07 07:34:50
    Od: <a...@g...pl>

    > No ale trzeba umieć szukać (to o mnie niestety...).
    > Może jakieś linki?

    www.mf.gov.pl
    i jeszcze jedno ad firmy
    pamietaj ze niezaleznie co bedziesz robil, "bez znajomosci " na poczatku
    rzucasz sie z motyka na slonce
    np.
    sprzatanie biura
    - nie masz nikogo znajomego kto cie wkreci na poczatku do jakiejs firmy z
    ryczautem pozwalajacym ci zarobic chociaz na podatki to raczej bedziesz
    dokladal na na poczatku
    potem juz jest latwiej - ale i tak dziala w wiekszosci magiczne - polecamy -
    sprzata u nas i jest ok

    ja zaczynalem pracujac na etacie gdzies indziej i majac dg - odpadly mi zusy
    i zarabialem dorywczo czasem nic czasem kilka stow
    potem zaczely sie polecenia i w koncu staly kontrakt na ryczaut pokrywajacy
    pelen zus
    i po 2 latach juz szlo mocno w gore