PracaGrupypl.praca.dyskusje › Globalizacja a bezrobocie

  • 1. Data: 2006-12-23 18:32:19
    Temat: Globalizacja a bezrobocie
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    http://ww2.tvp.pl/2580,20061219435942.strona

    Unia tworzy specjalny budżet dla ofiar globalizacji. Zapomoga może
    wynieść 10 tys. euro.

    Od 1 stycznia ci, którzy zostali bez pracy bo ich firma przeniosła się
    do kraju, gdzie niższe są koszty pracy, będą mogli dostać nawet 10
    tysięcy euro zapomogi. Ale jest warunek - trzeba być jedną z minimum
    tysiąca jednocześnie zwalnianych osób. Co zrobić żeby dostać
    pieniądze? Państwo w którym takie zwolnienia zaistnieją, będzie
    musiało udowodnić, że to zmiany w światowym handlu, czyli opłacalność
    produkcji, zmusiły pracodawcę do zmiany miejsca prowadzenia biznesu.

    O zapomogę będą mogli starać się pracownicy, których firma postanowiła
    przenieść produkcję nie tylko do najbardziej atrakcyjnych pod tym
    względem krajów, czyli Chin i Indii, ale także do Polski. W tym roku
    wartość inwestycji zagranicznych w naszym kraju może przekroczyć nawet
    10 miliardów dolarów. Rocznie na poszkodowanych pracowników unia
    przeznaczać chce pół miliona euro. Trafiać mają do około 50 tys. osób.

  • 2. Data: 2006-12-23 22:08:11
    Temat: Re: Globalizacja a bezrobocie
    Od: WK <a...@w...pl>

    Bremse napisał(a):
> [...]
    >
    > Od 1 stycznia ci, którzy zostali bez pracy bo ich firma przeniosła się
    > do kraju, gdzie niższe są koszty pracy, będą mogli dostać nawet 10
    [...]
    Socjalizmy

  • 3. Data: 2006-12-23 22:34:40
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > ci, którzy zostali bez pracy bo ich firma przeniosła się
    > do kraju, gdzie niższe są koszty pracy, będą mogli dostać nawet 10
    > tysięcy euro zapomogi.
    (...)
    > trzeba być jedną z minimum
    > tysiąca jednocześnie zwalnianych osób

    No to jak się wszyscy zgłoszą i dostaną max, to razem 10 mln euro by było od
    jednej firmy. A tutaj dalej czytam sobie, że...

    > Rocznie na poszkodowanych pracowników unia
    > przeznaczać chce pół miliona euro.
    (...)
    > Trafiać mają do około 50 tys. osób.

    No to po 10 euro na osobę?

    Więc tak se myślę, że chodzi raczej o pół MILIARDA euro?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-12-26 09:17:27
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Sat, 23 Dec 2006 19:32:19 +0100, Bremse wrote:

    > Unia tworzy specjalny budżet dla ofiar globalizacji. Zapomoga może
    > wynieść 10 tys. euro.

    wiekszosc zapomog poplynie do krajow bogatszych takich jak Niemcy,a to
    wszystko oczywscie z naszych podatkow...

    Piknie K...a Piknie