PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie mozna sie dowiedziec o podatkacg itp ...

  • 1. Data: 2002-07-11 13:24:25
    Temat: Gdzie mozna sie dowiedziec o podatkacg itp ...
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Chcialem zalozyc wlasna dzialalnosc, jednoczesnie bedac zatrudnionym w innej
    firmie. Gdzie mozna poczytac co i gdzie trzeba zaplacic, jakie warunki
    spelnic, zeby moc normalnie prawnie funkcjonowac. Czy bym musial zaplacic
    ZUS a moj obecny zaklad by tego nie robil, czy bym nie placil ZUSu a robil
    by to moj pracodawca. Przy podpisywaniu umowy musialem podpisac dokument
    (jakis pit czy cos takiego), ze jak rozpoczne wlasna dzialalnosc to mam
    powiadomic pracodawce o tym fakcie.

    --
    BQB
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl

  • 2. Data: 2002-07-12 07:21:07
    Temat: Re: Gdzie mozna sie dowiedziec o podatkacg itp ...
    Od: "Peter" <a...@p...onet.pl>

    Przy takiej działalności (czasami pracodawca nie zgadza się na dodatkową
    działalność) płaci się podatki zgodnie z prowadzona formą działalności
    (http://www.e-ursynow.waw.pl/modules.php?name=Sectio
    ns&sop=viewarticle&artid
    =27) i ZUS tylko zdrowotny (pozostałe płaci Twój aktualny pracodawca). Aby
    nie wpędzić się w kłopoty trzeba terminowo składać niezbędne druki do US i
    ZUS.

    P.

  • 3. Data: 2002-07-17 12:30:11
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    BQB wrote:
> [...]
    > umowy musialem podpisac dokument (jakis pit czy cos takiego), ze jak
    > rozpoczne wlasna dzialalnosc to mam powiadomic pracodawce o tym

    W skrócie: Jeśli jesteś zatrudniony z wynagrodzeniem co najmniej równym
    najniższemu krajowemu (760,- brutto), to zakładając działalność gospodarczą
    zgłasza sie tylko do ubezpieczenia zdrowotnego i je tylko płacisz. Podatki
    normalnie wg KPiR na PIT-5 lub ryczałt i do tego ew. VAT. Pracodawcy
    powinieneś zgłosić bodajże na druku PIT-2 (na pewno ma w kadrach) w celu
    zaprzestania naliczania ulgi (ty sam ją będziesz odliczał w PIT-5). Polecam
    grupę pl.soc.prawo.podatki i FAQ tej grupy
    http://wizard.ae.krakow.pl/~suszycki/podatkiFAQ.htm jest tam fragment
    poświęcony rozpoczynaniu DG

    --
    Darek