PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC - niemieckie prawo jazdy

  • 1. Data: 2002-04-03 10:29:49
    Temat: GC - niemieckie prawo jazdy
    Od: <g...@p...com>

    witam,

    moze to troche nie na temat, ale podejrzewam, ze sa osoby, ktore moga mi pomoc.
    W jaki sposob uzyskac niemieckie prawo jazdy (chodzi o przepisanie z
    polskiego) ? Do jakiego urzedu trzeba isc i z jakimi dokumentami ?

    pozdrawiam,

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-04-03 11:50:34
    Temat: Re: GC - niemieckie prawo jazdy
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    <g...@p...com> wrote in message
> [...]
    > W jaki sposob uzyskac niemieckie prawo jazdy (chodzi o przepisanie z
    > polskiego) ? Do jakiego urzedu trzeba isc i z jakimi dokumentami ?

    Ja załatwiałem to u mnie tam gdzie się meldowałem, po odbiór natomiast
    musiałem się zgłosić do ichniejszego "wydziału komunikacji"
    Jeśli masz stare prawko to najpierw będziesz je musiał potwierdzić w swoim
    rodzimym wydziele komunikacji w pl (jest taki specjalny formularz do
    zdobycia w konsulatach polskich) i nietety trwa to wieki...
    Po potwierdzeniu, lub jeżeli masz nowe prawko (plastikowe) zgłaszasz siedo
    wspomnianego wsześniej urzędu ze zdjęciem (szt 2 lub 1 - różnie wymagają
    ;-)))) i chyba 60DM, wypełniasz formularz i już. Po jakichś 4 tygodniach
    dostajesz pismo, że możesz się zgłosić po nowe prawko pod wskazany adres.
    Przez czas oczekiwania ja miałem polskie prawko przy sobie, jednak część
    kolegów musiała je oddać na ten czas podobno do "sprawdzenia wiarygodności".
    Gdy odbierzesz niemiecki prawko swoje musisz niestety zostawić w depozyt.

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 3. Data: 2002-04-03 12:46:10
    Od: "Chris" <c...@g...de>

    Jest dokladnie tak jak pisze Slavo. Nalezy jeszcze dodac, ze na polskim
    prawku wolno ci jezdzic jedynie pol roku. Sam sie ociagalem a skonczylo
    sie tak ze jezdzilem do roboty rowerem przez 3 tygodnie. Pamietaj tez, ze
    jak masz wozek na polskich blachach, tez po pol roku musisz go
    przerejestrowac
    i co najgorsze, nie bedziesz mogl go sprzedac przez dwa albo trzy lata.
    pozdro,
    Chris

  • 4. Data: 2002-04-05 19:40:28
    Temat: Odp: GC - niemieckie prawo jazdy
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    Nie do konca... Jezdzilem autem na polskich numerach ponad rok i nawet okiem
    nie mrugneli jak rejestrowalem. Z prawkiem podobnie. A auto mozna sprzedac
    od
    razu po przerejestrowaniu - tylko w naszym kraju se wymyslili, ze jak sie
    przywiezie
    auto bez cla (np. jako mienie przesiedlencze) to trzeba tym 3 lata
    jezdzic...

    Pozdr,
    Olo

    Użytkownik Chris <c...@g...de> w wiadomooci do grup