PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC - niemieckie prawo jazdy › Re: GC - niemieckie prawo jazdy
    From: "Slavo" <s...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC - niemieckie prawo jazdy
    Date: Wed, 3 Apr 2002 13:50:34 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@194.121.59.9

    <g...@p...com> wrote in message
    news:0738.0000d670.3caad99c@newsgate.onet.pl...
    > witam,
    >
    > moze to troche nie na temat, ale podejrzewam, ze sa osoby, ktore moga mi
    pomoc.
    > W jaki sposob uzyskac niemieckie prawo jazdy (chodzi o przepisanie z
    > polskiego) ? Do jakiego urzedu trzeba isc i z jakimi dokumentami ?

    Ja załatwiałem to u mnie tam gdzie się meldowałem, po odbiór natomiast
    musiałem się zgłosić do ichniejszego "wydziału komunikacji"
    Jeśli masz stare prawko to najpierw będziesz je musiał potwierdzić w swoim
    rodzimym wydziele komunikacji w pl (jest taki specjalny formularz do
    zdobycia w konsulatach polskich) i nietety trwa to wieki...
    Po potwierdzeniu, lub jeżeli masz nowe prawko (plastikowe) zgłaszasz siedo
    wspomnianego wsześniej urzędu ze zdjęciem (szt 2 lub 1 - różnie wymagają
    ;-)))) i chyba 60DM, wypełniasz formularz i już. Po jakichś 4 tygodniach
    dostajesz pismo, że możesz się zgłosić po nowe prawko pod wskazany adres.
    Przez czas oczekiwania ja miałem polskie prawko przy sobie, jednak część
    kolegów musiała je oddać na ten czas podobno do "sprawdzenia wiarygodności".
    Gdy odbierzesz niemiecki prawko swoje musisz niestety zostawić w depozyt.

    --
    pozdrówka, Slavo