PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC a zasilek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2002-08-12 17:28:38
    Temat: GC a zasilek dla bezrobotnych
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczow.

    Mam pytanie, dostalismy juz ta zielona karte jako informatycy w Niemczech. Co
    sie stanie jesli zostaniemy po jakims czasie zwolnieni z pracy? Czy
    przysluguje nam zasilek dla bezrobotnych oraz jesli tak, to po jakim czasie
    sie nabywa prawo do tego zasilku?

    pozdrowionka
    Jarek

  • 2. Data: 2002-08-12 18:28:47
    Temat: Re: GC a zasilek dla bezrobotnych
    Od: kingram <k...@N...net>

    j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > sie stanie jesli zostaniemy po jakims czasie zwolnieni z pracy? Czy
    > przysluguje nam zasilek dla bezrobotnych oraz jesli tak, to po jakim czasie

    Jesli zdolasz przepracowac (minimum) pelny rok tutaj i zwolnia cie -
    masz prawo do zasilku (67 %) sredniej pensji z ostatniego roku.

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 3. Data: 2002-08-13 08:34:09
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    > Jesli zdolasz przepracowac (minimum) pelny rok tutaj i zwolnia cie -
    > masz prawo do zasilku (67 %) sredniej pensji z ostatniego roku.

    Przez ile? Bo ja slyszalem, ze bez roku to 1 miesiac po roku 3...
    D.

  • 4. Data: 2002-08-13 10:39:57
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    > Przez ile? Bo ja slyszalem, ze bez roku to 1 miesiac po roku 3...

    po 1 roku to 3 miechy ale jak ponizej lub powyzej jednego roku to nie wiem.

    Pozdrowka,
    Rafal

  • 5. Data: 2002-08-18 13:25:59
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Zatrudnienie (w sumie z ostatnich 2 lat) ponizej 12 m-cy:
    nie dostaje sie nic :-((
    Zatrudnienie min. 12 m-cy to minimum 12 m-cy zasilku
    dla bezrobnych w pelnej wysokosci(67%)
    UWAGA: te 67% nie nalezy naliczac od Waszych(wysokich) zarobkow netto!!
    Nimiecki urzad pracy Arbeitsamt ma stawke maksymalna!!(nie zmam jej obecnej
    wysokosci) ona wystarczy mimo to dobrze sobie zyc(dlatego tyle Niemcow
    siedzi na bezrobotnym...)

    Z tego co pamietam(tez kiedys bylem bezrobotny, nic w tym nienormalnego...)
    max 2 latka 67 %
    a pozniej nastepne 2 latka chyba 60%
    A pracy szukalem bo mi bylo po prostu nudno.....

    posdrofka
    Thomas
    Hamburg

  • 7. Data: 2002-08-19 07:28:25
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > max 2 latka 67 %
    > a pozniej nastepne 2 latka chyba 60%
    > A pracy szukalem bo mi bylo po prostu nudno.....

    Czekaj, czekaj... Czybys chcial powiedziec, ze za prace jednego roku w ciagu dwoch
    lat bezrobotny dosteje zasilek na 4 lata, albo i dluzej?
    Darek
    Monachium

  • 8. Data: 2002-08-19 11:49:43
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > wysokosci) ona wystarczy mimo to dobrze sobie zyc(dlatego tyle Niemcow

    Niestety nie dla GC. Mi (po ponad roku pracy) powiedziano, ze dostane na 3
    miechy a potem jezeli pracy nie znajde musze opuscic DE.

    Pozdrowka,
    Rafal